Page 11 - eis_mnimosynon
P. 11

Η διπλή υπόσταση της ασθένειας και η σύγχρονη Ιατρική



                   Η ζωή και ο θάνατος του σύγχρονου Έλληνα καθημερινά ιατρικοποιούνται

                   και εκκοσμικεύονται με ταχείς  ρυθμούς. Ο «νεοέλληνας» υποκύπτει όλο

                   και περισσότερο  σε έναν ιατρικό  καταναλωτισμό,  με παθολογική  ενίοτε

                   εξάρτηση από την ιατρική για να αντιμετωπίσει την καθημερινότητα, τα

                   γηρατειά και τον θάνατο. Αυτή η χωρίς όρους εκχώρηση τόσο σημαντικών

                   γεγονότων  στην  ιατρική  βασίζεται  σε  μια  μονοδιάστατη  θεώρηση  του

                   ανθρώπου  ως  αυθύπαρκτου  βιολογικού  όντος  χωρίς  πνευματικές

                   αναφορές.



                   Όμως, η ασθένεια έχει και μια πνευματική διάσταση, για την Εκκλησία,

                   «ασθενεί το σώμα ασθενεί και η ψυχή» και η ίαση αφορά το σώμα και την

                   ψυχή  ταυτόχρονα,  διαφορετικά  είναι  ελλιπής  και  αποσπασματική.  Ο

                   «καλλιεργημένος»  ιατρός διαπιστώνει συχνά αυτή τη «διττή νόσηση» και

                   γνωρίζει ότι το αποτέλεσμα είναι καλλίτερο όταν η θεραπεία  απευθύνεται

                   και  στις  δυο  όψεις  της  ασθένειας.    “Αν  αρρωστήσει  ο  «λύκος»  και  τον

                   θεραπεύσεις, θα τον αφήσεις να φύγει σαν «λύκος», δεν θα κάνεις κάτι για

                   την  ψυχή  του;  αναρωτιόταν  ο  Άγιος  Παίσιος  για  να  απαντήσει  ο  Άγιος

                   Πορφύριος ότι εφόσον ο θεραπευτής ζει στην Εκκλησία, μεταδίδει αρρήτως

                   τη χάρη της στον ασθενή χωρίς να χρειασθεί να καταφύγει σε ατελέσφορες

                   συζητήσεις και  νουθεσίες.



                   Ο  καλόπιστος    κριτής  δεν  μπορεί  παρά  να  διαπιστώσει  ότι  η  σύγχρονη


                   Ιατρική    εμφανίζεται  ενίοτε  μεν,    ως  «αλαζονική»  και  «παντοδύναμη»-

                   θέτοντας    εαυτήν  υπεράνω  κριτικής,    άλλοτε  δε  ως  «μονομερής»-

                   αντιμετωπίζοντας τον άνθρωπο μόνο «βιολογικά».  Αντιδρώντας σε αυτές
   6   7   8   9   10   11   12