Page 3 - panagopoulos-vatatzia
P. 3
μας, κι αυτό διά εμέ, αποτελεί μία σιωπηρά αλλά ισχυρή απάντηση, εις τους
ενασχολούμενους με αυτές τις φαντασιώσεις και μυθοπλασίες.
Οι ευσεβείς πόθοι περί τηγανισμένων ψαριών, περί μαρμαρωμένου βασιλιά, περι
αγίων δισκοπότηρων και περί Θείας Λειτουργίας που παύθηκε θαυμαστά, και
που πρόκειται να ξανασυνεχίσει, σε κάποια χρονική στιγμή, καθώς και οι ιδέες,
περί κι άλλων ευσεβιστικών προσδοκιών, αναλύονται εύστοχα και απ’ τον ομ.
2
καθηγητή Παν/μίου Στρασβούργου π. Αστέριο Αργυρίου , στις μελετες του, που
καλό θα είναι όλοι αυτοί οι ισχυρογνώμονες ιδεολόγοι, να τις λάβουν σοβαρά
υπόψη, αφού τις μελετήσουν. Επίσης ο φιλόπονος αναγνώστης μπορεί να δει και
ένα προηγούμενο δημοσιευμά μας εις τον Ο.Τ. της 27ης Μαϊου τρέχοντος
έτους. Γνωρίζουμε το και να προσπαθήσουμε να πείσουμε να αλλάξει γνώμη,
κάποιος εξ αυτών που υποστηρίζουν τα περί της Βατάτζιας Πολιτικής Ιδεολογίας
μάλλον θα είναι πείραμα με την εις άτοπον απαγωγή, εντούτοις είναι ηθικό χρέος
μας, για την αλήθεια και την επιστήμη, προς όλους τους άλλους ερευνητές και
ειδικούς επιστήμονες.
3
Στο βιβλίο του: «Ανησυχητικά σημεία των καιρών» , που το κυκλοφόρησε το
έτος 1962, έκδοσις: Ιερού Παρθενώνος «Παναγίας Γοργοϋπηκόου», Ναύπακτος,
στο εξώφυλλο, έχει το χωρίο της γραφής που: «λέγει ο μαρτυρών ταύτα, ναί
έρχομαι ταχύ. Αμήν, ναί έρχου, Κύριε Ιησού» (Αποκαλ. 22, 10). Τον πρόλογο
γράφει, ο τότε αρχιμανδρίτης Αυγουστίνος Ν. Καντιώτης και αργότερα
μητροπολίτης Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας, «εν Αθήναις τη 27 Νοεμβρίου
1961», μιλάει για τα Σημεία των Καιρών και την «πνευματική ξηρασία, στις
τάξεις των θρησκευόντων» και αγιογραφεί θαυμαστά τον ασκητή γέροντα
Αρσένιο, ως εξής: «ο εν μοναχικώ ησυχαστηρίω της Ναυπάκτου εν ασκήσει και
προσευχή διάγων ευλαβέστατος ιερομόναχος πατήρ Αρσένιος. Δύο
σπουδαιότατα σύγχρονα γεγονότα, ως είνε η ίδρυσις Εβραϊκού Κράτους, και η
καταπληκτική πρόοδος της κοσμικής γνώσεως, προσείλκυσαν ιδιαιτέρως την
προσοχήν του π. Αρσένιου και εις αυτά με πνευματικήν οξυδέρκειαν, διαβλέπει
ανησυχητικά σημεία των καιρών. Και ως σκοπός άγρυπνος, επί των επάλξεων
της Ορθοδοξίας». Πράγματι εις τον τόπο της διαρκούς μετανοίας του και στον
2 Βλ. Les Exégèses grecques de l’Apocalypse à l’époque turque (1453-1821). Esquisse d’une histoire des courants idéologiques
au sein du peuple grec asservi [Οι ελληνικὲς Ερμηνείες στην Αποκάλυψη στὰ χρόνια της Τουρκοκρατίας (1453-1821).
Προσχεδίασμα μιας ιστορίας των ιδεολογικών ρευμάτων στους κόλπους του υπόδουλου ελληνικού λαού] (Επὶ καθηγησία
διδακτορικὴ διατριβὴ στη Φιλοσοφικὴ Σχολὴ του Πανεπιστημίου του Στρασβούργου). Στρασβούργο 1977, 2 τόμοι, 942
σελίδες πολυγραφημένες. Του ιδίου, Ιδεολογικὰ ρεύματα στους κόλπους του Ελληνισμού καὶ της Ορθοδοξίας κατὰ τα χρόνια
της Τουρκοκρατίας, Λάρισα, Λαογραφικὴ Εταιρεία Λαρίσης,1980, 42 σελίδες. Του ιδίου, Les Exégèses grecques de
l’Apocalypse à l’époque turque (1453-1821). Esquisse d’une histoire des courants idéologiques au sein du peuple grec asservi
[Βλ. ἀριθμ. 3] Θεσσαλονίκη, ῾Εταιρεία Μακεδονικῶν Σπουδῶν-᾽Επιστημονικαὶ Πραγματεῖαι 15-,1982, 761 σελίδες (έντυπη
έκδοση του υπ᾽ αριθ. 1).
3 Ιερομ. Αρσενίου Κομπούγια, πνευματικού, Ανησυχητικά σημεία των καιρών, έκδοσις: Ιερού Παρθενώνος «Παναγίας
Γοργοϋπηκόου», Ναύπακτος, 1962.
2