Page 50 - Συνθετική Βιολογία: Βιοηθική θεώρηση
P. 50

ΑΝΑΛΕΚΤΑ  Τεύχος 29 /  Βιοηθική θεώρηση της Συνθετικής Βιολογίας/ 21 Φεβρουαρίου 2015                                  www.pemptousia.gr


































              Ιατρική και Χριστιανισμός



              H ιατρική επιστήμη είναι δώρο του Θεού στον άνθρωπο μετά από την πτώση. Είναι μέρος της
              κατάστασης των δερματίνων χιτώνων και ως σκοπό της έχει να διευκολύνει την επιβίωση του
              ανθρώπου στις δύσκολες καταστάσεις που ακολούθησαν το δραματικό γεγονός της πτώσεως

              http://bit.ly/1BhYzyx



            ύμφωνα με τον καθηγητή της Χριστιανικής Ηθικής    λογία, προκειμένου να πετύχει μία κοινά αποδεκτή
         Σκ. Γεώργιο Μαντζαρίδη, στον οποίον οφείλει πολλά    ηθική από όλους, η οποία στο τέλος αποβαίνει μία επι-
         και η ανάπτυξη της βιοηθικής εντός του χώρου της ορ-  βεβλημένη ηθική. Ακολουθεί έτσι τον δρόμο που χάρα-
         θόδοξης ακαδημαϊκής θεολογίας, ο σύγχρονος δυτικός   ξε η παγκοσμιοποίηση[3]. Θέλει δηλαδή να επιβάλλει
         πολιτισμός στηρίχθηκε στην καθαρή λογοκρατία και     ως ένωση την ομογενοποίηση  της ανθρωπότητας  και
         αποστασιοποιήθηκε από την αλήθεια του Προσώπου.      κάτω από αρχές και ιδανικά τα οποία θεωρεί ως ορθά
         Και όπου δεν αποστασιοποιήθηκε, την παραχάραξε       και πρωτεύοντα.
         εκκοσμικεύοντάς την προβάλλοντας πολλά από τα χρι-
         στιανικά ιδεώδη που απορρέουν από αυτήν ως ιδανι-    Για την ορθόδοξη θεολογία, όπως έχει επισημανθεί δεν
         κά του, αφού πρώτα τους αφαίρεσε κάθε υπερβατική     ισχύουν συμψηφιστικά διλήμματα του τύπου αν όλα
         αναφορά.                                             αυτά μας οδηγούν στην απόρριψη της βιοηθικής προ-
                                                              κειμένου να διαφυλάξουμε «όσια και ιερά». Η βιοηθι-
         Ιδιαίτερα προέβαλε την ισότητα, την αξία και την ιδι-  κή στην σύγχρονη κοινωνία αποτελεί έναν δείκτη των
         αιτερότητα του ατόμου, τον σεβασμό στην προσωπι-     ζώντων ηθικών αντανακλαστικών του ανθρώπου. Εκεί-
         κότητα του, καθώς και στην ελευθερία των επιλογών    νο που ίσως της χρειάζεται είναι να αλλάξει πρόταγμα
         του[1]. Έτσι διακηρύσσει ότι αποδέχεται την ιδιαιτερό-  και στόχο. Έως τώρα προσπαθεί να κρατήσει ισορρο-
         τητα της πολιτισμικής ταυτότητας και την ηθική κάθε   πίες ανάμεσα στην ανάπτυξη της βιοτεχνολογίας, της
         κοινωνίας. Ενώ όμως οι διακηρύξεις αυτές λέγονται,   βιοϊατρικής τεχνολογίας και της συνθετικής βιολογίας
         ή ακόμη μπορεί και να ισχύουν σε επίπεδο θεσμικής    με σκοπό την καταναλωτική τους χρήση και τις πιθα-
         έκφρασης, στον χώρο του αληθινού βιώματος και της    νές καταχρήσεις τόσο κατά την έρευνα όσο και από
         καθημερινής εμπειρίας τα πράγματα εμφανίζονται δι-   τις εφαρμογές. Και όταν λέμε καταναλωτική χρήση, το
         αφορετικά.                                           εννοούμε υπό την ευρεία έννοια.
         Ο σπουδαίος και παγκοσμίου φήμης ορθόδοξος βιοη-     Το πνεύμα του σύγχρονου καταναλωτισμού δεν πε-
         θικολόγος Tristram Engelhardt είναι κατηγορηματικός   ριορίζεται μόνον σε προϊόντα με σκοπό την τροφή,
         σε αυτό: η κοσμική δυτική βιοηθική όπως προβάλλε-    την ένδυση και την διασκέδαση. Επεκτείνεται και σε
         ται και λειτουργεί σήμερα δεν ανέχεται τις πολιτισμι-  ιατρικές  εφαρμογές  οι  οποίες  έχουν  ως  σκοπό  κατ’
         κές ιδιαιτερότητες[2]. Εξαφανίζει κάθε ηθική, η οποία   αρχήν την υγεία, αλλά μέσα από την απαίτηση του
         απορρέει από μία συγκεκριμένη και πλήρη ανθρωπο-     σύγχρονου ανθρώπου για όσο το δυνατόν μεγαλύτερη

         Σελίδα 50
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55