Page 14 - doukelis_anagnorisi
P. 14

Θεάνθρωπο  Χριστό, κάτι που έκανε ο Απόστολος Παύλος,  γενόμενος τα πάντα για

                                                                              30
            όλους τους ανθρώπους της εποχής του όπως ο ίδιος γράφει.  Η κένωση του εαυτού μας
            αυτή εκφράζεται και βιώνεται μέσα στην Εκκλησία (Σώμα Χριστού), με τη συμμετοχή

            στη μυστηριακή και ευαγγελική ζωή, η οποία είναι πρόγευση της εσχατολογικής ζωής,

                                                                  31
            όπου οι άνθρωποι θα ζουν ως άγγελοι του Θεού.

                    Από  την  άλλη  πλευρά  η  Εκκλησία  πιστή  στη  διδασκαλία  των  Πατέρων  δεν
            μπορεί να μη  δείχνει την οδό  της συγχώρεσης προς κάθε τραυματισμένο  άνθρωπο,


            αλλά  και  να  μην  επισημαίνει  ότι  τέτοιες  παρεκτροπές  δεν  μπορούν  να  γίνονται

            αποδεκτές. Βεβαίως, δεν θα πρέπει να λησμονούμε ότι υπάρχουν αμαρτίες όπως το

            μίσος και η κακία που δεν τις προσέχουμε, αλλά εντοπίζουμε την απέχθειά μας μόνο

            προς τα σαρκικά αμαρτήματα. Είναι όμως άλλο η αγάπη προς τον αμαρτωλό και άλλο

            η αποδοχή της αμαρτίας. Η αγάπη είναι υπέρτατη αρχή της χριστιανικής ηθικής, η

            οποία είναι φιλάνθρωπη και μέτρο της είναι η αγάπη του Θεού για τον άνθρωπο που

            απέστειλε τον Υιό του ίνα σταυρωθεί, εν ελευθερία φυσικά.


                    Η  εποχή  μας,  κατά  την  οποία  ο  πλουραλιστικός  κόσμος  αγωνιά  και

            ταλαιπωρείται  από  φτώχια,  πολέμους,  αβεβαιότητα,  αποτελεί  ευκαιρία  για  την

            Ορθοδοξία. Σε μια τέτοια κοινωνία η Ορθόδοξη Εκκλησία πρέπει να αντιστοιχήσει τη

            χριστολογία  της  που  καθορίζεται  αποφασιστικά  από  την  ενσάρκωση  του  Υιού  του

            Θεού, με μια εκκλησιολογία η οποία να προσδιορίζεται εξίσου από αυτή.  Τότε μόνο
                                                                                               32
            θα καταφέρει να εμπνεύσει την ανθρωπότητα, να της δώσει ελπίδα και να διαδώσει το

            χαρμόσυνο και ελπιδοφόρο μήνυμα του Ευαγγελίου.


                    Με αυτόν τον τρόπο η Ορθόδοξη Εκκλησία θα δώσει ελπίδα στη νέα γενιά που

            έχει υποκύψει σ’ αυτόν τον μοντέρνο και συχνά μεταμοντέρνο τρόπο σκέψης και ζωής,




            30  Δημ. Τρακατέλλη Αρχιεπισκόπου Αμερικής, «Οι Ορθόδοξες Εκκλησίες σ΄ Έναν Πλουραλιστικό Κόσμος» στο Εμμ.
            Κλάψη, επιμ. εκδ.,  Οι Ορθόδοξες Εκκλησίες σε Έναν Πλουραλιστικό Κόσμο, ελλ. μετ. Αρ. Αλαβάνου  (Αθήνα: Εκδόσεις
            Καστανιώτη, 2006) 42.
            31  Ιερ. Βλάχου,  Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου «Το Πρόσωπο και η ‘‘ Διόρθωση  του Φύλου ’’ », στο
            διαδικτυακό τόπο: http://www.imglyfadas.gr/portal gr / details.asp?cdPro = {8F631131-0026-43C9-9358-C6696F6AE3C7}.
            (ημερομηνία ανάκτησης: 05-3-2018).
            32  Δημ. Τρακατέλλη Αρχιεπισκόπου Αμερικής, ό.π., σ. 41.

                                                                                                          13
   9   10   11   12   13   14   15   16   17