Page 21 - Ηθική & Ποιμαντική του Διαδικτύου
P. 21
www.pemptousia.gr Τεύχος 18 / Ηθική & Ποιμαντική του Διαδικτύου / 01 Φεβρουαρίου 2014 ΑΝΑΛΕΚΤΑ
μένως θα τον οδηγήσει στην αναζήτηση βοήθειας σε σε να βοηθήσει με σκοπό να ανατρέψει και να
άλλες πηγές, όπως το διαδίκτυο, οι οποίες είναι μοι- βελτιώσει αυτήν την άσχημη κατάσταση και να
ραίο να υποκαταστήσουν η ακόμα και να ακυρώσουν αποτελέσει η Κιβωτός μία εστία φροντίδας, συ-
το πρόσωπο και το έργο του ποιμένα. Γι’ αυτό ο ιε- μπαράστασης και ελπίδας για το μέλλον αυτών
ρέας οφείλει να κερδίσει το σεβασμό και την εκτίμηση των παιδιών της «άλλης» Αθήνας.: http://www.
του νέου. Οφείλει να γίνει τόσο απαραίτητος σ’ αυτόν kivotostoukosmou.org/kivotos/.
όσο ένας ιατρός στον ασθενή του η ένας δάσκαλος στο
μαθητή του. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, ίσως ο νέος απε- .
ξαρτηθεί από την αυθεντία των ψευδοπαιδαγωγών
του διαδικτύου και εναποθέσει τις προσδοκίες του .
στους χαρισματικούς παιδαγωγούς του Χριστού, οι
οποίοι οφείλουν να είναι μυσταγωγοί και εμπνευστές .
του ποιμνίου τους στην εν Χριστώ ζωή [3].
.
Σήμερα, στην τόσο κρίσιμη και ταραγμένη εποχή
που διάγουμε, υπάρχουν αρκετά παραδείγματα ιε- .
ρέων, οι οποίοι μιμούμενοι την απροσμέτρητη αγάπη
του σωτήρα Χριστού, αναδεικνύονται σε χαρισμα- .
τικούς ποιμένες, που αναλαμβάνουν συγκινητικές
πρωτοβουλίες ποιμαντικής διακονίας του πονεμένου .
αδελφού [4]. Πρόκειται για πνευματικούς πατέρες,
οι οποίοι αποβάλλουν τη δημοσιοϋπαλληλική νοοτρο- .
πία στην άσκηση των ποιμαντικών καθηκόντων τους
και με την ενεργητική και εξατομικευμένη ποιμαντική .
τους μετασχηματίζονται σε ζωντανά και αυθεντικά
πρότυπα στα μάτια των νέων ανθρώπων. .
YΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ .
1. Ο προσανατολισμός της διαπαιδαγώγησης .
στις ανάγκες του παιδαγωγούμενου αποτε-
λεί μία από τις τεχνικές υποστήριξης της δι- .
αδικασίας της μάθησης και έχει την πηγή της
στις κοινωνικές προοπτικές της μάθησης. Βλ. .
σχ. Alexander Α. P., Winne H. P., Handbook of
Educational Psychology, Νew Jersey 20062, σ. 337. .
Η πεποίθηση του παιδαγωγούμενου, ως απο-
τέλεσμα των ενεργειών του παιδαγωγού, πως .
η επίλυση ενός προβλήματος μπορεί να ικανο-
ποιήσει βασικές του ανάγκες συμβάλλει καίρια .
στη διαμόρφωση ενός ελκυστικού παιδαγωγι-
κά περιβάλλοντος. Βλ. σχ. Cohen J.,Educating .
Minds and Hearts: Social Emotional Learning and the
Passage into Adolescense, Νew York 1999, σ. 65. .
2. π. Θερμός Β., Ποιμαίνοντες μετ’ Επιστήμης, .
Αθήνα 1996, σ. 63.
.
3. π. Καλλιακμάνης B., Ο Εκκλησιολογικός Χα-
ρακτήρας της Ποιμαντικής, Λεντίω Ζωννύμενοι .
ΙΙ, Θεσσαλονίκη 2005, σ. 60.
.
4. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό της Κι-
βωτού του πατρός Αντωνίου Παπανικολάου .
στην Αθήνα, η οποία ιδρύθηκε το 1998, προκει-
μένου να βοηθήσει νέα παιδιά εγκαταλειμμένα, .
μπλεγμένα στα ναρκωτικά και την εξαθλίωση.
Ο 26χρονος ιερέας, διαπιστώνοντας τις πολύ .
άσχημες συνθήκες διαβίωσης των παιδιών θέλη-
Σελίδα 21