Η εσχατολογία στο θεολογικό σύστημα των Μαρτύρων του Ιεχωβά
27 Μαρτίου 2018ΙΒ. Δευτέρα Παρουσία, Ανάσταση, χιλιετής Βασιλεία.
Ήδη έχει γίνει λόγος για τις εσχατολογικές προσδοκίες των Μαρτύρων του Ιεχωβά και τις συνεχείς διαψεύσεις τους, για τον χρόνο έναρξης των εσχάτων [251]. Η εσχατολογία τους επικεντρώνεται στα εξής σημεία: 1) στη μάχη του Αρμαγεδδώνα [252]. 2) στη χιλιετή Βασιλεία του Χριστού. 3) στην απελευθέρωση του Σατανά και την τελική σύγκρουσή του με τον Ιεχωβά και 4) στη λύση των «προβλημάτων» του κόσμου με τον αφανισμό του «συστήματος» του Σατανά και τον αιώνιο θρίαμβο του «συστήματος» του Θεού [253].
Η χιλιετής περίοδος της Βασιλείας θα είναι γι’ αυτούς η χιλιόχρονη «Ημέρα της Κρίσεως» [254], όχι μόνο για τους νεκρούς, αλλά και για τους υπηκόους της Βασιλείας, αφού όλοι αυτοί θα κριθούν στο τέλος των χιλίων ετών βάσει των έργων τους [255]. Θα επικρατεί ειρήνη και όχι ανθρώπινος πόνος, ασθένειες και θάνατος. Οι άνθρωποι θα ζουν μακάρια ζωή, με υλικές απολαύσεις [256].
Όταν οι Μάρτυρες του Ιεχωβά μιλούν για τη Δευτέρα Παρουσία [257], δεν εννοούν πραγματική έλευση του Χριστού. Ο Χριστός αναστήθηκε ως μία πνευματική και αόρατη ύπαρξη. Κατά την εταιρεία «Σκοπιά» πρόκειται τότε να αναστηθούν: 1) Όλοι οι δίκαιοι της Παλαιάς Διαθήκης. 2) Δισεκατομμύρια άλλοι που πέθαναν αγνοώντας την Αγία Γραφή και την ανάγνωση. 3) Όσοι πέθαναν σε νηπιακή ή παιδική ηλικία και δεν είχαν βαπτισθεί. 4) Οι «προβατοειδείς» Χριστιανοί. 5) Μερικοί από τους Σοδομίτες και τους Γομορρίτες. 6) «Μερικοί από τους άδικους που δέχθηκαν το κήρυγμα του Χριστού και των μαθητών Του. 7) Ο ένας από τους δύο ληστές που σταυρώθηκαν μαζί με τον Χριστό [258]. Αντιθέτως, δεν θα αναστηθούν: 1) Ο Αδάμ και η Εύα, επειδή ήταν τέλειοι άνθρωποι, όταν αμάρτησαν. 2) Ο Ιούδας, ο «υιός της απωλείας». 3) Όλοι εκείνοι οι οποίοι έχουν γνώση Θεού, αλλά διαπράττουν το κακό [259] .
Ο Θεός, ισχυρίζονται οι Μάρτυρες του Ιεχωβά, δεν πρόκειται να έλθει στη Γη για την τελική κρίση. Ούτε και στο τέλος της χιλιετίας θα πραγματοποιηθεί ανάσταση των νεκρών για να κριθούν. Όταν η Αποκάλυψη (Kεφ. 20, 6. 5) [260] γράφει ότι «οἱ λοιποί τῶν νεκρῶν οὐκ ἔζησαν ἄχρι τελεσθή τά χίλια ἔτη», δεν εννοεί, κατά τους Μάρτυρες του Ιεχωβά, ότι στο τέλος της χιλιόχρονης Ημέρας της Κρίσεως θα αναστηθούν και άλλοι, αλλά «σημαίνει ότι όλοι οι άνθρωποι αποκτούν ζωή με το να φθάνουν, τελικά, σε ανθρώπινη τελειότητα» [261] .
Ο Χιλιασμός των Μαρτύρων του Ιεχωβά, ο οποίος ανήκει στον λεγόμενο «προχιλιασμό» [262], αρνείται την αισθητή παρουσία του Χριστού [263] κατά τη διάρκεια της Βασιλείας [264], τη γενική ανάσταση των νεκρών, δικαίων και άδικων, στο τέλος της Βασιλείας και την καθολική και ταυτόχρονη κρίση ζώντων και νεκρών. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι απόψεις αυτές έρχονται σε αντίθεση με πολλές μαρτυρίες της Γραφής [265]. Όσοι διακατέχονται από χιλιαστικές δοξασίες δεν δέχονται ότι ο Αντίχριστος θα έχει συγκεκριμένο ιστορικό ρόλο στα έσχατα. Η θεωρία για τη βασιλεία του Αντίχριστου δεν συνάδει με τη χιλιαστική αντίληψη περί επίγειας Βασιλείας του Χριστού.
Διαβάστε ολόκληρη τη μελέτη εδώ
Παραπομπές: