Page 33 - rizou_tapathi-kinimatografos
P. 33
Αναφορικά με τον Πέτρο, όταν αρνήθηκε τον Ιησού την πρώτη φορά λάλησε
ο πετεινός, κατόπιν, επανέλαβε την άρνηση και στη συνέχεια κατηγορήθηκε ότι η
προφορά του ως Γαλιλαίος ήταν ένα σημάδι ότι ανήκει στην ομάδα του Ιησού. Τότε ο
Πέτρος ορκίσθηκε έντονα ότι δεν γνωρίζει τον Χριστό. Εκείνη τη στιγμή, για δεύτερη
φορά ακούγεται ο ήχος του πετεινού. Ο Πέτρος θυμήθηκε το λόγο του Κυρίου ότι πριν
98
λαλήσει ο πετεινός δυο φορές, θα με απαρνηθείς τρις και άρχισε να κλαίει .
Σε πρώτη φάση, ο Λουκάς παρουσιάζει πρώτα την άρνηση του Πέτρου,
περιγράφοντας τη σκηνή της φωτιάς στην αυλή του σπιτιού του Αρχιερέα, όπου
κάθεται ο μαθητής για να παρακολουθήσει τα τεκταινόμενα. Ο Ευαγγελιστής
ακολουθεί την πορεία των άλλων δυο στα γεγονότα, με τη μόνη διαφορά ότι ο Κύριος
στρέφει το βλέμμα Του στον Πέτρο τη στιγμή που λαλεί ο πετεινός. Έτσι εκείνος
θυμάται το λόγο Του, ότι δηλαδή, πριν ο λαλήσει ο πετεινός θα με αρνηθείς τρεις
99
φορές. Βγαίνοντας έξω ο μαθητής και στο Ευαγγέλιο αυτό, έκλαψε πικρά .
Σε δεύτερη φάση ο Λουκάς τοποθετεί χρονικά κατά το ξημέρωμα το Συνέδριο.
Ο Ιησούς απαντά στην ερώτηση για το εάν είναι ο Χριστός ότι δεν θα Τον πιστέψουν,
εάν τους πει ποιος είναι και ότι γνωρίζει ότι δεν θα πειστούν και δεν θα Τον αφήσουν
ελεύθερο. Όταν τον ρωτούν εάν είναι ο Υιός του Θεού, απαντά ότι εσείς λέτε ότι εγώ
είμαι. Δεν χρειάστηκαν λοιπόν οι ψευδομαρτυρίες, αρκούσε στους Σύνεδρους η
μαρτυρία αυτή 100 .
Επιπροσθέτως, ο Ιωάννης προτάσσει την εμφάνιση του Χριστού, ενώπιον του
Άννα, πενθερού του Καϊάφα, ο οποίος μάλιστα προφητεύει ακούσια ότι είναι καλύτερα
να χαθεί ένας άνθρωπος για το καλό του λαού. Παράλληλα με την περιγραφή των
γεγονότων της Δίκης του Χριστού, ο Ευαγγελιστής παρουσιάζει τον Πέτρο, μαζί με
έναν άλλο μαθητή, γνωστό στον Αρχιερέα που δεν κατονομάζει. Με τον τρόπο αυτόν
εισέρχονται και οι δυο στην αυλή του σπιτιού 101 . Κατόπιν, πραγματοποιείται η πρώτη
άρνηση του Πέτρου και η σκηνή επανέρχεται στο Συνέδριο. Εκεί, ερωτάται ο Ιησούς
για τους μαθητές και για τις διδαχές του. Απαντά ότι πάντα δίδασκε με φανερό τρόπο
στον κόσμο και αντί να ρωτάει τον ίδιο, καλύτερα να ρωτήσει τους ανθρώπους αυτούς.
Υφίσταται ράπισμα και επιχειρηματολογεί ότι εάν δεν μίλησε με καλό τρόπο να
καταγγελθεί. Αν όμως ομίλησε ορθώς, δεν υπάρχει λόγος να τον χτυπούν. Στη συνέχεια
98 Μκ 14:68-72.
99 Λκ 22:54 και 61-62.
100 Λκ 22:66-71.
101 Ιω 18:13-16.
Σελίδα 33 από 108