Page 4 - pavlos-orthodoxi-theologia
P. 4

Σήμερα  όλοι  οι  Χριστιανοί  παρακολουθούν  με  αγωνία  και  εν  προσευχή  τον  ιερό

            αγώνα  του  Πατριαρχείου  Κωνσταντινουπόλεως  για  την  ενότητα  όλων  των

            Χριστιανών αλλά και την μετάδοση Του Χριστού σε όλα τα Έθνη και όλους τους

            ανθρώπους.



            Για  τον  λόγο  αυτό  αφιερώνω  την  εργασία  και  ομιλία  μου  αυτή  στο  Μαρτυρικό

            Πατριαρχείο  Κωνσταντινουπόλεως  Νέας  Ρώμης  και  στο  μαρτυρικό  πρόσωπο  του

            Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως κ.κ. Βαρθολομαίου,

            ο  οποίος  εκφράζει  εν  σιωπή  και  σεμνότητι  την  αγωνία  για  ενότητα  όλου  του

            Χριστιανικού κόσμου, όλης της ανθρωπότητας και όλης της ιστορίας. Ενότητα για

            την οποία εκτενώς προσηύχετο επί γης ο Υιός του Θεού: ῾Ίνα ώσιν Έν᾽, εν Χριστώ

            Ιησού, τον Υιό της Παρθένου.




            Ο Χριστός Είναι η Κρίση της Ιστορίας, διότι ο Ίδιος είναι η Τελεία Αγάπη, η Τελεία
            Γνώση, η Τελεία Ελευθερία, ο Τέλειος Έρως ως το απολύτως Ανιδιοτελές. Η Ιστορία


            έχει ως Τέλος, Τελείωση και Νόημα τον Χριστό ως τον Αίτιο των πάντων, το Α και
            το Ω.



            Μέσα στην Ορθόδοξη Θεολογία και μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία περιέχεται και


            αποκαλύπτεται  το  Μυστήριο  του  Θεού,  δηλαδή  περιέχεται  και  αποκαλύπτεται  ο

            Όλος Θεός, ως Τριάς Ζώντων Προσώπων, αλλά και ο όλος άνθρωπος ως μυστήριο

            Μέγα, ως τόπος και Εικών μοναδική, προσωπική και ανεπανάληπτος του Ιδίου του

            προσωπικού και Αληθινά Ζώντος Θεού.



            Η  ορθόδοξη  Ανατολή  μάς  διδάσκει  την  απόκτηση  του  Αγίου  Πνεύματος  και  την

            Νοερά προσευχή ως έρως και καύση καρδίας υπέρ πάσης της κτίσεως. Μας διδάσκει




                                                            3
   1   2   3   4   5   6   7   8   9