Page 52 - koliofoutis_poimenas
P. 52

αὐτός 135  », που αφού σπείρει τον σπόρο « καθεύδει » και « ἐγείρεται » 136 . Οι ενέργειες

                   του μάνατζερ δεν είναι βέβαιο ότι μπορούν να αντιπαρέλθουν τις αρνητικές επιδράσεις
                   του περιβάλλοντος και τις αρνητικές οικονομικές συγκυρίες. Αντίθετα, η επιτυχία του

                   ποιμαντικού  έργου,  ακριβώς  επειδή  αυτό  καθοδηγείται  από  τον  ίδιο  το  Θεό,  είναι

                   εγγυημένη. Η βλάστηση και καρποφορία του θα συντελεστούν στον καιρό τους - όχι
                   βέβαια από τις στοιχειώδεις γεωργικές εργασίες που προϋποτίθενται ως αυτονόητες –

                   αλλά  από  την  επιθυμία  του  γεωργού  να  επισπεύσει  το  ποθούμενο  αποτέλεσμα  των
                   εργασιών του 137 .




                   ε)  Η  αρχή  της  θυσίας  ως  υπέρτατης  διοικητικής  αρχής  στη  διοίκηση  της
                   επιχείρησης και της Εκκλησίας.


                          Ο μάνατζερ διοικεί επί τη βάσει της οικονομικής αρχής μιας επιχείρησης, κατά

                   την  οποία  καθέ  επιχειρηματική  δραστηριότητα  αναπτύσσεται  με  γνώμονα  την
                   πραγματοποίηση  της  μικρότερης  δυνατής  θυσίας  και  στόχο  το  μεγαλύτερο  δυνατό

                   αποτέλεσμα  138 .  Ο  ποιμένας  καλείται  να  μιμηθεί  τον  καλό  Ποιμένα,  ο  oποίος  με
                   θυσιαστικό φρόνημα  « τήν ψυχήν αὐτού τίθησιν ὑπέρ τῶν προβάτων      139   ». Έτσι, το

                   κριτήριο  άσκησης  του  ποιμαντικού  λειτουργήματος,  το  οποίο  εξακολουθεί  να
                   αποσκοπεί  στο  μέγιστο  δυνατό  αποτέλεσμα,  μεταβάλλεται  εντυπωσιακά:  Τώρα,

                   επιδιώκεται  το  μεγαλύτερο  δυνατό  αποτέλεσμα  με  την  πραγματοποίηση  όχι  της

                   μικρότερης  αλλά  της  μεγαλύτερης  δυνατής  θυσίας,  που  φτάνει  μέχρι  την  εκούσια
                   αυτοπροσφορά της ζωής, κατά το πρότυπο του ίδιου του σταυρωθέντος και αναστάντος

                   Χριστού.  Έτσι πολιτεύεται ο ποιμήν του Χριστού και αυτό το φρόνημα βιώνει και
                   διδάσκει.











                   135  Μκ. δ′, 27.
                   136  Όπ. παρ.
                   137  Καραβιδόπουλος, Ι. 1998. Το κατά Μάρκον Ευαγγέλιο. Θεσσαλονίκη : Πουρναρά, σ. 176.
                   138  Fisher, G. C. και Waschik G. R. 2002. Managerial  economics. A game theoretic approach. London
                   and New York : Routledge. σ. 15.
                   139  Ιω. ι′, 11.

                                                           51
   47   48   49   50   51   52   53