Page 26 - rizou_tapathi-kinimatografos
P. 26
μυράλειψη της γυναίκας στο σώμα Του, τον προετοίμασε για την ταφή και η πράξη της
49
θα διαλαληθεί σε όλο τον κόσμο, όπου κι αν κηρυχθεί το Ευαγγέλιο .
Όσον αφορά στον δεύτερο Ευαγγελιστή Μάρκο η περιγραφή κινείται στο ίδιο
πλαίσιο, αναφέρεται στον ίδιο τόπο και χρόνο, κρατώντας τα παρόντα πρόσωπα
σταθερά, όπως ο Ματθαίος, εξαίροντας το πολύτιμο μύρο που η άγνωστη χύνει στην
κεφαλή του Ιησού και περιγράφοντας επακριβώς την αξία της πράξεως της γυναίκας,
δίχως να αναφέρεται στα δάκρυα ή στα μαλλιά της. Και στο ευαγγέλιο αυτό, ο Κύριος
επαναφέρει στην τάξη τους μαθητές που την αποπήραν, λέγοντας ότι όποτε επιθυμούν
δύνανται να διαπράξουν φιλανθρωπικό έργο προς τους πτωχούς, ενώ δεν θα έχουν
πάντοτε τον Ίδιο μαζί τους. Επίσης, και ο Μάρκος, όπως ο Ματθαίος σημειώνει το
λόγο του Χριστού για τη γυναίκα που πρόλαβε να μυρώσει το Σώμα Του ως
50
προετοιμασία Ταφής, γεγονός που θα καταστήσει τη μνήμη της αλησμόνητη .
Ύστερα, ο Ιωάννης αναφέρεται σε εκείνες τις ημέρες και στον τόπο της
Βηθανίας, αλλά και στην από ευγνωμοσύνη μυράλειψη του Κυρίου από την αδερφή
του αναστηθέντα Λαζάρου. Επεξηγηματικά, ο Ιωάννης λέει ότι πριν από την εορτή του
Πάσχα ήλθε ο Ιησούς στη Βηθανία και ήγειρε εκ νεκρών το Λάζαρο. Μάλιστα, ο
Λάζαρος και οι αδελφές του ήταν παρόντες στο δείπνο που παρέθεσε προς τιμήν του
Ιησού. Ήταν δε η Μαρία εκείνη που επιμελήθηκε να αγοράσει τον ευωδιαστό μύρο και
να αλείψει τα πόδια του Ιησού, χρησιμοποιώντας και τα μαλλιά της για να τα
καθαρίσει. Στο Ευαγγέλιο αυτό αντιδρά για το αντίτιμο του μύρου ο Ιούδας ο
λεγόμενος «Ισκαριώτης», τον οποίο ο Ευαγγελιστής χαρακτηρίζει ως κλέφτη για να
τονίσει ότι δεν ενδιαφέρεται για τους πτωχούς, αλλά για το κέρδος που θα αποκόμιζε
από την πώληση του μύρου. Του είπε, λοιπόν ο Χριστός να αφήσει τη γυναίκα ήσυχη,
διότι το μύρο αυτό το διατηρεί για την ημέρα ταφής του και κατόπιν κλείνει το Λόγο
Του με το προαναφερόμενο μοτίβο των άλλων Ευαγγελίων, ότι δηλαδή δεν θα Τον
51
έχουν πάντοτε οι μαθητές κοντά τους, όπως τους πτωχούς .
Ο Μυστικός Δείπνος και κατά την διάρκεια αυτού η πρόρρηση της τριπλής
52
άρνησης του Πέτρου, αναφέρεται από όλους τους ευαγγελιστές . Ο Ματθαίος
συγκεκριμένα αναφέρει ότι την πρώτη ημέρα από τις επτά της εορτής των αζύμων
49 Μτ 26:6-13. Βλέπε και Χατζηβασιλειάδη- Κασσελούρη Ελένη, Η διήγηση της μυράλειψης του Ιησού
στα Ευαγγέλια, Επίκεντρο, 2006.
50 Μκ 14:3-9. Βλέπε επίσης, Καραβιδόπουλος Ιωάννης, Το κατά Μάρκον Ευαγγέλιο, στη σειρά,
Ερμηνεία Καινής Διαθήκης, Πουρνάρας, Θεσσαλονίκη, 1988.
51 Ιω 12:1-8.
52 Μτ 26:17-29. Βλ. και Μκ 14:12-25. Βλ. και Λκ 22:7-38. Πρβλ. και Ιω 13:1-16:33.
Σελίδα 26 από 108