Page 3 - paisios-metanthropismos
P. 3
υποστηρίζει, με τρόπο απόλυτο ότι η έννοια της ψυχής είναι ένας «κακός
εξορθολογισμός» και ο Nick Bostrom, Σουηδός καθηγητής Φιλοσοφίας στο
Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, στηλιτεύει τους χριστιανούς επικριτές του
μετανθρωπισμού ως σκληρούς εχθρούς της προόδου και του διαφωτισμού.
Οι διαναθρωπιστές, αποκαλούμενοι και τρανσανθρωπιστές (από το
πρόθημα τρανς, που σημαίνει διά) γενικά απορρίπτουν την ιδέα της
θεϊκής παρέμβασης και της αποκάλυψης.
Όπως δείχνουν πρόσφατες έρευνες, οι προσπάθειες των
υπερανθρωπιστών να προσελκύσουν χριστιανούς ελαύνονται από
πολιτικά ελατήρια και σημειώνουν ελάχιστη επιτυχία. Ο
υπερανθρωπιστής Eric Charles Steinhart, καθηγητής Φιλοσοφίας στο
William Paterson University, με ενδιαφέροντα στη μεταφυσική, την
πληροφορική, το άπειρο και τη μετά θάνατον ζωή, συμβουλεύει τους
διανθρωπιστές να εμπλακούν προσεκτικά σε αυτή την αντιπαράθεση
ιδεών, διότι ο Χριστιανισμός εξακολουθεί να είναι μια εξαιρετικά ισχυρή
πολιτιστική δύναμη στη Δύση. Οι υπερανθρωπιστές τρέφουν αντιπάθεια
προς τα παραδοσιακά χριστιανικά δόγματα, όπως η ύπαρξη ενός
παντοδύναμου και δίκαιου θεού, η αθανασία της ψυχής και η ανάσταση
του Χριστού, γιατί θεωρούν ότι αυτές οι πεποιθήσεις θέτουν όρια στην
ανθρώπινη ελευθερία. Επίσης, κρίνουν ότι υπάρχει ασυμβίβαστο της
έννοιας της ψυχής και της δαρβινικής θεωρίας της εξέλιξης. Πιστεύουν
ακόμη πως η πίστη στην ανάσταση έχει οδηγήσει σε μια σειρά από
«δεισιδαιμονικές» απαγορεύσεις στη βιολογική έρευνα. Αν τα ανθρώπινα
όντα θελήσουν να πάρουν τον έλεγχο της δικής τους εξέλιξης, λένε οι
περισσότεροι διανθρωπιστές, πρέπει να παραμερίσουν τους παιδαριώδεις
2