Page 17 - moulopoulou_xiliasmos
P. 17
Γεωργία Μουλοπούλου:
Ο Χιλιασμός στην πρώτη Εκκλησία και στην σύγχρονη εποχή
Γης χιλιετής βασιλεία του Χριστού θα διακρίνεται από υλικές και
πνευματικές απολαύσεις .
34
Άλλο χαρακτηριστικό του Χιλιασμού είναι η ύπαρξη δύο
πόλων: ενός «αρχέγονου παραδείσου» στην αρχή της ιστορίας και μιας
«γης της επαγγελίας» στο τέλος της ιστορίας. Αντιστοιχούν στη
«χρυσή εποχή» από τη μια και στον «καινό αιώνα» από την άλλη άκρη
του ιστορικού γίγνεσθαι. Η χιλιετής βασιλεία είναι η «μεσοβασιλεία»
ανάμεσα σε αυτά τα δύο οριακά σημεία . Άλλωστε μετά την
35
παρέλευση των χιλιών ετών υπάρχει η περιγραφή της τελευταίας
36
επίθεσης και καταδίκης του Σατανά .
Συνοψίζοντας θα μπορούσε να ειπωθεί ότι με τον όρο
«Χιλιασμός» γίνεται αναφoρά στη θρησκευτική πεποίθηση η οποία
έχει ως πυρήνα της διδασκαλίας της τον χιλιετή θρίαμβο του Καλού
επί του Κακού, γύρω από τον οποίο αναφύονται πολυποίκιλες
πεποιθήσεις που διαφοροποιούν τη χιλιαστική αντίληψη από άλλα
συναφή θρησκευτικά φαινόμενα. Για την Ορθόδοξη Θεολογία, ο
«Χιλιασμός» αποτελεί «εσχατολογική πλάνη», σύμφωνα με την οποία
ο Ιησούς Χριστός θα βασιλεύσει για χίλια χρόνια στη Γη, κατά το τέλος
του κόσμου.
34 Σκουτέρης, Όπ.π., σ. 345.
35 Μπέγζος, (2011), Όπ.π., σ. 252. Adamson, Όπ.π., p. 6. S.B. Frost, Old Testament Apocalyptic
(London: Epworth, 1952). D.S. Russell, The Method and Message of Jewish Apocalyptic
(Philadephia: Westminster Press, 1964). J.J. Collins, ed., Apocalypse: The morphology of a Genre
(Semeia 14. Chico, Califronia: Scholars Press, 1979). C. Rowland, The Open Heaven, (London:
SPCK, 1982).
36 Δεσπότης, (2010), Όπ.π., σ. 335.
16