Page 44 - koliofoutis_poimenas
P. 44
α) Η Καθοριστική Αυθεντία στο Έργο της Διοίκησης μιας Επιχείρησης και
της Εκκλησίας. Η Άσκηση της Εξουσίας από τον Μάνατζερ και τον
Ποιμένα.
Η αποτελεσματικότητα μιας εταιρείας συναρτάται με το βαθμό στον οποίο ο
μάνατζερ θα επιτύχει να ενεργοποιήσει τις διαδικασίες του προγραμματισμού, της
οργάνωσης, της διεύθυνσης και του ελέγχου, που ασκούνται στην επιχείρηση,
προκειμένου να επιτευχθούν αποτελεσματικά οι στόχοι της. Είναι φανερό, ότι
υποκείμενο όλων αυτών των ενεργειών, με τις οποίες επιτυγχάνονται οι στόχοι μιας
κοινωνικής οργάνωσης αξιοποιώντας αποτελεσματικά συγκεκριμένους πόρους, είναι ο
μάνατζερ.
Χωρίς να υποτιμάται μεθοδολογικά η συμβολή του προγραμματισμού, της
οργάνωσης, της διεύθυνσης και του ελέγχου του ποιμαντικού έργου, ο Χριστός
αποτελεί αναμφισβήτητα την αρχή κάθε ποιμαντικής δραστηριότητας και μοναδική
αυθεντία στο έργο της διαποίμανσης 119 . Το ποιμαντικό έργο συνιστά υπερφυσικό έργο
με μυστηριακό χαρακτήρα, το οποίο τελεσιουργεί ο ίδιος ο Χριστός 120 . Ο ποιμένας
καλείται να αναδειχθεί σε χαρισματικό λειτουργό και καταλυτικό φορέα αυτού του
έργου, το οποίο διαρκώς οφείλει να παραπέμπει τους πιστούς στον σωτήρα Χριστό και
όχι σε μια έστω και χαρισματική ανθρώπινη προσωπικότητα.
Τα άτομα, τα οποία δραστηριοποιούνται σε μια επιχείρηση, πρέπει να παράξουν
εκροές, που η επιχείρηση θα τοποθετήσει στην αγορά, προκειμένου να αποκτήσει
συγκριτικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Τα συγκριτικά αυτά πλεονεκτήματα δε
δημιουργούνται ούτε τυχαία, ούτε χωρίς προσπάθεια και προγραμματισμό.
Πρϋποθέτουν συνδυασμό θεωρητικής και εμπειρικής γνώσης και αμφίδρομη
συνεργασία των στελεχών της επιχείρησης, που καλείται να συντονίζει ο μάνατζερ της.
Πάνω απ’ όλα όμως, η αναγκαιότητα της συνεχούς επιβεβαίωσης της συγκριτικής
υπεροχής της εταιρείας έναντι των ανταγωνιστών της και οι άοκνες προσπάθειες των
στελεχών της για συνεχή ποιοτική αναβάθμιση της θέσης της στην αγορά που έχει
διαμορφωθεί, συμβάλλουν αποφασιστικά στην εμπέδωση μιας φίλαρχης κουλτούρας.
119 π. Γκίκας, Α. 1997. Μαθήματα ποιμαντικής. Θεσσαλονίκη : Δεδούσης, σσ. 58-59.
120 Όπ. παρ. σ. 31.
43