Page 13 - moulopoulou_xiliasmos
P. 13

Γεωργία Μουλοπούλου:
                                  Ο Χιλιασμός στην πρώτη Εκκλησία και στην σύγχρονη εποχή






                                        16
                   βιβλίο του Δανιήλ , η Αποκάλυψη Πέτρου  κ.ά. τα οποία σχετίζονται με
                                                                   17
                                                                                               18
                   την  εκδήλωση  του  μεταγενέστερου  ιουδαϊκού  μεσσιανισμού .  Ο
                   τελευταίος αφορά στην ιουδαϊκή προσδοκία κατά την οποία ο Μεσσίας θα

                   βασιλεύσει στη Γη επί χίλια έτη, με κέντρο την Ιερουσαλήμ, στην οποία θα

                   υποταχθούν  όλοι  οι  λαοί  της  Γης .  Στην  ΠΔ  κυριαρχεί  ο  όρος  «Χριστός
                                                         19
                   Κυρίου» είτε σχετικά με εκείνον που θα κατέχει το θρόνο είτε σχετικά με

                   το  μελλοντικό  βασιλιά  του  Ισραήλ.  Στην  παράδοση  των  Ιουδαίων  ο

                   αναμενόμενος μελλοντικός βασιλιάς συνδέεται με τη φυλή του Ιούδα και

                                                 20
                   με τη δυναστεία του Δαυΐδ .
                            Η  προσδοκία  αυτή  ενισχύθηκε  στην  αποστολική  και  τη

                   μεταποστολική εποχή μεταξύ των Ιουδαίων και των Ιουδαιοχριστιανών. Ο

                   Χιλιασμός  προσέδωσε  στον  Χριστιανισμό  νέα  μορφή,  καθώς  η  χιλιετής

                   βασιλεία, η οποία θα πραγματοποιηθεί μεταξύ της πρώτης ανάστασης των


                   δικαίων  και  πριν  από  τη  δεύτερη  έλευση  του  Ιησού  Χριστού,  ήταν
                   ταυτισμένη  με  το  πρόσωπό  Του.  Αυτό  συνεπάγεται  πως  ο  χριστιανικός



                   16   Για  τους  πρώτους  χριστιανούς  ήταν  σημαντικό  άρθρο  πίστης  στηριγμένο  στην
                   προφητεία (Δανιήλ 7,13) ότι στο τέλος των ημερών ο υιός του ανθρώπου θα έλθει «επί των
                   νεφελών του ουρανού». J. Weiss, O Αρχέγονος Χριστιανισμός. Η Ιστορία της Περιόδου 30-
                   150 μ.Χ., (Αθήνα: εκδ. Άρτος Ζωής, 2001 ), σ. 136. Adamson, Όπ.π., p. 70.
                                                        2
                                   4
                   17  Μπέγζος, (1995 ), Όπ.π., σ. 188. Επίσης, Ιω. Φειδάς, Εκκλησιαστική Ιστορία, τ., Α’, (Αθήναι:
                   χ.ε., 1994 ), σ. 149.
                           2
                   18   J.  F.  Bethune  –  Baker,  An  Introduction  to  the  Early  History  of  Church  Doctrine,  (London:
                   Mathuen, 1951, orig.:1903), p. 69. H. Bietenhard, «The Millenial Hope in the Early Church»,
                   Studies Journal of Theology,  (1953) 12-30. Στο σημείο  αυτό πρέπει να υπογραμμιστεί  ότι η
                   βασιλεία  των  δικαίων,  για  την  οποία  γίνεται  λόγος  στο  κεφάλαιο  91  του  απόκρυφου
                   βιβλίου  Ενώχ  δεν  έχει  καμμία  σχέση  με  την  έννοια  της  μεσοβασιλείας  στην  οποία
                   στηρίζεται ο χιλιασμός. Βλ. Αγουρίδης, τ. Α’, (2004), Όπ.π.,  σ. 560.
                   19  Φειδάς, Όπ.π., σ. 149. Επίσης, K. B. Σκουτέρης, Ιστορία Δογμάτων, τ. Α’, (Αθήνα: χ.ε., 1998),
                   σ.  343.  «Χιλιασμός»,  Θρησκευτική  και  Ηθική  Εγκυκλοπαίδεια  (ΘΗΕ),  τ.  12,  (Αθήνα:  εκδ.
                   Μαρτίνος Αθ., 1968), στ. 129-130. Adamson, Όπ.π., p. 2. J. Gray, The Biblical Doctrine of the Reign
                   of God, (Edinburgh: T& T Clark, 1979), p. 267.
                   20  Αγουρίδης, τ. Α’, (2004), Όπ.π., σ. 32.


                                                            12
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18