Page 15 - vasileiadis-katixisi
P. 15

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ


                   Στην     παρούσα      μελέτη      αναλύσαμε       τις   δυσκολίες      και    τους
                   προβληματισμούς  που  ανακύπτουν  κατά  την  εφηβική  ηλικία.  Θέσαμε
                   στον  ερευνητικό  συλλογισμό  μας  την  ταχύτατες  μεταβολές  που
                   υφίσταται  η  κοινωνία  και  προβληματίζουν  τους  νέους.  Συνδέσαμε
                   οργανικά  το  επιστημονικό  μας  τρίπτυχο  ως  εξής  τις  εσωτερικές  και

                   εξωτερικές  οργανικές  μεταβολές,  τις  αλματώδεις  μεταβολές  που
                   απαντώνται  στο  περιβάλλον  μας  και  το  ρόλο  της  χριστιανικής  αγωγής.
                   Ως  άνωθεν,  είδαμε  το  καταλυτικό  ρόλο  του  κατηχητικού  έργου  ως
                   κοινωνικοποιητή,        διαμορφωτή        ενός     αρμονικού        θρησκευτικού
                   συναισθήματος,  πνευματικού  καταφυγίου  και  τροφού,  Και  επιταχυντή
                   μιας ισορροπημένης ατομικής ταυτότητας. Η κατήχηση ήταν εξ ανέκαθεν

                   το  παιδαγωγικό  και  πνευματικό  εργαλείο  του  Ζώντος  Σώματος  του
                   Χριστού. Μια δεύτερη λειτουργία που έρχεται να συμπληρώσει την πρώτη
                   αρμονικά. Θέλοντας να αποσαφηνοποιήσουμε την σκέψη μας θα πρέπει
                   να μελετήσουμε υπό  των επιστημονικών  πορισμάτων την ψυχοσύνθεση
                   ενός εφήβου. Καταρχάς, στην εφηβική ηλικία του ο άνθρωπος έρχεται σε

                   μια  άμεση  επαφή  και  επιρροή  πέραν  του  γονικού  και  εκπαιδευτικού
                   προτύπου, με το κοινωνικό και αρχίζει ν’ αλληλοεπιδρά με τους γύρω του.
                   Κατά δεύτερον, είναι η ηλικία όπου το άτομο αρχίζει να έχει μια πρώτη
                   θολή εικόνα ότι οι παράγοντες (κοινωνικοί,οικονομικοί,πολιτιστικοί κοκ)
                   που  περικλείουν  το  άτομο,  καθώς  και  οι  προγενέστερες  αναμνήσεις
                   έρχονται ως επιδραστικοί παράγοντες της αναπτύξεως. Ο έφηβος πλέον

                   μετακυλύεται  από  ένα  συγκροτημένο  τρόπο  σκέψης  σ’  ένα  πιο
                   αφηρημένο  και  αφαιρετικό,  κατανοώντας  σταδιακά  και  αφηρημένες
                   έννοιες  όπως  τι  είναι  ο  Θεός.  Η  εφηβεία  είναι  μια  δυναμική  παλαίστρα
                   όπου  ο  εσωτερικός  και  εξωτερικός  μανδύας  βρίσκονται  σε  μια  διαρκή
                   διαμάχη με την επικείμενη πορεία της ενηλικίωσης.  Η κατηχητική αγωγή

                   της Εκκλησίας βρίσκεται μπροστά σ’ ένα τρομακτικό σταυροδρόμι,  ποιον
                   παιδαγωγικό τρόπο θα εφαρμόσει ώστε να επιτευχθεί ομαλά ο στόχος της
                   που είναι η διαμόρφωση μιας υγιούς ατομικής θρησκευτικής συνείδησης
                   και αφετέρου η εν Χριστώ τελείωση που οδηγεί στην σωτηρία της ψυχής.
                   Η  Εκκλησία  στις  μέρες  μας  όπου  το  γονικό  κενό  είναι  μεγάλο,  θα
                   μπορούσε σαν μια άλλη οικογένεια να διαπλάσει τους νέους και τις νέες

                   και  να  τους  καταστήσει  υγιείς  και  ισορροπημένους  πολίτες  μιας
                   οργανωμένης κοινωνίας.


                                                           14
   10   11   12   13   14   15   16   17