Page 28 - Συνθετική Βιολογία: Βιοηθική θεώρηση
P. 28

ΑΝΑΛΕΚΤΑ  Τεύχος 29 /  Βιοηθική θεώρηση της Συνθετικής Βιολογίας/ 21 Φεβρουαρίου 2015                                  www.pemptousia.gr















































              Η βιοηθική Θεώρηση της Συνθετικής

              Βιολογίας σε θεσμικό επίπεδο



              Πριν προχωρήσουμε στην βιοηθική προσέγγιση της συνθετικής βιολογίας με βάση την φιλοσοφία
              και της αρχές της βιοηθικής, κρίναμε σκόπιμο να παραθέσουμε τον το σκεπτικό και τον τρόπο
              αντιμετώπισής της από τα αρμόδια διεθνή και εθνικά θεσμικά όργανα – φορείς του βιοηθικκού
              διαλόγου.

              http://bit.ly/V9C6nM



            ο γεγονός ότι τέτοια κείμενα έχουν δει το φως της   Σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης για Ανθρώπι-
         Τδημοσιότητας είναι από μόνο του μεγάλης σπου-       να Δικαιώματα και τη Βιοϊατρική (Οβιέδο 1997) και
         δαιότητας, διότι σημαίνει την επίσημη έναρξη του δη-  Παγκόσμιες Διακηρύξεις της UNESCO.
         μόσιου διαλόγου γύρω από αυτό το φλέγον ζήτημα.
         Επίσης, θεωρούμε ως σημαντική την πρόταξη των επί-   Σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης για Ανθρώπι-
         σημων απόψεων, διότι από μόνες τους αποτελούν υλι-   να Δικαιώματα και τη Βιοϊατρική ή διαφορετικά Σύμ-
         κό για προβληματισμό και κριτική.                    βαση του Οβιέδο[1], υπογράφηκε στις 4 Απριλίου του
                                                              1997 από τα περισσότερα κράτη μέλη της Ε.Ε. Έχι
         Ορισμένα από τα κείμενα αυτά, τα πιο πρόσφατα,       πολύ μεγάλη σημασία, όχι μόνον για το σημαντικό της
         αναφέρονται άμεσα στη συνθετική βιολογία. Άλλα       περιεχόμενο, αλλά διότι απέκτησε για τις κυβερνήσεις
         πάλι, αναφέρονται σε διαφορετικά, πλην συναφή, βι-   των κρατών που την υπέγραψαν ισχύ νόμου. Σε αντί-
         οηθικά ζητήματα, από τα οποία ο ερευνητής της βιο-   θεση, άλλα σημαντικά κείμενα όπως οι διακηρύξεις
         ηθικής μπορεί να αναχθεί σε συμπεράσματα για την     της Γενεύης, του Ελσίνκι και του Τόκυο με παρόμοιο
         συνθετική βιολογία, κάνοντας χρήση των αρχών και     περιεχόμενο και θεματική έχουν χαρακτήρα ηθικού
         του σκεπτικού που διατυπώνουν.                       μνημονίου και όχι νομικής δέσμευσης[2].


         Σελίδα 28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33