Page 6 - vasilakis-metamorfosi_tsiakkas
P. 6

Δ.Α. Βασιλάκης Μεταμόρφωση και Τσιάκκας


               τριβή (τον ρόλο υποδύεται ο Γ.Τ.), σπλαχνίζεται την πασιφανή στεναχώρια της

               συναδέλφου του. Μετανοιωμένος και ο ίδιος για το φλερτ του προς την Ειρήνη,

               την συμβουλεύει να μην κάνει το λάθος, το οποίο έκανε ο ίδιος παλαιότερα στην

               ζωή του, καθώς δεν συγχώρεσε την μετέπειτα πρώην σύζυγό του (η οποία τελικά


                                            11
               ταυτίζεται με την Πένυ!).  Η εορτή της συγκαταβάσεως του Θεού διδάσκει την
               συγκατάβασή  μας  προς  τους  πλησίον,  δηλ.  την  έμπρακτη  συγχώρηση.  Δεν


               πρόκειται  εδώ  για  μια  «συγχώρηση»  της  μόδας,  όπου  ανδρόγυνα  χωρίζουν,

               διαφημίζοντας  κατόπιν  τις  καλές  σχέσεις  με  τον/την  πρώην,  αλλά  για  μια

               υπαρξιακή συγχώρηση με την ετυμολογική σημασία της λέξης, όπου ο συγχωρών

               άνθρωπος δέχεται τον άλλο να χωρέσουν μαζί μέσα στο ίδιο σπίτι, στον ένα και

               μοναδικό  γάμο,  στην  καρδιά  τους  την  ίδια,  δηλ.  την  φάτνη  που  αναμένει

               καθημερινά  την  εντός  μας  γέννηση  του  Χριστού,  ο  οποίος  συν-χωρεί  όλον  τον

                                             12
               κόσμο  στην  αγκαλιά  του.   Τελικά  η  Ειρήνη,  κάνοντας  πράξη  το  όνομα  της,
               μεταμορφώνεται  συνεργίᾳ  Θεού  και  συγχωρεί  ειλικρινά  και  απροϋπόθετα  τον

               σύζυγό της. Το αποτέλεσμα βέβαια είναι ότι η δικιά της εσωτερική μεταμόρφωση

               (αντίποδας  της  εύκολης  εξωτερικής  μεταμφίεσής  της  σε  γοητευτική  ρωσίδα)

               προκαλεί τον σπινθήρα για την εσωτερική μεταμόρφωση του συζύγου της. Χωρίς

               βέβαια  να  αίρεται  στο  παραμικρό  η  ελευθερία  του  άνδρα  της,  ο  Λεωνίδας

                                                                                      13
               σταδιακά  εγκαταλείπει  το  πάθος  του  «ξενοκοιτάγματος».   Έτσι,  ο  Θεός
               επισφραγίζει την υπαρξιακή αυτή συν-βίωση των Χριστουγέννων με τι άλλο; -με









               11   Η  σκηνή  αυτή  έχει  διπλή  ανάγνωση:  από  τη  μια  μιλά  ο  δικαστής  (Γ.Τ.)  στην  Ειρήνη  μέσω
               τηλεφώνου, και από την άλλη συνδιαλέγεται μέσω του τηλεοπτικού πομπού ο σεναριογράφος Γ.Τ.
               με το κοινό του.

               12   Είναι  χαρακτηριστικό  ότι  η  δεύτερη  κατά  σειράν  κόρη  Ειρήνης-Λεωνίδα  παρουσιάζεται  σε
               συναφές επεισόδιο προσευχόμενη για την ειρήνευση των γονέων της στο δωμάτιό της, μπροστά
               σε μια βυζαντινής τεχνοτροπίας εικόνα της Γέννησης του Χριστού.

               13  Ο Άγιος Παΐσιος θα έλεγε ότι κεντρίστηκε το φιλότιμο του Λεωνίδα. Ένα κοντινό παράλληλο της
               κεντρικής διήγηση για το ζεύγος Λεωνίδα-Ειρήνης στο Λύκε, λύκε… αποτελεί η θεματική ενότητα
               «Μάππουρος έναντίον Μάππουρου» του Βουράτε Γειτόνοι (Α’ Κύκλος).

                                                            6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11