Page 32 - Περιβάλλον Και Αυτοκίνητο
P. 32

ΑΝΑΛΕΚΤΑ Τεύχος 40 /  Το Οικολογικό Αυτοκίνητο (Β' μέρος) / 31 Ιουλίου 2016                                                                             www.pemptousia.gr  www.pemptousia.gr                                                                 Τεύχος 40 / Το Οικολογικό Αυτοκίνητο (Β' μέρος) / 31 Ιουλίου 2016  ΑΝΑΛΕΚΤΑ






















         VTi. Αυτός ο κινητήρας διαθέτει τις τελευταίες τεχνο-
         λογικές εξελίξεις: μειωμένο βάρος κατά 21 κιλά σε
         σχέση με τον κινητήρα προηγούμενης γενιάς, μειωμέ-
         νες τριβές κατά 30% και βελτιωμένη θερμική διαχείρι-
         ση για την γρηγορότερη επίτευξη της ιδανικής θερμο-
         κρασίας για μέγιστη απόδοση. Αυτό ο τρόπος κίνησης
         είναι ιδανικά προσαρμοσμένος για οδήγηση σε ανοικτό
         δρόμο ή αυτοκινητόδρομο, με σταθερές ταχύτητες.

         3. Στη συνδυασμένη λειτουργία, ο κινητήρας βενζί-
         νης και το υδραυλικό σύστημα λειτουργούν ταυτόχρο-                                                                                            ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑ
         να για την κίνηση του αυτοκινήτου, σε αναλογία προ-
         σαρμοσμένη στις συνθήκες οδήγησης και με στόχο τη
         χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση. Το σύστημα HYbrid
         Air λειτουργεί ευέλικτα αφού μπορεί να τροφοδοτή-
         σει  τον υδραυλικό  κινητήρα με  δύο τρόπους:  Όσο  ο                                                                                         ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ - ΘΡΗΣΚΕΙΑ
         συμπιεσμένος αέρας επαρκεί για να εξυπηρετήσει τις
         ανάγκες του οδηγού, το υδραυλικό σύστημα κίνησης      και με μηδενική κατανάλωση
         τροφοδοτείται από αυτόν. Εάν είναι απαραίτητο, τότε   • σε συνδυασμένη λειτουργία μείωση της κατανάλω-
         μπορεί να τροφοδοτηθεί απευθείας από την υδραυ-       σης κατά 45%, στον κύκλο πόλης
         λική αντλία. Αυτό το πρόγραμμα λειτουργίας προο-      • ευκολία οδήγησης χάρη στην αυτόματη μετάδοση
         ρίζεται ειδικά για τις μεταβατικές φάσεις οδήγησης,   • άνεση και χρηστικότητα, αφού το δοχείο καυσίμου
         στην πόλη αλλά και στον ανοιχτό δρόμο (επιταχύνσεις,   παραμένει το ίδιο
         εκκινήσεις από στάση).
                                                               • σχεδόν αθόρυβη λειτουργία
         Η πλήρωση του δοχείου αποθήκευσης ενέργειας γίνε-
         ται με δύο τρόπους: Φρενάροντας, ή απλά αφήνοντας     Στην υπάρχουσα γκάμα αυτοκινήτων της κατηγορίας
         το γκάζι, η επιβράδυνση επιτυγχάνεται όχι μόνο από    «Β» (Peugeot 208 κ.λπ.), το σύστημα HYbrid Air μειώ-
         την πίεση των υλικών τριβής (τακάκια) πάνω στους      νει σημαντικά την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2.
         δίσκους φρένων, αλλά και από την αντίσταση που        Κατά τη διάρκεια των δοκιμών για την πιστοποίησή
         προκαλεί η διεργασία συμπίεσης του αέρα μέσα στο      του, οι μετρήσεις έδειξαν μόνο 2,9 lit./100km και 69 g/
         δοχείο. Εναλλακτικά, παίρνει μπρος ο θερμικός κινη-   km, αντίστοιχα.
         τήρας και ένα μέρος της ενέργειας που παράγεται από
         την καύση της βενζίνης, χρησιμοποιείται για τη συμπί-
         εση του αέρα.

         Και στις δύο περιπτώσεις, η μέγιστη ενέργεια στο δο-
         χείο πίεσης επιτυγχάνεται πολύ γρήγορα, μόλις σε 10
         δευτερόλεπτα.

         Στο δρόμο για τα 2,0l/100km

         Το σύστημα HYbrid Air παρουσιάζει σημαντικά πλε-
         ονεκτήματα:
         • κίνηση στην πόλη με τα τη λειτουργία «AIR» (ZEV)
         μέχρι 80% του χρόνου, άρα χωρίς κατανάλωση ρύπους


         Σελίδα 32                                                                                                                                                                                                                 Σελίδα 33
   27   28   29   30   31   32   33