Page 3 - Vasileiou_MegAlexandros
P. 3

ότι  την  εποχή  του  θανάτου  του  είχε εξουσία μεγαλύτερη  από κάθε άλ-

                   λον άνθρωπο της αρχαιότητας και ότι κανείς άλλος άνθρωπος σ’ όλη την

                   ιστορία εκτός από μερικούς ιδρυτές θρησκειών, δεν έγινε από τόσους δε-

                   κτός σαν υπερφυσικό πλάσμα.



                             Από  τη  στιγμή  της  γέννησης  του θεωρήθηκε  από  τους  αν-

                   θρώπους του περιβάλλοντος  του σαν γιος του ελληνο-αιγυπτιακού θεού

                   Άμμωνος- Διός. Πρέπει να υπήρχε στη φύση του ένα πολύ ισχυρό στοιχείο

                   μυστικισμού και  θρησκευτικής  ευλάβειας.  Άλλωστε αυτό  είναι  φανερό

                   γιατί σε κάθε βήμα του βλέπουμε να θυσιάζει στους θεούς με αληθινή έ-

                   ξαρση.



                             Ο  Αριστοτέλης  στη  διάπλαση  του  χαρακτήρα  του

                   Αλεξάνδρου



                             Ο Αριστοτέλης έκανε ό,τι μπορούσε για να ενθαρρύνει την αγά-
                   πη του νέου Αλέξανδρου για τον Όμηρο, γιατί η Ιλιάδα ήταν ένα είδος Βί-


                   βλου για τους Έλληνες. Ο Αλέξανδρος τη χαρακτήριζε ως απαραίτητο εγ-

                   χειρίδιο  του  στρατιώτη  κι έπαιρνε  παντού  όπου  πήγαινε  ένα  αντίτυπο

                   διορθωμένο  και σχολιασμένο  από τον Αριστοτέλη,  βάζοντας το  κάτω α-

                   πό το προσκέφαλο του τη νύχτα μαζί με το σπαθί του. Υποστηρίζεται πως

                   ήξερε απ’ έξω το μεγαλύτερο μέρος της και το αναγκαίο συμπέρασμα εί-

                   ναι πως θα ταύτιζε ασφαλώς τον εαυτό του με το κεντρικό πρόσωπο της Ι-

                   λιάδας, τον Αχιλλέα, που η  ζωή του είχε έντονη ομοιότητα με τη δική του,

                   πράγμα που ο παιδαγωγός του Λυσίμαχος τον είχε κάνει να παρατηρήσει.



                             Η  οικογένεια  της  μητέρας  του καταγόταν  από  τον  Αχιλλέα  και

                   δεν αποκλείεται η Ολυμπιάδα να επωφελήθηκε από το γεγονός αυτό για

                   να ενθαρρύνει το ενδιαφέρον του παιδιού της για τον Ομηρικό ήρωα που

                                                            2
   1   2   3   4   5   6   7   8