Page 4 - Vasileiou_MegAlexandros
P. 4
το αίμα του κυλούσε στις δικές της φλέβες και όχι σ’ αυτές του Φιλίπ-
που. Η εκπαιδευτική μέθοδος του Αριστοτέλη έτεινε στην ανάπτυξη του
προσωπικού χαρακτήρα και στα δύο χρόνια που επακολούθησαν η προ-
σωπικότητα του πρίγκιπα εξελίχθηκε γρήγορα, όπως θα έπρεπε κανείς
να το περιμένει από ένα δραστήριο νέο.
Ο Αλέξανδρος έγινε πολύ καλός συνομιλητής και συνήθιζε να
στέκεται όρθιος μιλώντας και συζητώντας τόση ώρα, ώστε όλος ο κόσμος
κουραζόταν. Ήταν πάντα έτοιμος να τρέξει πίσω από μια καινούρια ιδέα.
Ή τον θέρμαινε μια κρυφή φλόγα ενθουσιασμού ή ξεσπούσε σε μια έκρη-
ξη ενεργητικότητας. Γενικά βέβαια, είχε τη φήμη ανθρώπου με αυτοκυ-
ριαρχία, την οποία είχε αποκτήσει από νωρίς. Αλλά όταν οι ικανότη-
τες του αναπτύχθηκαν, χάρις στην ενθάρρυνση και την παρότρυνση του
συστήματος που χρησιμοποίησε ο μεγάλος δάσκαλος για να κάνει πει-
θαρχημένους χαρακτήρες, η πρόοδος του σημειωνόταν με ξεσπάσματα
και εκρήξεις ανταρσίας που συχνά όπως λέει ο Πλούταρχος:
«τις δημιουργούσε και ήταν απόλυτα ανίκανος να υποφέρει
οποιοδήποτε καταναγκασμό».
Κάποτε ο Αριστοτέλης έκανε το σφάλμα να ρωτήσει μερικούς α-
πό τους αριστοκρατικούς μαθητές του πώς θα μεταχειρίζονταν τον ίδιο,
το γεροδάσκαλό τους, όταν θα διαδέχονταν τους γονείς τους. «Θα φρο-
ντίσω όλοι να σε σέβονται και να σε τιμούν» είπε ένας, «θα είσαι ο κυ-
ριότερος σύμβουλος μου» απάντησε ο άλλος. Όταν το ερώτημα τέθηκε
και στον Αλέξανδρο, εκείνος απάντησε με θυμό: «Με ποιο δικαίωμα μου
κάνεις τέτοιες ερωτήσεις; Πώς μπορώ να ξέρω τι μας επιφυλάσσει
το μέλλον; Δεν έχεις παρά να περιμένεις και θα το δεις!!». Αυτή η απά-
3