Page 10 - minymata-agioi-aloseos
P. 10

Πόλεως.  Ἡ  μία,  «οἱ  Ἑνωτικοί»,  ὑποστηριζόμενη  κυρίως  ἀπὸ  μιὰ
                   ὀλιγάριθμη  μερίδα    πολιτικῶν  καὶ  λογίων,  στήριζε  τὶς  ἐλπίδες  της  στὴν
                   βοήθεια ἀπὸ τὴν Δύση καὶ τὴν Ἕνωση τῆς Ἐκκλησίας μὲ τοὺς παπικούς,
                   ὥστε νὰ λάβουν ὡς ἀντάλλαγμα τὴν βοήθεια ποὺ προσδοκοῦσαν.


                   Ἄλλοι,  ἴσως  οἱ  περισσότεροι  αὐτοῦ  τοῦ  ρεύματος,  δὲν  πίστευαν  ἐπὶ  τῆς
                   οὐσίας στὴν ἕνωση, τὴν ἐπιδίωκαν μόνο γιὰ νὰ λάβουν τὴν πολυπόθητη
                   βοήθεια  καὶ  νὰ  ξεφύγουν  ἀπὸ  τὸν  θανάσιμο  ἐναγκαλισμὸ  τῶν
                   Ὀθωμανῶν,  ποὺ  εἶχαν  κατακτήσει  σχεδὸν  ὅλο  τὸ  ὑπόλοιπο  ἔδαφος  τῆς
                   πάλαι  ποτὲ  αὐτοκρατορίας,  ὅσο  εἶχε  ἀπομείνει  ἀπὸ  τὴν  κατοχὴ  τῶν
                   Φράγκων καὶ Ἑνετῶν.


                   Τὴν  τελευταία  αὐτὴ  ἀντίληψη  συμμεριζόταν  καὶ  ὁ  αὐτοκράτορας
                   Κωνσταντῖνος  Παλαιολόγος,  ὁ  ὁποῖος,  ὅμως,  κυβέρνησε  μὲ  μεγάλη
                   σύνεση καὶ μετριοπάθεια, προσπαθώντας νὰ συμβιβάσει ὅλες τὶς τάσεις,
                   ὥστε νὰ ἀποκαταστήσει τὴν ἑνότητα τοῦ λαοῦ.


                   Ἡ ἀντίθετη ἀντίληψη, οἱ «Ἀνθενωτικοί», δεκτὴ ἀπὸ τὸν λαὸ στὸ σύνολό
                   του  σχεδόν,  δὲν  ἤθελε  ἐπουδενὶ  νὰ  διαπραγματευθεῖ  θέματα  τῆς  Ἁγίας
                   Ὀρθοδόξου Πίστεως καὶ δὲν πίστευε οὔτε κατ’ ἐλάχιστον στὴν εἰλικρίνεια
                   τῶν δυτικῶν, ὅπως καὶ ἔγινε.


                   Ἄλλωστε,  δὲν  ἦταν  πολλὰ  τὰ  χρόνια  ποὺ  τοὺς  χώριζαν  ἀπὸ  τὴν  ἅλωση
                   τοῦ 1204 ἀπὸ τοὺς δῆθεν χριστιανοὺς σταυροφόρους τῆς Δύσεως καὶ εἶχαν
                   τὴν  δυνατότητα  νὰ  πληροφορηθοῦν  τὸν  ἐπαχθῆ  τρόπο  διοικήσεως  τῶν
                   λατινοκρατούμενων  περιοχῶν  καὶ  τὰ  ὅσα  δεινὰ  ὑπέμεναν  οἱ  ὁμόδοξοί
                   τους ἀπὸ τοὺς ἀζυμίτες κατακτητές. Ἐπὶ πλέον πίστευαν ὅτι τυχὸν ἕνωση
                   μὲ τοὺς Λατίνους θὰ εἶχε ὡς συνέπεια τὴν ἐπέκταση τῶν διαιρέσων ἐντὸς
                   τῆς Ἐκκλησίας, καθὼς ἔγινε τὸ 1924 μὲ τὴν ἀλλαγὴ τοῦ ἡμερολογίου.


                   Ὁ  Λουκᾶς  Νοταρᾶς  ἀνῆκε  στὴν  ἀνθενωτικὴ  μερίδα.  Γι’  αὐτὸ  καὶ  ὁ
                   Κωνσταντῖνος  Παλαιολόγος  προσπαθώντας  νὰ  συμφιλιώσει  τὶς
                   ἀντίπαλες παρατάξεις τὸν πρότεινε γιὰ τὸ ἀξίωμα τοῦ Μεγάλου Δουκός.
                   Ἔτσι,  ἔδειχνε  τὴν  ἐκτίμησή  σου  πρὸς  αὐτὸν   μολονότι  γνώριζε  τὶς
                   ἀνθενωτικές του ἀπόψεις.

                   Στὶς  26  Ὀκτωβρίου  τοῦ  1452  ἔφθασε  στὴν  Κωνσταντινούπολη  ὁ  πρώην
                   Ὀρθόδοξος  ἐπίσκοπος  Ἰσίδωρος,  ποὺ  ἔγινε  καρδινάλιος  συνοδευόμενος
                   ἀπὸ  διακόσιους  τοξότες,  στρατολογημένους  μὲ  χρήματα  τοῦ  Βατικανοῦ,
                   ὡς δεῖγμα ὅτι ὁ πάπας ἦταν διατεθειμένος νὰ βοηθήσει τοὺς Ὀρθοδόξους.





                                                            9
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15