Page 28 - Περιβάλλον Και Αυτοκίνητο
P. 28
ΑΝΑΛΕΚΤΑ Τεύχος 40 / Το Οικολογικό Αυτοκίνητο (Β' μέρος) / 31 Ιουλίου 2016 www.pemptousia.gr www.pemptousia.gr Τεύχος 40 / Το Οικολογικό Αυτοκίνητο (Β' μέρος) / 31 Ιουλίου 2016 ΑΝΑΛΕΚΤΑ
Το βιοκαύσιμο του project προέρχεται από μαύρη αλισίβα, ένα υποπροϊόν της παραγωγής πολ-
τού στο εργοστάσιο αεριοποίησης της Chemrec στην Πιτέα. Το σύστημα παραγωγής λειτουργεί
ομαλά και η δυνατότητα διανομής του καυσίμου σε μεγάλη κλίμακα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό
από τα κίνητρα που προσφέρονται για χρήση ανανεώσιμων καυσίμων.
Η μαύρη αλυσίβα είναι υποπροϊόν της δασικής βιομηχανίας και παράγεται κατά τη μετατροπή
του ξυλοπολτού σε χαρτοπολτό, με την αφαίρεση της λιγνίνης, της ημικυτταρίνης και άλλων
εκχυλισμάτων από το ξύλο, για την απελευθέρωση των ινών κυτταρίνης. Κατά την παραγωγή
ενός τόνου πολτού, παράγονται 7 τόνοι μαύρης αλισίβας. Η μαύρη αλισίβα περιέχει σε ποσοστό
15% στερεές ουσίες (10% ανόργανες – 5% οργανικές ). Φυσιολογικά οι οργανικές ενώσεις απο-
τελούνται κατά 40-45% από σαπούνια, 35-45% λιγνίνη και κατά 10-15% από άλλες ενώσεις.
«Οι οδηγοί μας φαίνονται πολύ ικανοποιημένοι. Ανα- ται για ένα καύσιμο με εξαιρετικό μέλλον. Έχουμε
φέρουν ότι η χρήση του Bio-DME είναι το ίδιο απλή εξελίξει μία τεχνολογία που κάνει εφικτή τη χρήση
με αυτή του συμβατικού diesel. Αν και πρόκειται για του καυσίμου σε επαγγελματικές δραστηριότητες. Η
νέα τεχνολογία, εν τούτοις αντιμετωπίσαμε ελάχι- μεγαλύτερη πρόκληση στο μέλλον είναι η δημιουργία
στα τεχνικά προβλήματα και, επιπλέον, τα φορτη- μιας αγοράς και της ανάλογης υποδομής για ένα νέο
γά λειτουργούν πολύ πιο αθόρυβα με Bio-DME στο καύσιμο οχημάτων και αυτό απαιτεί επένδυση. Εδώ,
ρεζερβουάρ» σχολιάζει ο Henrik Boding, υπεύθυνος οι διοικούντες παίζουν σημαντικό ρόλο στη δημιουρ-
περιβαλλοντικών υποθέσεων του τομέα Logistics της γία των απαραίτητων προϋποθέσεων, λαμβάνοντας
PostNord. βιώσιμες αποφάσεις για το μέλλον και αναπτύσσο-
Η αντλία υψηλής πίεσης είναι βασισμένη σε αντλία common rail HD της Delphi, που χρησιμοποιείται σε πετρε- ντας τα σχετικά κίνητρα» δήλωσε ο Per Salomonsson.
λαιοκινητήρες (δουλεύει με πίεση μέχρι 2.400 bar) και έχει υποστεί τις αναγκαίες τροποποιήσεις, όπου αυτό «Με το δεδομένο ότι το 98% των εκπομπών του δι-
ήταν απαραίτητο, προκειμένου να λειτουργήσει χωρίς πρόβλημα με DME. οξειδίου του άνθρακα προέρχονται από τα φορτηγά, Η δοκιμή στο δρόμο θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος της
διακρίνουμε σημαντικές προοπτικές ελαχιστοποί- χρονιάς και μετά την αξιολόγηση θα χαρτογραφηθεί
καιρό, το πρώτο από τα δέκα φορτηγά ξεπέρασε το αδικασία χαρακτηρίζεται από ενεργειακή απόδοση, ησης εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα μέσω η βιωσιμότητα στην αγορά για το Bio-DME.
όριο των 100.000 χλμ. ενώ συνολικά, τα οχήματα του από την παραγωγή και διανομή μέχρι τα ίδια τα οχή- του Bio-DME» δήλωσε ο Ulf Hammarberg, Υπεύθυ-
project έχουν καλύψει περισσότερα από 400.000 χλμ. ματα» δήλωσε ο Per Salomonsson, Project Manager νος Περιβαλλοντικών Υποθέσεων της DHL. Η Preem Άλλες εταιρίες μεταφορών που συμμετέχουν στην
Εναλλακτικών Καυσίμων της Volvo. έχει εγκαταστήσει τέσσερις σταθμούς ανεφοδιασμού έρευνα είναι οι J-Trans, Bröderna Lindqvist Åkeri,
«Είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται Bio-DME σε Στοκχόλμη, Γκέτεμποργκ, Γιονκόπινγκ, και Πιτέα BDX Företagen AB, και Ragn-Sells. Το Σουηδικό
σαν καύσιμο αυτοκινήτου σε ευρεία κλίμακα και Η PostNord και η DHL είναι δύο εταιρίες μεταφο- προκειμένου να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία Υπουργείο Ενέργειας και το Έβδομο Πρόγραμμα
μετά την πρώτη αξιολόγηση της δοκιμής διαπιστώ- ρών που συμμετέχουν στο project. Και οι δύο στο- των φορτηγών στις καθημερινές αποστολές τους. Πλαίσιο της Ε.Ε. υποστηρίζουν το project. Επιπλέον
νουμε ότι φορτηγά Bio-DME λειτουργούν άριστα χεύουν στη δραστική μείωση των εκπομπών CO2 των Volvo Trucks, Chemrec και Preem, άλλοι συμμε-
στο δρόμο, υπερβαίνοντας κατά πολύ τις προσδοκίες μέχρι το 2020, ενώ η συμμετοχή τους στη δοκιμή «Το Bio-DME μπορεί να παράγεται και από άλλες τέχοντες στο πρόγραμμα είναι οι Delphi, ETC, Haldor
μας. Η τεχνολογία είναι αξιόπιστη και ολόκληρη η δι- θεωρείται απόλυτα λογική. ανανεώσιμες πρώτες ύλες και θεωρούμε ότι πρόκει- Topsoe και Total.
Σελίδα 28 Σελίδα 29