Page 35 - rizou_tapathi-kinimatografos
P. 35

Σε  συνάρτηση  με  τα  παραπάνω,  ο  Ευαγγελιστής  Μάρκος  περιγράφει  με

                   παρόμοιο τρόπο τα γεγονότα, όμως προσθέτει το ποιόν του Βαραββά, ως στασιαστή
                   και  δολοφόνου.  Παράλληλα  ο  Πιλάτος  ρώτησε  τον  όχλο,  εάν  επιθυμούν  να

                   ελευθερώσει  τον  Βαραββά  ή  τον  «Βασιλέα  των  Ιουδαίων».  Όμως,  το  πλήθος
                   αμετανόητο φώναζε «σταύρωσον αὐτόν!». Ομοίως και εδώ ο Πιλάτος συμπεριφέρθηκε

                   με τον ίδιο τρόπο   108 .Ύστερα οι στρατιώτες προσήγαγαν τον Ιησού στο πραιτώριο,
                   όπου περιγράφονται οι εμπαιγμοί, όπως και στο Ματθαίο. Μάλιστα αναφέρεται ότι

                   ασπάζονταν με εμπαικτικό τρόπο τον Ιησού και τον χαιρετούσαν, ως  «βασιλέα των

                   Ιουδαίων», προσκυνώντας Τον. Μόλις έφτασε η ώρα Τον ενέδυσαν με τα ιμάτιά του
                   και τον οδήγησαν για να σταυρωθεί  109 .

                            Όσον αφορά στο Λουκά, πρέπει να σημειωθεί πως αναφέρει την παραπομπή

                   του Κυρίου στον Ηρώδη από τον Πιλάτο, καθώς όταν ο τελευταίος πληροφορήθηκε
                   για  την  καταγωγή  του  από  η  Γαλιλαία,  θεώρησε  πως  ανήκει  στη  δικαιοδοσία  του.

                   Πρώτα,  όμως,  οι  Αρχιερείς  Τον  κατηγόρησαν  ότι  ο  Χριστός  διαστρέφει  το  έθνος,

                   δυσχεραίνοντας  την  απόδοση  φόρων  στον  Καίσαρα  και  προέτρεπε  το  λαό  σε
                   επανάσταση.  Ο  Πιλάτος  δεν  του  αναγνωρίζει  κάποιο  σφάλμα,  και  μόλις

                   αντιλαμβάνεται  την  καταγωγή  του  Ιησού,  τον  παρέπεμψε  στον  Ηρώδη,  ο  οποίος
                   βρίσκονταν στα Ιεροσόλυμα εκείνη την περίοδο για το Πάσχα.

                             Ο Ηρώδης περίμενε κάποιο θαύμα από τον Χριστό, αλλά Εκείνος παρέμεινε

                   σιωπηλός. Μετά τον εμπαιγμό και από τον Ηρώδη, ο οποίος τον ενέδυσε με λαμπρή
                   περιβολή,  και  την  πραγματοποιηθείσα  συμφιλίωση  του  πρώτου  με  τον  Πιλάτο,  ο

                   Κύριος παραπέμφθηκε εκ νέου στον Ρωμαίο ηγεμόνα. Εκείνος, αν και δεν εντόπισε
                   κάποιο παράπτωμα στον κατηγορούμενο, αποφάσισε να του επιβάλλει την ποινή της

                   μαστίγωσης και την αποπομπή του, αλλά, ως γνωστόν, οι Ιουδαίοι  δεν επέτρεψαν να

                   συμβεί αυτό. Όπως ειπώθηκε και πριν, παρά την αρχική επιμονή του Πιλάτου για το
                   αντίθετο, τελικά ο Χριστός καταδικάσθηκε  110 .

                            Στον Ευαγγελιστή Ιωάννη εμφανίζονται περισσότερες λεπτομέρειες, όπως για

                   παράδειγμα, ότι το πρωί που έφτασαν οι Αρχιερείς στο πραιτώριο, έμειναν έξω για να
                   μην μολυνθούν από το σπίτι του ειδωλολάτρη και δεν μπορέσουν να μετέχουν στο

                   πασχάλιο δείπνο. Περιέγραψαν τον Ιησού, ως έναν μεγάλο κακοποιό, αλλά ο Πιλάτος
                   τους ζήτησε να τον κρίνουν οι ίδιοι, σύμφωνα με τους νόμους τους. Εκείνοι απάντησαν


                   108 Μκ 15:1-15.
                   109 Μκ 15:16-20.
                   110 Λκ 23:1-25.

                                                    Σελίδα 35 από 108
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40