Page 20 - Ηθική & Ποιμαντική του Διαδικτύου
P. 20

ΑΝΑΛΕΚΤΑ  Τεύχος 18 /  Ηθική & Ποιμαντική του Διαδικτύου  / 01 Φεβρουαρίου 2014                                          www.pemptousia.gr











































         σης του ποιμένα στην οδύνη του αδελφού, αυτός θα     του, την πατρική συμβουλή του, τη φιλική γνώμη του ή
         επιτύχει να καταστήσει τα πνευματικά του παιδιά και   την ευχή του, ίσως τότε δεν χρειαστεί να μετέχουν σε
         ειδικά τους νέους ανθρώπους κοινωνούς της γνήσιας    κάποια πολύωρη διαδικτυακή συζήτηση, προκειμένου
         χριστιανικής ελπίδας, η οποία πηγάζει από τη βεβαι-  να τύχουν καθοδήγησης ή συμβουλής. Η ποιμαντική
         ότητα της Εκκλησίας για την αμετάκλητη νίκη του      συμβουλευτική θα αντικαταστήσει εύλογα τη «δια-
         θανάτου από το Χριστό. Η ελπίδα της πίστεως και      δικτυακή» συμβουλευτική.
         η εμπιστοσύνη του ανθρώπου στο θέλημα του Θεού,
         όπως αυτό εκφράζεται με την στήριξη στον συνάν-         Στο σημείο αυτό μας δίνεται η ευκαιρία να τονί-
         θρωπο, θα αντιπαραβληθεί στο πνεύμα της απελπισί-    σουμε την ποιμαντική σημασία της αναγνώρισης του
         ας και απόγνωσης που χαρακτηρίζει τους ανθρώπους     ποιμαντικού έργου από τους ποιμαινόμενους. Η αμ-
         του σήμερα και περισσότερο τους νέους, οι οποίοι     φισβήτηση του επιτυχούς έργου του παιδαγωγού από
         αισθάνονται φαλκιδευμένοι στα σύγχρονα κοινωνικά     τον παιδαγωγούμενο καθιστά πολύ δύσκολη την προ-
         αδιέξοδα.                                            σπάθεια του παιδαγωγού να αντεπεξέλθει με επιτυ-
                                                              χία στην ικανοποίηση των αναγκών του υποκειμένου
            Θα τους καταστήσει ικανούς να αντιμετωπίζουν με   της αγωγής, πράγμα το οποίο προσβάλλει καίρια την
         περισσότερη αισιοδοξία την αβεβαιότητα του σύγχρο-   επίτευξη των παιδαγωγικών στόχων.
         νου βίου. Θα τους οπλίσει με περισσότερη δύναμη
         και αισιοδοξία για να αντιμετωπίσουν τα καθημερινά      Αντίθετα,  όταν  ο παιδαγωγούμενος  αναγνωρίζει
         προβλήματα του βίου τους και θα ενισχύσει την ανθε-  τις προσπάθειες που καταβάλλει ο παιδαγωγός για
         κτικότητά τους σε όλα εκείνα τα αρνητικά μηνύματα    να ικανοποιήσει τις ανάγκες του, ευαισθητοποιείται,
         του διαδικτύου, που καλλιεργούν πνεύμα απαισιοδο-    βιώνει συναισθήματα συμπάθειας, θαυμασμού και σε-
         ξίας, αυτοκαταστροφής ή φοβικότητας.                 βασμού γι’ αυτόν και ενθαρρύνεται να εντείνει τις
                                                              προσπάθειές του για την πρόσκτηση των προσφερό-
               Αν ο ιερέας επιτύχει να κερδίσει το σεβασμό και   μενων διδακτικών αγαθών [1].
         την εκτίμηση των νέων, αν  καταστεί πρότυπο προς
         μίμηση στη συνείδησή τους, ίσως τότε έμμεσα επιτύ-      Το ίδιο συναίσθημα ενθάρρυνσης και στήριξης δι-
         χει να «αποϊεροποιήσει» τα σύμβολα του διαδικτύου    απιστώνεται και στο χώρο της ποιμαντικής διακονίας,
         και να μειώσει την εξάρτησή τους από όλους όσους     στην περίπτωση που ο ποιμαινόμενος αναγνωρίσει
         ασκούν πρωτόγνωρη επίδραση στη λήψη των αποφά-       την ευεργετική διακονία του ποιμένα [2]. Αν ο ποι-
         σεών τους και στις επιλογές τους.                    μαινόμενος δεν αναγνωρίσει την αποφασιστική συμ-
                                                              βολή του ποιμένα στην πρακτική αντιμετώπιση των
            Αν ο ιερέας αναδειχθεί στον «άνθρωπό» τους, σ’    προβλημάτων και δυσχερειών του καθημερινού του
         αυτόν που θα προστρέξουν για να λάβουν τη νουθεσία   βίου, η μη πλήρωση αυτών των αναγκών του, ενδεχο-


         Σελίδα 20
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25