Page 27 - Περιβάλλον Και Αυτοκίνητο
P. 27
ΑΝΑΛΕΚΤΑ Τεύχος 40 / Το Οικολογικό Αυτοκίνητο (Β' μέρος) / 31 Ιουλίου 2016 www.pemptousia.gr www.pemptousia.gr Τεύχος 40 / Το Οικολογικό Αυτοκίνητο (Β' μέρος) / 31 Ιουλίου 2016 ΑΝΑΛΕΚΤΑ
Ο πλανήτης Πλούτων (δεξιά) και ο δορυφόρος
του Χάροντας (αριστερά). [Φωτ.: NASA]
Ρεζερβουάρ υγροποιημένου φυσικού αερίου
Bio-DME: ένα πολλά υποσχόμενο
το LNG είναι μία βιώσιμη εναλλακτική λύση στα οχή- πάνω από 140 μέλη. Η Volvo προσχώρησε το 2011.
ματα μεταφορών μεγάλων αποστάσεων στην Ευρώ- εναλλακτικό καύσιμο
πη» σχολιάζει ο Manuel Lage. «Δεν είναι επιστημονι- Volvo FM MethaneDiesel
κή φαντασία, αφού όλη η απαραίτητη τεχνολογία ήδη
διατίθεται. Η αγορά είναι έτοιμη για την εμπορευμα- Την άνοιξη του 2011, η Volvo Trucks λανσάρισε το Το DME (Di-Methyl-Ether: Διμεθυλικός Αιθέρας) είναι ένα αέριο που μετατρέπεται σε υγρό
τοποίηση του LNG». Volvo FM MethaneDiesel, με λειτουργία βασισμένη σε σε συνθήκες χαμηλής πίεσης, μόλις 5 bar και η διαχείρισή του είναι απλή, αντίστοιχη με αυτή
Σχετικά με το φυσικό αέριο και το ποσοστό μέχρι 75% σε υγροποιημένο μεθάνιο (LNG/ του προπανίου. Το DME μπορεί να παραχθεί από φυσικό αέριο και διάφορα είδη βιομάζας.
LBG). Η Volvo είναι ο πρώτος κατασκευαστής στην
Όταν παράγεται από τη βιομάζα, ονομάζεται Bio-DME.
βιοαέριο Ευρώπη που συστήνει αυτή την ενεργειακά αποδοτι-
κή τεχνολογία για χρήση αερίου σε κινητήρα diesel.
Το φυσικό αέριο και το βιοαέριο αποτελούνται κυρί- Όταν το φορτηγό λειτουργεί με LNG, οι εκπομπές δι-
ως από μεθάνιο. Όταν το φυσικό αέριο αναφλέγεται, οξειδίου του άνθρακα πέφτουν μέχρι 10% συγκριτικά ταν χρησιμοποιείται σαν καύσιμο σε κινητήρα σχέση με το πετρέλαιο συνεπάγεται την αυξημένη
απελευθερώνει λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από με το diesel. Με LBG στο ρεζερβουάρ, η μείωση φτά- Όdiesel, το Bio-DME προσφέρει εξίσου υψηλή (κατ’ όγκο) κατανάλωση. Αυξημένες είναι και οι ανά-
το πετρέλαιο, ενώ δεν εκπέμπει καθόλου θείο, βαρέα νει ακόμα και στο 70%. ενεργειακή απόδοση και χαμηλότερο επίπεδο θορύ- γκες στεγανοποίησης του συστήματος τροφοδοσίας.
μέταλλα ή αιθάλη στην ατμόσφαιρα. Ωστόσο, το φυ- βων. Υπολογίζεται ότι αντικατάσταση του diesel με
σικό αέριο είναι μία πεπερασμένη φυσική πηγή και Bio-DME θα μείωνε τις εκπομπές CO2 (παραγωγή Τις δυνατότητες χρήσης του Bio-DME σε επαγγελμα-
πολλοί είναι εκείνοι που το θεωρούν μία προσωρινή και κατανάλωση καυσίμου) κατά 95%, ενώ μειωμέ- τικά οχήματα έχει στόχο να διερευνήσει το Bio-DME
γέφυρα με το ουδέτερο προς το κλίμα βιοαέριο, το νες θα ήταν επίσης και οι εκπομπές μικροσωματιδί- project. Καθώς βρισκόμαστε στα μέσα του διετούς
οποίο μπορεί να κατασκευάζεται από απόβλητα τρό- ων και οξειδίων του αζώτου. project, τα πρώτα αποτελέσματα είναι αρκετά ενθαρ-
φιμα και άλλες οργανικές ενώσεις. Δεν υπάρχει ακό- ρυντικά. Σε συνεργασία με τις εταιρίες Chemrec (που
μα ευρέως διαδεδομένη υποδομή για την παραγωγή Τα παραπάνω οφείλονται στο γεγονός ότι το μόριο είναι παραγωγός Bio-DME) και Preem (διανομή του
βιοαερίου. του DME είναι μικρό σε μέγεθος, ενώ περιέχει και καυσίμου), η Volvo εξέλιξε ένα σύστημα μεταφορών
ένα επιπλέον άτομο οξυγόνου που συμβάλλει στην που περιλαμβάνει ολόκληρη την αλυσίδα, από την
NGVA Europe καλύτερη καύση. Επίσης τα χαρακτηριστικά της παραγωγή και διανομή του Bio-DME μέχρι τη χρήση
ανάφλεξής του είναι αρκετά καλά (μικρή υστέρηση). του σε φορτηγά μεταφορών Volvo.
Η NGVA Europe είναι ένας όμιλος οικονομικών συμ- Ωστόσο είναι άγνωστες οι επιπτώσεις όσον αφορά
φερόντων για εταιρίες που εμπορεύονται αέριο αυτο- τις επικαθίσεις σε βάθος χρόνου, δεδομένες είναι η Δέκα φορτηγά Volvo Bio-DME λειτουργούν τώρα
κίνησης. Προάγει τις καλές σχέσεις με Ευρωπαϊκούς ανάγκη λήψης μέτρων όσον αφορά τη λίπανση του κανονικά από το φθινόπωρο και ήδη, στη μέση του
οργανισμούς και Διεθνή Ιδρύματα και ασχολείται με συστήματος τροφοδοσίας (το DME είναι αρκετά πα- project, τα αποτελέσματα, σύμφωνα με τους Σου-
θέματα σχετικά με το αέριο της αυτοκίνησης. Έχει χύρρευστο) ενώ η μικρότερη θερμογόνος δύναμη σε ηδούς, ξεπερνούν κάθε προσδοκία. Πριν από λίγο
Σελίδα 26 Σελίδα 27