Page 21 - Ηθική & Ποιμαντική του Διαδικτύου
P. 21

www.pemptousia.gr                                          Τεύχος 18 /  Ηθική & Ποιμαντική του Διαδικτύου / 01 Φεβρουαρίου 2014     ΑΝΑΛΕΚΤΑ




         μένως θα τον οδηγήσει στην αναζήτηση βοήθειας σε          σε να βοηθήσει με σκοπό να ανατρέψει και να
         άλλες πηγές, όπως το διαδίκτυο, οι οποίες είναι μοι-      βελτιώσει αυτήν την άσχημη κατάσταση και να
         ραίο να υποκαταστήσουν η ακόμα και να ακυρώσουν           αποτελέσει η Κιβωτός μία εστία φροντίδας, συ-
         το πρόσωπο και το έργο του ποιμένα. Γι’ αυτό ο ιε-        μπαράστασης και ελπίδας για το μέλλον αυτών
         ρέας οφείλει να κερδίσει το σεβασμό και την εκτίμηση      των παιδιών της «άλλης» Αθήνας.: http://www.
         του νέου. Οφείλει να γίνει τόσο απαραίτητος σ’ αυτόν      kivotostoukosmou.org/kivotos/.
         όσο ένας ιατρός στον ασθενή του η ένας δάσκαλος στο
         μαθητή του. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, ίσως ο νέος απε-                             .
         ξαρτηθεί από την αυθεντία των ψευδοπαιδαγωγών
         του διαδικτύου και εναποθέσει τις προσδοκίες του                                .
         στους χαρισματικούς παιδαγωγούς του Χριστού, οι
         οποίοι οφείλουν να είναι μυσταγωγοί και εμπνευστές                              .
         του ποιμνίου τους στην εν Χριστώ ζωή [3].
                                                                                         .
            Σήμερα, στην τόσο κρίσιμη και ταραγμένη εποχή
         που διάγουμε, υπάρχουν αρκετά παραδείγματα ιε-                                  .
         ρέων, οι οποίοι μιμούμενοι την απροσμέτρητη αγάπη
         του σωτήρα Χριστού, αναδεικνύονται σε χαρισμα-                                  .
         τικούς ποιμένες, που αναλαμβάνουν συγκινητικές
         πρωτοβουλίες ποιμαντικής διακονίας του πονεμένου                                .
         αδελφού [4]. Πρόκειται για πνευματικούς πατέρες,
         οι οποίοι αποβάλλουν τη δημοσιοϋπαλληλική νοοτρο-                               .
         πία στην άσκηση των ποιμαντικών καθηκόντων τους
         και με την ενεργητική και εξατομικευμένη ποιμαντική                             .
         τους  μετασχηματίζονται  σε  ζωντανά  και  αυθεντικά
         πρότυπα στα μάτια των νέων ανθρώπων.                                            .

             YΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ                                                               .

             1. Ο προσανατολισμός της διαπαιδαγώγησης                                    .
             στις ανάγκες του παιδαγωγούμενου αποτε-
             λεί μία από τις τεχνικές υποστήριξης της δι-                                .
             αδικασίας της μάθησης και έχει την πηγή της
             στις κοινωνικές προοπτικές της μάθησης. Βλ.                                 .
             σχ. Alexander Α. P., Winne H. P.,  Handbook of
             Educational Psychology, Νew Jersey 20062, σ. 337.                           .
             Η πεποίθηση του παιδαγωγούμενου, ως απο-
             τέλεσμα των ενεργειών του παιδαγωγού, πως                                   .
             η επίλυση ενός προβλήματος μπορεί να ικανο-
             ποιήσει βασικές του ανάγκες συμβάλλει καίρια                                .
             στη διαμόρφωση ενός ελκυστικού παιδαγωγι-
             κά περιβάλλοντος. Βλ. σχ. Cohen J.,Educating                                .
             Minds and Hearts: Social Emotional Learning and the
             Passage into Adolescense, Νew York 1999, σ. 65.                             .

             2. π. Θερμός Β., Ποιμαίνοντες μετ’ Επιστήμης,                               .
             Αθήνα 1996, σ. 63.
                                                                                         .
             3. π. Καλλιακμάνης B., Ο Εκκλησιολογικός Χα-
             ρακτήρας της Ποιμαντικής, Λεντίω Ζωννύμενοι                                 .
             ΙΙ, Θεσσαλονίκη 2005, σ. 60.
                                                                                         .
              4. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό της Κι-
             βωτού του πατρός Αντωνίου Παπανικολάου                                      .
             στην Αθήνα, η οποία ιδρύθηκε το 1998, προκει-
             μένου να βοηθήσει νέα παιδιά εγκαταλειμμένα,                                .
             μπλεγμένα στα ναρκωτικά και την εξαθλίωση.
             Ο 26χρονος ιερέας, διαπιστώνοντας τις πολύ                                  .
             άσχημες συνθήκες διαβίωσης των παιδιών θέλη-


                                                                                                            Σελίδα 21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26