Page 26 - karakostas-xristian-epist
P. 26

Όμως,  θα  πρέπει  να  γνωρίζουμε  ότι  τα  θαύματα  δεν  αποτελούν  μια  θεωρία  ή  ένα
                   αντικείμενο στην σφαίρα της διανόησης και της φαντασίας, αλλά κάτι που συμβαίνει
                   στον ιστορικό χώρο και χρόνο, που αποτελεί γεγονός και λαμβάνει χώρα εξόφθαλμα
                   μπροστά  σε  πλήθος  ανθρώπων,  απλών  καθημερινών  ατόμων  ακόμη  και  εξεχόντων
                   και γνωστών προσώπων, οπότε οδηγούμαστε σε μία παρανόηση, δηλαδή η επιστήμη
                   να μην ασχολείται με κάτι που είναι πασιφανές και αποτελεί πραγματικό γεγονός, και
                   είναι  σαν  να  χαρακτηρίζουμε  τους  μάρτυρες  αυτών  συνειδητούς  ψεύτες  ή
                   φαντασιόπληκτους. Βέβαια ορισμένοι υποστηρίζουν ότι τα θαυμαστά σημεία και οι
                   πνευματικές  εμπειρίες  εξηγούνται  με  την  νευροεπιστήμη  και  την  λεγόμενη
                   νευροθεολογία,  όμως  τα  Ορθόδοξα  βιώματα  δεν  εμπίπτουν  σε  αυτήν  την
                                                                                  94
                   συνομοταξία εμπειριών, όπως έχει αποδειχθεί σε σχετική έρευνα.  Η Ορθοδοξία έχει
                   λάβει  σαφή  θέση  στον  διάλογο  μεταξύ  θεολογίας  και  επιστήμης,  διακρίνοντας  τον
                   ρόλο  εκάστης.  Παρ’  όλα  αυτά,  υπάρχουν  μερικά  άτομα  από  τον  χώρο  της
                   επιστημονικής  κοινότητας,  που  επιχειρούν  να  υποσκελίσουν  τον  ρόλο  του
                   Χριστιανισμού στον συγκεκριμένο διάλογο, κάνοντας στην ουσία, κατ’ αντιστρόφως
                   ανάλογο  τρόπο  ό,τι  και  ο  πολιτικο-θρησκευτικός  ηγέτης  του  Μεσαίωνα,  από  τον
                   οποίο και ξεκίνησε η όλη σύγχυση επί του εν λόγω ζητήματος, υπερτονίζοντας τις
                   ασυμβατότητες και μη δίνοντας βάση στις τομές που μπορούν να υπάρξουν.

                   Θεωρούν  πως  με  τις  θεωρίες  της  φυσικής  φτάνουν  σε  θέσφατα  τα  οποία  δεν
                   επιδέχονται  αμφιβολιών,  και  εκεί  βασίζουν  τα  όποια  διακηρύγματά  τους.  Όμως
                   ανατρέχοντας  ξανά  στον  Hawking,  βλέπουμε  ότι  ο  ίδιος  ο  καθηγητής  διαψεύδει
                   τέτοιου είδους ισχυρισμούς λέγοντας πως «μία θεωρία υπάρχει μόνο στη σκέψη μας
                   και  δεν  έχει  καμία  άλλη  υπόσταση…  συνεπώς,  η  κάθε  θεωρία  της  φυσικής  είναι
                   προσωρινή,  διότι  παριστάνει  μόνο  μία  υπόθεση:  ουδείς  δεν  μπορεί  ποτέ  να  την
                              95
                   αποδείξει»   και σε άλλη πηγή συναντάμε την άποψη πως «νομίζουμε ότι γνωρίζουμε
                   όλους τους φυσικούς νόμους και τις αιτίες πολλών πραγμάτων. Όμως, πολύ συχνά, οι
                                              96
                   θεωρίες μας ανατρέπονται».  Τα ως άνω προσυπογράφει ο καθηγητής φυσικής του
                   Πανεπιστημίου  Αθηνών  Ιωάννης  Γραμματικάκης,  τονίζοντας  πως  οι  θεωρίες  δεν
                   αποδεικνύονται  ποτέ,  αλλά  επιβεβαιώνονται  ως  ένα  βαθμό  όταν  ερμηνεύουν  τα
                   φαινόμενα  τα  οποία  παρατηρούνται  και  τότε  γίνονται  αποδεκτές,  έχοντας  όμως
                                       97
                   ημερομηνία λήξεως.

                   Επί του προκειμένου, ο καθηγητής αστροφυσικής Κ. Τσίγγανος θίγει το γεγονός ότι
                   αυτά που γνωρίζει ο άνθρωπος είναι το απειροστό από αυτά που υπάρχουν, και γι’
                   αυτό  ακριβώς  δεν  θα  πρέπει  να  υπάρχει  η  αλαζονεία  και  η  απολυτότητα  στην
                             98
                   επιστήμη.  Επομένως, γίνεται εμφανές ότι δεν είναι δυνατόν να απολυτοποιούμε την
                   επιστήμη,  διότι  με  αυτόν  τον  τρόπο  υποπίπτουμε  σε  μία  μορφή  δογματισμού  που
                   λαμβάνει  χώρα  πάνω  σε  αυτήν.  Ταυτοχρόνως  αναδύεται  και  μία  ακόμα
                   πραγματικότητα,  το  γεγονός  δηλαδή  ότι  οι  ανθρώπινες  δυνατότητες  είναι
                   περιορισμένες,  όπως  γίνεται  φανερό  από  άλλη  δήλωση  του  Hawking,  που  λέει  ότι
                                                                                                    26
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31