Page 4 - doukelis_anagnorisi
P. 4

Στη νεωτερική κοινωνία η οποία ακολούθησε χρονικά, ο γάμος δεν αποτελεί το

            κέντρο  της  κοινωνικής  ζωής,  αλλά  η  αυτονομία.  Σαν  συνέπεια  αυτής,  η

            συντροφικότητα κατέχει κεντρική θέση και αποτελεί δικαίωμα, όπως και ο έρωτας.  Οι
                                                                                                         4
            ομοφυλόφιλοι,  επειδή  ο  γάμος  έχει  χάσει  την  κοινωνική  –  θεσμική  αξία  του,  έχουν

            δικαίωμα να επιλέγουν συντρόφους απροκάλυπτα και να απαιτούν αυτό το δικαίωμα

            να γίνεται αποδεκτό, διότι κατά τη γνώμη τους, μέσω της συντροφικότητας βρίσκουν

            την  πληρότητα - ολοκλήρωση. Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει σε αλλαγή της στάσης

            της κοινωνίας απέναντί τους, η οποία πλέον δεν ενοχλείται από την ύπαρξή τους και

            τους αναγνωρίζει ορισμένα δικαιώματα, παρόλο που συχνά βρίσκονται στο περιθώριο

            της  κοινωνικής  ζωής  και  κάποιες  φορές  γίνονται  αποδέκτες  υποτιμητικών  και

            επιθετικών συμπεριφορών, με εξαίρεση βέβαια τους διάσημους και πλουσίους οι οποίοι

            παραμένουν στο απυρόβλητο.

                    Τέλος  στην  μετα-νεωτερική  κοινωνία,  στην  οποία  επικρατεί  ο  υβριδισμός,  η

            πολιτισμική μείξη και τελικά η σύγχυση,  αποκτούν ιδιαίτερη σημασία η εμπειρία και
                                                           5
            το συναίσθημα. Σκοπός πλέον σήμερα του ομοφυλοφιλικού κινήματος δεν είναι η μέχρι

            τώρα  διεκδικούμενη  απενοχοποίηση  των  σεξουαλικών  τους  προτιμήσεων,  αλλά  η

            «προτυποποίηση» της ιδιαιτερότητάς τους, για την κοινωνία. Παράλληλα έχει εισαχθεί

            ως  ζητούμενο  και  η  έμφυλη  ταυτότητα.  Δεν  μιλάμε  πλέον  για  σεξουαλικό

            προσανατολισμό, αλλά για δικαίωμα αυτοκαθορισμού σε ό,τι αφορά το φύλο, λόγω

            «Δυσμορφίας Φύλου» και των δυσμενών ψυχολογικών και κοινωνικών εκβάσεων στη

            ζωή  του  ατόμου,  που  αυτό  επιφέρει.   Με  μπροστάρηδες  διάσημους  αστέρες  του
                                                         6
            θεάματος  και  με  την  αρωγή  των  αυτοχαρακτηρισμένων  προοδευτικών  –

            «κουλτουριάρηδων»,  οδηγούμαστε  σύμφωνα  με  κάποιους  απαισιόδοξους  έως  τη

            διαγραφή του «πατέρας - μητέρα» από τις ληξιαρχικές πράξεις και την καθιέρωση του





            4   Κ. Αγόρα, Σ. Γιαγκάζογλου, Ν.  Λουδοβίκου  και Σ.  Φωτίου,  Πίστη  και  Βίωμα  της  Ορθοδοξίας.  Τόμ.  Α΄  Δόγμα
            Πνευματικότητα και Ήθος της Ορθοδοξίας (Πάτρα: Έκδοση Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου 2002) 323-324.
            5  Εμμ. Κλάψη, «Η Πρόκληση Ενός Παγκόσμιου Κόσμου» στο Εμμ. Κλάψη, επιμ. εκδ.,  Οι Ορθόδοξες Εκκλησίες σε
            Έναν Πλουραλιστικό Κόσμο, ελλ. μετ. Αρ. Αλαβάνου  (Αθήνα: Εκδόσεις Καστανιώτη, 2006) 123.
            6  Παιδοψυχιατρική Εταιρεία Ελλάδος αρ. πρωτ. 197/4 -10-2017 « Θέσεις  της Π.Ε.Ε. – ΕΝΩ.ΨΥ.Π.Ε. για το Σχέδιο Νόμου
            ‘‘ Νομική Αναγνώριση της Ταυτότητας Φύλου’’» 2.

                                                                                                            3
   1   2   3   4   5   6   7   8   9