Page 9 - koutsos-kyrou-ekpaideysi
P. 9

Το κυνήγι το θεωρούν πολλή σημαντική εκπαίδευση και γι’ αυτό οι
                   νέοι  συνοδεύουν  τον  βασιλιά  και  στο  κυνήγι  και  στον  πόλεμο,  διότι

                   συνηθίζουν να σηκώνονται πρωί, να αντέχουν στο κρύο και την ζέστη, και
                   να  αντιμετωπίσουν  κάθε  θηρίο  κι  έτσι  πιστεύουν  πως  το  κυνήγι  δεν

                   διαφέρει  καθόλου  από  τον  πόλεμο,  γι’  αυτό  εκπαιδεύονται  πρώτα  στο
                   κυνήγι.  Το θήραμα δεν το τρώνε την ίδια μέρα αλλά την επομένη και

                   αρκούνται σε λίγα τρόφιμα και νερό, ώστε να  συνηθίζουν στην πείνα και
                   στη δίψα και να τα εκτιμούν όταν τα έχουν.

                          Οι υπόλοιποι έφηβοι παραμένουν στην πόλη και ασκούν αυτά που
                   έμαθαν  στην  νεανική  τους  εκπαίδευση  με  διοργάνωση  αγώνων  και

                   απονομή επάθλων και είναι στη διάθεση των αρχών για κάθε ενδεχόμενο.
                   Η εκπαίδευση αυτή κρατάει δέκα χρόνια, από δεκαέξι έως είκοσι πέντε

                   χρονών.
                          Οι  εικοσιπεντάρηδες  και  πάνω  μέχρι  πενήντα  χρονών  είναι  και

                   αυτοί, όπως οι έφηβοι, στη διάθεση των αρχών και στην περίπτωση του
                   πολέμου  συμμετέχουν  όλοι,  εκτός  από  τους  δασκάλους  των  εφήβων,

                   πάνοπλοι με αμυντικά και επιθετικά όπλα.
                          Οι  πενηντάρηδες  και  πάνω  δεν  πάνε  στις  εκστρατείες  αλλά

                   παραμένουν στην πόλη αναλαμβάνοντας τα διάφορα δημόσια αξιώματα,
                   όπως  του  δικαστή,  των  οποίων  οι  ποινές,  που  επιβάλλονται  στους

                   παραβάτες,  κάνουν τους πολίτες να χάνουν την κοινωνική καταξίωση.
                   Η Περσική πολιτεία

                          Στην  Περσική  πολιτεία  υπάρχει  πολιτική  ισότητα,  διότι  όλοι  οι
                   πολίτες μπορούν να επιδιώξουν όλα τα δημόσια αξιώματα. Τα παιδιά που

                   φοιτούν στα διδασκαλεία της δικαιοσύνης μπορούν να ενταχθούν στους
                   εφήβους  και  όσοι  πάλι  έφηβοι  είναι  ικανοί  και  δίκαιοι  μπορούν  να

                   ενταχθούν  στην ομάδα των τελείων ανδρών, διαφορετικά εντάσσονται
                   στην ομάδα των βοηθητικών χωρίς τιμές και αξιώματα. Έτσι προωθείται

                   η κοινωνική πρόοδος και παρακινούν τους πολίτες προς το καλύτερο.
                    Η παραμονή του  Κύρου Β΄ κοντά στον παππού του Αστυάγη

                          Ο παππούς του ο Αστυάγης, βασιλιάς των Μήδων και πατέρας της
                   μητέρας του Μανδάνης, έστειλε μήνυμα να έρθει η κόρη του με τον εγγονό

                   του, για να τον δει. Ο Κύρος με πολύ άνεση και χαρούμενη διάθεση τον
                   αγκάλιασε, τον φίλησε σαν να τον ήξερε από καιρό. Ο Κύρος διαπίστωσε

                                                                                                     9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14