Page 13 - aslanidis-irodianoi
P. 13
παραχωρήσει σε εκείνον την περιοχή του αδελφού του και να τον ονομάσει βασιλιάς
53
των Ιουδαίων .
Τελικά, ο Ιώσηπος μας αναφέρει ότι, ο Αγρίππας πληροφορούμενος της
54
κατάστασης , συκοφαντεί τον Αντίπα στον Καλιγούλα και ο τελευταίος εξορίζει τον
Αντίπα στο Λούγδουνο. Χαρακτηριστικά ο Ιώσηπος αναφέρει: «῾Ηρώδην, εἰ ἀληθὴς
ὁ περὶ τῶν ὅπλων λόγος. τοῦ δέ, οὐ γὰρ ἦν ἕτερα εἰπεῖν διὰ τὸ ἀντιφθέγξασθαι τὴν
ἀλήθειαν, εἰπόντος εἶναι τὰ ὅπλα, πιστὰ ἡγούμενος εἶναι τὰ ἐπὶ τῇ ἀποστάσει
κατηγορούμενα, τὴν τετραρχίαν ἀφελόμενος αὐτὸν προσθήκην τῇ ᾿Αγρίππου βασιλείᾳ
ποιεῖται καὶ τὰ χρήματα ὁμοίως τῷ ᾿Αγρίππᾳ δίδωσιν, αὐτὸν δὲ φυγῇ ἀιδίῳ
55
ἐζημίωσεν ἀποδείξας οἰκητήριον αὐτοῦ Λούγδουνον πόλιν τῆς Γαλλίας» .
Όμως, το γεγονός αυτό και μόνο, δεν ήταν που έφερε το τέλος του Αντίπα.
Αρκετές αναταραχές ξέσπασαν στην Ιουδαία, επειδή ο Καλιγούλας θέλησε να
αναγείρει άγαλμα του μέσα στον Ναό, ως αντίποινα επειδή οι Ιουδαίοι κάτοικοι στην
56
Ιάμνεια, κατέστρεψαν τον νέο βωμό για την λατρεία του αυτοκράτορα . Οι
καταστάσεις αυτές, έφεραν σε δυσαρέσκεια τον ίδιο, ο οποίος έβλεπε πλέον αρνητικά
την περιοχή της Ιουδαίας. Επομένως, μπορούμε να καταλάβουμε γιατί επηρεάστηκε
σχετικά εύκολα από τον Αγρίππα για το ζήτημα του Αντίπα.
Ο Αγρίππας έχοντας πλέον αναλάβει ως βασιλιάς της Ιουδαίας, δεν ανήκε στον
οίκο των Ηρωδιανών, αλλά των Ασμοναίων επειδή ήταν εγγονός της Μαριάμμης. Ο
Αγρίππας πεθαίνει το 44 π.Χ. στην Καισάρεια από ασθένεια στο στομάχι και η Ρώμη
57
δεν υποστηρίζει τον διάδοχο του . Η Ρώμη ανέθεσε την κυβέρνηση της περιοχής
εξολοκλήρου στους επιτρόπους, αλλά μια δυσκολότερη εποχή για την Ιουδαία
πλησίαζε. Μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια είναι ότι πιθανόν ο Ηρώδης Αγρίππας να
είναι ο Ηρώδης που αναφέρουν οι Πράξεις ότι, φυλάκισε τον απόστολο Πέτρο.
.
53 Ιώσηπος, Αρχαιολογία 18, 240 250-251.
54 Ιώσηπος, Αρχαιολογία 18, 247.
55 Ιώσηπος, Αρχαιολογία 18, 252-253. Επίσης βλ.: Ζάρρας, Ιστορία της εποχής της Καινής
Διαθήκης. Σελ. 551-553.
56 Ιώσηπος, Αρχαιολογία 18, 263.Ζάρρας, Ιστορία της εποχής της Καινής Διαθήκης. Σελ. 552.
57
Chancey, Greco-Roman culture and the Galilee of Jesus.Σελ. 56.
12