Page 2 - liamis-talento
P. 2
Τέχνη και ταλέντο. Η φύση του ταλέντου
« Έχει ταλέντο;»
Το ερώτημα αυτό απασχολεί τη μεγάλη πλειοψηφία των γονιών σε όλο τον
πλανήτη, όταν αποφασίζουν να φέρουν τα παιδιά τους σε έναν χώρο,
καλλιτεχνικό, αθλητικό ή άλλον, προκειμένου να ξεκινήσουν έναν δρόμο
σπουδής και άσκησης.
Ειδικότερα στον χώρο της Τέχνης, θεωρείται αυτονόητο πως η
πρόοδος στη σπουδή, είτε της ζωγραφικής, είτε της μουσικής, είτε του
χορού, είτε κάθε άλλης μορφής Τέχνης, προϋποθέτει ένα φυσικό χάρισμα.
Και μάλιστα, η ύπαρξη ενός τέτοιου χαρίσματος συνδυάζεται με την
προσδοκία μιας λαμπρής καλλιτεχνικής σταδιοδρομίας και την είσοδο του
εκκολαπτόμενου νέου καλλιτέχνη στον χώρο των διάσημων και τον
αναγνωρίσιμων, προοπτική που γοητεύει εκατομμύρια γονέων
παγκοσμίως.
Η λέξη «ταλέντο», για τους περισσότερους, είναι συνώνυμη με τον
έτοιμο «από κούνια» νεαρό σπουδαστή να επιτύχει εξαιρετικά
καλλιτεχνικά επιτεύγματα σχεδόν χωρίς κανέναν κόπο και καμιά
καθοδήγηση. Στην κοινή συνείδηση, ένα «ταλέντο» μπορεί να χειρίζεται
ένα μουσικό όργανο, τη φωνή του, τον χρωστήρα, το σώμα του ή κάποιο
άλλο εργαλείο καλλιτεχνικής έκφρασης, εκτελώντας έργα υψηλότατου
βαθμού δυσκολίας. Στην περίπτωση αυτή, η σπουδή φτάνει να θεωρείται
σχεδόν περιττή και η παρουσία τού δάσκαλου δευτερεύουσα ή και
διακοσμητική. Όσο μάλιστα μικρότερη είναι η ηλικία, τόσο
εντυπωσιακότερο γίνεται το φαινόμενο. Αυτό μπορεί κανείς να το
διαπιστώσει στο διαδίκτυο, όπου παιδιά πέντε και έξι χρόνων παίζουν
δυσκολότατα πιανιστικά κυρίως έργα με απίστευτη ευκολία, ενώ οι θεάσεις
(views) φτάνουν σε αριθμούς εκατομμυρίων.
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως ο πολύ κόσμος εντυπωσιάζεται από το
σπάνιο. Ενώ ελάχιστοι έχουνε την ικανότητα να εκτιμήσουν την ποιότητα
της δημιουργίας και ερμηνείας ενός καλλιτεχνικού έργου, οι περισσότεροι,
1