Page 25 - Περιβάλλον Και Αυτοκίνητο
P. 25

ΑΝΑΛΕΚΤΑ Τεύχος 40 /  Το Οικολογικό Αυτοκίνητο (Β' μέρος) / 31 Ιουλίου 2016                                                                             www.pemptousia.gr  www.pemptousia.gr                                                                 Τεύχος 40 / Το Οικολογικό Αυτοκίνητο (Β' μέρος) / 31 Ιουλίου 2016  ΑΝΑΛΕΚΤΑ












































            Οι “μπλε διάδρομοι” ανοίγουν το δρόμο στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων
 Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο   με χαμηλό “αποτύπωμα” άνθρακα


 και οδικές μεταφορές  να συγκριθεί με το LNG προς το παρόν» λέει σχετικά.   «Η πρόκληση είναι ότι η επίτευξη συντονισμού μετα-
         «Θεωρούμε ότι είναι ιδανική περίπτωση για τις ανά-
                                                               ξύ διαφορετικών ομάδων» συνεχίζει ο Pilskog, προ-
         γκες μεταφορών μεγάλων αποστάσεων».                   σθέτοντας ότι η Volvo ενεργοποιείται στο Σουηδικό
 Το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG) είναι ένα βιώσιμο εναλλακτικό καύσιμο με χαμηλό   BiMe Trucks demo project παρόμοιο με των «Μπλε
 αποτύπωμα άνθρακα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί αντί του πετρελαίου (diesel) σε βαριά   Σε πολλές Ευρωπαϊκές πόλεις, παρατηρείται μία   Διαδρόμων», αλλά μικρότερης κλίμακας. «Αυτή τη
 φορτηγά μεγάλων αποστάσεων. Ωστόσο, η έλλειψη επαρκούς υποδομής στην Ευρώπη   επέκταση της υποδομής του συμπιεσμένου αερίου –   στιγμή στόχος είναι ο εντοπισμός μεγάλων πελατών
 εμποδίζει την ευρύτερη χρήση του. Στην προσπάθεια για τη δημιουργία «μπλε διαδρόμων»   συμπεριλαμβανομένου του βιοαερίου που παράγεται   που είναι πρόθυμοι να δοκιμάσουν και να δημιουρ-
 με  στρατηγικά  τοποθετημένους  σταθμούς  ανεφοδιασμού,  που  θα  δημιουργήσουν  τις   από απόβλητα προϊόντα – σε τοπικό επίπεδο. Ωστό-  γήσουν συγκεκριμένες διαδρομές. Το ενδιαφέρον με-
 συνθήκες για αύξηση της διαθεσιμότητας του καυσίμου αυτού, συμμετέχουν μια σειρά   σο, η λειτουργία μεγάλων οχημάτων μεταφορών με   ταξύ των μικρότερων πελατών θα αυξηθεί όταν δουν
 εταιρείες (όπως ο γνωστός κατασκευαστής φορτηγών, Volvo Trucks).  συμπιεσμένο αέριο είναι αδύνατη επειδή τα ρεζερ-  πώς λειτουργεί και αποτιμήσουν τα οικονομικά οφέ-
         βουάρ είναι βαριά και καταλαμβάνουν πολύ χώρο. Σε     λη. Αλλά αυτό θα πάρει μερικά χρόνια».
         υγροποιημένη μορφή όμως, το αέριο έχει μικρότερο
         όγκο, που σημαίνει ότι είναι πιο κατάλληλο για δια-   Υπάρχουν  ήδη  αρκετοί  σταθμοί  ανεφοδιασμού  LNG
 βιομηχανία μεταφορών ευθύνεται για το 25% πε-  ναι μία σαφής τάση που  ικανοποιεί τις απαιτήσεις   δρομές μεγάλων αποστάσεων.  στην Ευρώπη που θα αποτελέσουν μία αφετηρία για
 Η ρίπου των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του   ενέργειας κι εμείς είμαστε μέρος αυτής» σχολίασε ο   τους «Μπλε Διαδρόμους». Ξεκινώντας από αυτούς
 άνθρακα στην Ευρώπη, επομένως ένα ανταγωνιστικό   Lennart Pilskog, διευθυντής Δημοσίων Υποθέσεων της   Ωστόσο, για τη χρήση LNG σε οχήματα μεταφορών σε   τους σταθμούς, μπορούν να εντοπιστούν οι πλέον
 καύσιμο  έναντι  του  diesel  είναι  απόλυτα  αναγκαίο.   Volvo Trucks. Η Volvo Trucks, μέλος του Οργανισμού   όλη την Ευρώπη, είναι αναγκαίο πρώτα να δημιουρ-  κατάλληλοι για μελλοντική εξέλιξη. «Αν πάρεις ένα
 Μία εναλλακτική λύση δίνει το φυσικό αέριο: παρά το   Οχημάτων Φυσικού Αερίου & Βιοαερίου – Natural &   γηθεί μία υποδομή σταθμών ανεφοδιασμού. Έτσι γεν-  χάρτη και επισημάνεις τις περιοχές με τους σταθμούς
 ότι εμπίπτει στην κατηγορία των ορυκτών καυσίμων,   bio Gas Vehicle Association (NGVA Europe), ήταν ο   νήθηκε η ιδέα των «μπλε διαδρόμων» σαν ένα δίκτυο   ανεφοδιασμού, μπορείς εύκολα να αποτυπώσεις ποι-
 εν τούτοις προσφέρει πολλά περιβαλλοντικά πλεονε-  πρώτος και παραμένει ο μοναδικός κατασκευαστής   σταθμών ανεφοδιασμού LNG για βαριά οχήματα.  κίλες πιθανές διαδρομές και στη συνέχεια να αναγνω-
 κτήματα σε σχέση με το diesel – όντας και φθηνότε-  στην Ευρώπη που προσφέρει σύστημα μεθανίου-  ρίσεις πιθανές ελλείψεις σε κάποια από τις διαδρο-
 ρο. Όταν το υγροποιημένο βιοαέριο (LBG) αρχίσει να   diesel. Ο Manuel Lage, Γενικός Διευθυντής του NGVA   Η δημιουργία μιας τέτοιας υποδομής δεν είναι απλή   μές» σχολιάζει ο Lage. Για την υποστήριξη αυτής της
 χρησιμοποιείται περισσότερο, το «αποτύπωμα» του   Europe, αναφέρει ότι η τεχνολογία για τη χρήση LNG   υπόθεση,  καθώς οι προμηθευτές  αερίου, οι κατα-  διαδικασίας η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χρηματοδοτεί
 άνθρακα των σχετικών οχημάτων θα μειωθεί μέχρι   στον τομέα μεταφορών είναι δοκιμασμένη και ότι οι   σκευαστές οχημάτων, οι εταιρίες μεταφορών και οι   ένα project 8,0 εκατομμυρίων ευρώ, που αφορά σε
 70%.  ιδιοκτήτες εταιριών μεταφορών και οι προμηθευτές   διάφοροι πολιτικοί/διοικητικοί οργανισμοί τόσο σε   μία μεγάλης κλίμακας δοκιμή των διαδρόμων LNG.
 αερίου προωθούν όσο μπορούν το θέμα. «Σε ό,τι   περιφερειακό όσο και σε τοπικό επίπεδο πρέπει να
 «Είμαστε σίγουροι ότι το υγροποιημένο αέριο θα   αφορά τις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων με βαριά   εκφέρουν άποψη και θα χρειαστεί άψογος συντονι-  «Ελπίζω ότι περίπου 200 φορτηγά θα κυκλοφορούν
 χρησιμοποιείται σαν καύσιμο σε όλο τον κόσμο. Εί-  οχήματα,  καμία  άλλη  εναλλακτική  λύση  δεν  μπορεί   σμός.  σε αυτούς τους μπλε διαδρόμους αποδεικνύοντας ότι


 Σελίδα 24                                                                                                  Σελίδα 25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30