Page 12 - dellasoudas_paraolympiakoi
P. 12

Παραολυμπιακοί  Αγώνες  στο  Ερνσκέλντσβικ  της  Σουηδίας  (μια  πλήρης  περιγραφή  περί  των
           Παραολυμπιακών  Αγώνων  και  αθλημάτων  περιέχεται  στη  διπλωματική  εργασία  τής  Αναστασίας
           Καρουλάνη: Ιστορική Ανασκόπηση και Περιγραφή των Παραολυμπιακών Αθλημάτων).

           [Σημείωση-παρένθεση: Από την ιστορική διαδρομή μέσα από τα  σχολικά βιβλία τής  Ιστορίας  –και
           εφόσον  δεν  μας   έχουν   διαφύγει  οι  σχετικές   πληροφορίες–  διαπιστώνεται  ότι   επ’  ευκαιρία  της
           περιγραφής των  Ολυμπιάδων δεν  γίνεται οποιαδήποτε αναφορά   και στους  Παραολυμπιακούς
           αγώνες.]

           Στο 3ο Διεθνές Συνέδριο «Άτομα με Αναπηρία και ΜΜΕ» (23-24 Ιουνίου 2008) ανεδείχθη από την
           θεματική τού όλου  συνεδρίου η προοδευτική τάση για την αλλαγή τής ορολογίας και τον τρόπο
           χρήσης τής  εικόνας από τα ΜΜΕ.

           (α) 'Ένα πρώτο μήνυμα : Αλλαγή ορολογίας και παρουσιάσεων


           Ειδικά  στην  3η  ενότητα  του  Συνεδρίου  με  θέμα: «Παραολυμπιακοί  Αγώνες  και  ΜΜΕ:  Από  την
           Αθήνα στο Πεκίνο», από τις σχετικές εισηγήσεις πρόεκυψε ότι διεθνώς, σύμφωνα με ερευνητικά
           συμπεράσματα , ο τρόπος παρουσίασης των Παραολυμπιονικών στον γραπτό τύπο συνέβαλε στην
           αλλαγή  τής  ορολογίας    και  έδωσε  την  ευκαιρία  –στο  πλαίσιο  πάντοτε  της  σχετικής  συγκριτικής
           μελέτης– να επισημανθούν αρνητικές ενέργειες και αντιστοίχως να προταθούν θετικές.


           Έτσι  από  την  μία  πλευρά  είδαμε να  αναφέρεται  πρώτα  το  πρόσωπο, δηλαδή  χρησιμοποιήθηκαν
           ανθρωποκεντρικοί όροι, όπως ο όρος: αθλητές με αναπηρία και όχι ανάπηροι αθλητές ή ανάπηρα
           άτομα. Σημειώνω ότι ο ομιλών έχει προτείνει –αιτιολογώντας την πρότασή του– και χρησιμοποιεί
           τον  όρο  πρόσωπα  αντί  άτομα,  οπότε  πλέον  ο  λόγος  αφορά  σε Πρόσωπα και  όχι Άτομα  με
           Αναπηρία (ΑμεΑ), όπως άλλωστε, κατ’ αναλογία, λειτουργεί και ο όρος αθλητές με αναπηρία.

           Από την άλλη πλευρά, επισημάνθηκαν τόσο τα αρνητικά στοιχεία μιας παρουσίασης ή μάλλον αυτά
           που  δεν  πρέπει  να  συμβαίνουν:  όχι  παθητικές  στάσεις,  όχι  απόκρυψη  της  πραγματικότητας,  όχι
           ασήμαντες λεπτομέρειες, όχι συναισθηματική διέγερση με στόχο τη συμπάθεια όσο και τα θετικά
           στοιχεία  ή  αυτά  που  πρέπει  να  προβάλλονται  και  τα  οποία  είναι  ο  αυτοπροσδιορισμός  και  η
           φωτογραφία με το πρόσωπο εν δράσει: «spirit emotion», στοιχεία τα οποία και θα αποτελούν το
           πρώτο θέμα.


           Μια άλλη προσέγγιση αφορούσε στο ζήτημα της σχετικής στάσης και τής τάσης της κοινωνίας, η
           οποία κινείται μεταξύ τής θυματοποίησης και της ηρωοποίησης.


           (β) 'Ένα  δεύτερο  μήνυμα :  Συνεργατική  κοινωνική ένταξη και ενσωμάτωση των ΠμΑ/Αναλογική
           συμπληρωματικότητα

           Την Παιδαγωγική την ενδιαφέρει ή, ακριβέστερα, θα πρέπει να την ενδιαφέρει, πριν και πάνω απ’
           όλα, το Υποκείμενο τής μάθησης σε συνάρτηση με τον κοινό για όλους τους ανθρώπους στόχο τής







                                                            12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15