Page 14 - koios-laografia
P. 14
στο οποίο έχουν προσθέσει και ζάχαρη ( το λεγόμενο γλυκό ούζο). Σκοπός
της επίσκεψης είναι η επίδειξη των σημαδιών της αγνότητας της νύφης,
που είναι ένα αιμόφυρτο σεντόνι, δείγμα απώλειας της παρθενιάς της
νύφης την πρώτη νύχτα του γάμου. Στην εποχή μας, στο χωριό,
αποτελούσε πολύ σημαντικό και σοβαρό θέμα η πιστοποίηση της
αγνότητας της νύφης. Θεωρούνταν δείγμα σεβασμού της γυναίκας.
Σήμερα, με την χαλαρότητα των ηθών και την λεγόμενη «χειραφέτηση
της γυναίκας» και την «σεξουαλική απελευθέρωση», αυτά τα έθιμα
θεωρούνται «βάρβαρες» συνήθειες και προσβάλλουν την «αξιοπρέπεια»
της γυναίκας. Η «πρόοδος» επιτάσσει το αχαλίνωτο σεξ αποτέλεσμα
«έντονου έρωτα», που τελειώνει πολύ γρήγορα και άδοξα τραυματίζοντας
τους ίδιους και το περιβάλλον τους. Με το που παντρεύονται, οι πολύ
«προοδευτικοί» αρχίζουν να ερωτροπούν εξωσυζυγικά και μπαίνουν οι
διαδικασίες των διαζυγίων. Συγχωρέστε με που είμαι «τόσο
συντηρητικός» με «σκουριασμένες αντιλήψεις», που έχω το «θράσος» και
να τις προβάλλω, αλλά και να βγαίνω από το θέμα τις περιγραφής των
εθίμων. Όμως η διαφθορά, που προκαλεί τόσο ψυχικό πόνο, και που
επιβάλλεται βάναυσα από τα ΜΜΕ, τον τύπο, την χυδαία λογοτεχνία,
προσπαθώντας να προκαλέσουν συμπλέγματα στα αγνά παιδιά, καθώς
τα εμφανίζει «οπισθοδρομικά» και ασκούν το γνωστό bullying (μπούλιγκ)
σε ψυχολογικό επίπεδο, μας οδηγεί στην θέση αυτή. Επιτέλους, δεν είναι
δυνατόν η διαφθορά, η χυδαιότητα, η εμπάθεια, και πολλές φορές η
διαστροφή, να επικροτούνται και ό,τι αποτελεί κόσμιο να το διακωμωδούν
με την ανοχή και της πολιτείας ακόμη, οι έμποροι της διαφθοράς και του
εκφοβισμού στο όνομα του «προοδευτισμού», που αποτελεί τον μανδύα
της διαφθοράς. Οι δυστυχείς, δεν έζησαν μια στιγμή της προσφοράς
μοναδικής αγάπης στο μοναδικό πρόσωπο της ζωής τους, της δημιουργίας
τους, και θα φύγουν ανέραστοι από τον κόσμο αυτό, όσο και να
προσπαθούν να «νοηματίσουν» την έννοια του έρωτα με τον
αρρωστημένο τρόπο τους. Οι απλοί και «καθυστερημένοι» κατ’αυτούς
άνθρωποι, ζουν απλά, ταπεινά, δημιουργικά και με πληρότητα την ζωή
τους. Τις δυσκολίες τις ξεπερνούν με προσευχή και συγκατάβαση.
Νηστεύουν όταν είναι ο καιρός της νηστείας. Αλλά οι σχέσεις τους, οι
αυστηρά προσωπικές σχέσεις του ζεύγους, έχουν άλλη ποιότητα. Είναι
ευλογημένες και τέτοιες που, τι δεν θα έδιναν οι θηρευτές της ηδονής να
μπορούσαν να νοιώσουν και μια στιγμή από την ζωή αυτών των απλών
ανθρώπων, που, ακόμη, και χωρίς να το ξέρουν βιώνουν τον πραγματικό
έρωτα στην πληρότητά του,, ενώ οι «προοδευτικοί» θα τον αναζητούν ως
13