Page 22 - Περιβάλλον Και Αυτοκίνητο
P. 22
ΑΝΑΛΕΚΤΑ Τεύχος 40 / Το Οικολογικό Αυτοκίνητο (Β' μέρος) / 31 Ιουλίου 2016 www.pemptousia.gr www.pemptousia.gr Τεύχος 40 / Το Οικολογικό Αυτοκίνητο (Β' μέρος) / 31 Ιουλίου 2016 ΑΝΑΛΕΚΤΑ
Το VW Passat 1.4 TSI Ecofuel διαθέτει τρεις μπουκάλες για 22 κιλά φυσικού αερίου (συνολ. 130 λίτρα) κάτω
από το πάτωμα, που δίνουν θεωρητική αυτονομία 480 χιλιομέτρων. Κινείται όμως χωρίς πρόβλημα και με
βενζίνη, αφού διαθέτει ρεζερβουάρ 31 λίτρων που δίνουν θεωρητική αυτονομία 460 χιλιομέτρων.
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Diesel Βενζίνη Υδρογόνο Μεθανόλη Μεθάνιο Προπάνιο
Θερμοκρασία βρασμού (°C) 180-360 25–215 -253 65 -161 –41
Ενεργειακή πυκνότητα (MJ/l)* 33,2 31,4 8,5 16 21,1 26,9
Ενεργ. πυκνότητα (MJ/kg) 42,5 42,7 120 19,7 50 46,4
Θερμοκρασία ανάφλεξης (°C) 220 240 560 455 595 470
Το νέο Fiat Doblo Natural Power διαθέτει υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.4 T-Jet, 1.368 κ.εκ./120 Εύρος ανάφλεξης (αέρας %)** 0,6-6,5 0,6–8 4–76 6-44 5–15 2,1-9,5
ίππων που μπορεί να λειτουργήσει τόσο με φυσικό αέριο όσο και με βενζίνη. Οι εκπομπές CO 2
περιορίζονται σε 134 g/km και η κατανάλωση σε 4,9 κιλά φυσικού αερίου ανά 100 χιλιόμετρα Min ενέργεια ανάφλεξης (mJ) 0,3 0,24 0,02 0,14 0,28 0,24
(τυποποιημένη - συνδυασμένος κύκλος). Οι τέσσερις, τοποθετημένες κάτω από το πάτωμα, (*κατά όγκο, **κατά μάζα}
«μπουκάλες» CNG έχουν χωρητικότητα 16 κιλών. Έτσι, το Doblo Natural Power μπορεί να διανύ-
σει συνολικά 325 χλμ. με το φυσικό αέριο και άλλα 300 αν αξιοποιηθεί και η βενζίνη (ρεζερβουάρ Η θερμογόνος δύναμη (ενεργειακή πυκνότητα) κατά όγκο του φυσικού αερίου (μεθανίου) είναι αυτή που
22 λίτρων), οπότε η συνολική αυτονομία ανεβαίνει στα 625 χιλιόμετρα. Η κατανάλωση με βενζίνη επιβάλλει τις δεξαμενές (μπουκάλες) υψηλής πίεσης, οι οποίες αναγκαστικά αυξάνουν το βάρος, αλλά ταυτό-
φτάνει τα 7,9 λίτρα/100 χλμ. (0-100 χλμ./ώρα σε 12,3 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα: 172 km/h) χρονα προσδίδουν και ικανοποιητική αυτονομία.
Συμπερασματικά άμεσου οφέλους που συνεπάγεται η χρήση του, αλλά
Η οικονομική υπεροχή του φυσι-
κού αερίου: Χιλιόμετρα που μπο- και γιατί μπορεί να αποτελέσει τον προθάλαμο της
ρεί να διανύσει κανείς με καύσι- Είναι προφανές ότι το φυσικό αέριο δεν αποτελεί την εισαγωγής του υδρογόνου στο αυτοκίνητο. Η ανάμει-
μο αξίας 10 ευρώ στην Ιταλία, με «απόλυτη» λύση του 21ου αιώνα. Ανήκοντας στους ξη του φυσικού αερίου σε ποσοστό που μπορεί να
τρία διαφορετικά αυτοκίνητα (Fiat υδρογονάνθρακες, αναπόφευκτα επιβαρύνει και φτάνει ακόμα και το 40% αποδεικνύεται οικολογική
Punto, Doblo και Multipla), ανάλογα αυτό, έστω και σε λιγότερο βαθμό, την ατμόσφαιρα επωφελής, καθώς βελτιώνεται η αναλογία άνθρακα/
με τον τύπο καυσίμου που μπο- με διοξείδιο του άνθρακα, αλλά και με άλλους ρύ- υδρογόνου στο καύσιμο.
ρούν να χρησιμοποιήσουν πους. Ωστόσο, στο ενδιάμεσο στάδιο (πιθανόν για
τα επόμενα 10-20 χρόνια ή ακόμα και 30 χρόνια) Από και πέρα υπάρχουν βέβαια και πολιτικά ζητή-
(Benzina = Βενζίνη, Metano = Φυσι- που πρέπει η ανθρωπότητα να διανύσει μέχρι την ματα. Πάντως γεγονός είναι ότι η παροχή φορολογι-
κό Αέριο, Diesel = πετρέλαιο). εξεύρεση μιας πραγματικά «καθαρής» λύσης, η χρή- κών και άλλης φύσεως κινήτρων μπορεί να αποδει-
ση του φυσικού αερίου ως καυσίμου στα αυτοκίνητα χτεί αποφασιστικής σημασίας για τη διείσδυσή του
μπορεί να αποδειχτεί ευεργετική. Όχι μόνο λόγω του φυσικού αερίου στην αγορά.
Σελίδα 22 Σελίδα 23