Page 18 - moulopoulou_xiliasmos
P. 18

Γεωργία Μουλοπούλου:
                                  Ο Χιλιασμός στην πρώτη Εκκλησία και στην σύγχρονη εποχή






                            Επιπλέον, θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι κατά τον 20  με 21
                                                                                             ο
                                                                                                     ο
                   αιώνα  σύμφωνα  με  τους  εξέχοντες  βιβλικούς  επιστήμονες,

                   Μπρατσιώτη,  Αγουρίδη  και  Δεσπότη  δίνονται  οι  εξής  ερμηνείες

                   σχετικά με το επίμαχο κεφάλαιο 20 της Αποκάλυψης. Αρχικά και οι

                   τρεις καθηγητές συμφωνούν στη δυσκολία της ερμηνείας του χωρίου.

                   Ο  Μπρατσιώτης  συνάδει  με  την  αλληγορική  ερμηνεία  του  όλου

                   τεμαχίου  της  Αποκαλύψεως:  «Εν  πρώτοις  ο  όλος  οραματικός  και

                   συμβολικός, και δη και πνευματικός χαρακτήρ του βιβλίου εμποδίζει

                   να εκληψθή το εν λόγῳ τεμάχιον κατά γράμμα, αλλ’ εν πνευματική

                   μόνο εννοία υπέρ ης συνηγορεί και η λιτότης και το απέριττον των

                   γραμμών της όλης περιγραφής, και δη και της χιλιετούς βασιλείας,

                   περιγραφής εν πάση σπουδή… Ούτω, προς τοις άλλοις, δεν πρέπει να

                   εκληφθή κατά γράμμα, αλλά συμβολικώς, ως και οι λοιποί αριθμοί

                   της  Αποκαλύψεως,  ο  σχηματικός  αριθμός  χίλια,  τοσούτον  μάλλον

                   καθ’ όσον ούτε λόγος υπήρχεν ούτε άλλη τις διαφαίνεται εν τω βιβλίω


                   τούτω  προσπάθεια  παρεκκλίσεως  από  της  τόσον  κατηγορηματικής
                   ρήτρας του Κυρίου,  οὐχ ὑμῶν ἐστι γνῶναι χρόνους ἤ καιρούς, οὕς ὁ
                                           «
                                                                     37
                   πατήρ ἔθετο ἐν τῇ ἰδίᾳ ἐξουσίᾳ  (Πράξ. 1,7).
                                                       »
                            Ο  Αγουρίδης  σημειώνει  ότι  το  υπόμνημά  του  για  την

                   Αποκάλυψη «έχει προτίμηση προς την ιστορικοφιλολογική ερμηνεία

                   της Αποκάλυψης την οποία εξηγεί σε σχέση προς την εποχή της και
                                                                         38
                   προς την εκκλησία των χρόνων του βιβλίου» . Άλλωστε, «η ιστορική

                   ερμηνεία  ορμά  ακάθεκτη  στην  ανάγκη  της  ιστορικής  απαίτησης,



                   37  Μπρατσιώτης, (1992), Όπ.π., σ. 284-285.
                   38  Σ. Αγουρίδης, Η Αποκάλυψη του Ιωάννη, (Θεσσαλονίκη: εκδ. Π. Πουρναρά,  1994), σ. 57.


                                                            17
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23