Page 4 - koliofoutis-tzogos
P. 4

πορίσματα της έρευνας, στην Ελλάδα, ένα ποσοστό της τάξεως του 8,4% δείχνει ότι
                   είναι  σε  κίνδυνο  για  παθολογικό  τζόγο.  «Περίπου  ένας  στους  επτά  μαθητές,  δηλαδή

                   σχεδόν το 14% αυτών τζογάρει τουλάχιστον δύο φορές το μήνα. Δηλαδή το 26% των
                   αγοριών και το 2% κοριτσιών, παίζει κάποιο τυχερό παιχνίδι, ενώ ένα ποσοστό 2,9%

                   έχει ήδη, τα κριτήρια παθολογικού τζόγου, διαταραχής τζόγου».


                         Υπάρχουν δύο ακόμα ευρήματα της έρευνας, που πρέπει κατά τη γνώμη μας, να

                   τύχουν  ιδιαίτερης  προσοχής:  Το  πρώτο:  «Πλέον  o  εθισμός  χτυπάει  εφήβους  και
                   ειδικότερα  μέσω  διαδικτύου.  «Είναι  ένας πολύ πονηρός και  ύπουλος  αυτός ο τρόπος

                   τζόγου, διότι κανείς δεν χρειάζεται να μετακινηθεί. Είναι στο σπίτι του, δεν εκτίθεται
                   και ενδεχομένως χάνει την αίσθηση του χρόνου που ξοδεύει ή των χρημάτων που παίζει.

                   Άρα εμπλέκει πολύ πιο εύκολα σε μία εξαρτητική συμπεριφορά». Και το δεύτερο: «Ο

                   τζόγος είναι γένους αρσενικού, ενδεχομένως γιατί οι άντρες αναλαμβάνουν πιο πολύ να
                   μπουν σε διαδικασίες ρίσκου. Ένα μεγάλο κομμάτι είναι αυτό το σημείο της αναμονής,

                   της προσδοκίας για το κέρδος, για το παιχνίδι, για το γκολ που θα μπει, ή για τον αριθμό
                   των  γκολ.  Και  μετά  παίζουν  ρόλο  ένα  σωρό  άλλοι  ψυχοπαθολογικοί,  οικογενειακοί,

                   πολιτισμικοί  παράγοντες.  Ένα  ποσοστό  των  ατόμων  έχει  καταθλιπτικά  και  αγχώδη

                   στοιχεία, έλλειψη αυτοεκτίμησης, φοβικές συμπεριφορές, ανασφάλειες. Γενικά είναι ένα
                   σύνθετο πρόβλημα. Αυτοί είναι οι παράγοντες που εμπλέκονται συχνότερα σε αυτές τις

                   προσωπικότητες».          (https://www.lifo.gr/now/life/186794/ereyna-ypsila-pososta-
                   ethismoy-ston-tzogo-gia-toys-ellines-efivoys).




                   2.  Οι  Μορφές  της  Ενασχόλησης  με  τον  Τζόγο  και  τα  Γνωρίσματα  του
                   Παθολογικού Εθισμού σ’αυτόν.


                          Η ποιοτική αξιολόγηση των παραπάνω δημοσκοπικών στοιχείων προϋποθέτει

                   καταρχάς την επαρκή αποσαφήνιση της έννοιας του εθισμού στον τζόγο. Μελετώντας
                   την  επιστημονική  βιβλιογραφία  διαπιστώνουμε  ότι  η  ενασχόληση  με  τον  τζόγο

                   προσλαμβάνει  τρεις  μορφές:  α)  τη  μη  συστηματική,  κατά  την  οποία  το  άτομο

                   ασχολείται  περιστασιακά  με  τον  τζόγο,  όπως  για  παράδειγμα  συμβαίνει  την
                   Πρωτοχρονιά, όπου αρκετοί άνθρωποι επιδίδονται σε χαρτοπαιξία «για το καλό του

                   χρόνου», ή αγοράζουν κάποιο ή κάποια λαχεία για να δοκιμάσουν την τύχη τους στην


                                                            3
   1   2   3   4   5   6   7   8   9