Page 4 - zoulas-mellonymfoi
P. 4

«συζυγείν»,  προέχει  ο  καθορισμός  του  σκοπού  του  γάμου  ως  βασική

                   προϋπόθεση  προετοιμασίας  αυτού.  Εδώ  πρέπει  να  τονισθεί  ότι  ο  γάμος

                   είναι  πρωτίστως  τρόπος  ζωής  και  κατόπιν  μετάδοση  ζωής  δια  της

                   τεκνογονίας. Άρα η αγάπη και η κοινωνία ζωής των συζύγων, η αγιότης, η

                   ενότητα,  η  καθολικότητα   και  η  μετάδοση  των  παραπάνω,  αποτελεί
                                                 3
                   εσωτερικό  ή  κύριο  σκοπό  του  γάμου.  Η  δε  τεκνογονία  εξωτερικό  ή

                   δευτερεύοντα  σκοπό  ή  και  καρπό  του  γάμου.  Έτσι  μπορεί  να  γίνει

                   αντιληπτό  πως  για  τον  δεύτερο  αυτό  σκοπό  της  τεκνογονίας  και

                   ανατροφής των παιδιών, αναγκαία προϋπόθεση είναι ο πρώτος, αλλά και

                   ότι  ο  γάμος  των  ακουσίως  ατέκνων  δεν  θεωρείται  από  την  Εκκλησία

                   αποτυχημένος, ούτε μπορεί εύκολα να διαλυθεί.

                        Για  το  λόγο  πάλι  ότι  η  υποτιμημένη  θέση  της  γυναίκας  κατά  την

                   αρχαιότητα,  συνέχισε  να  είναι  τέτοια  εν  πολλοίς  και  στον  χριστιανικό

                   μετέπειτα  κόσμο,  πρέπει  να  διευκρινιστεί  ότι  οφείλεται  σε  επιδράσεις

                   πολλών  ξένων  στοιχείων  αλλά  και  στο  γεγονός  ότι  «άνδρες  ήσαν  οι

                   νομοθετούντες, δια τούτο κατά γυναικός η νομοθεσία» . Ανάγκη είναι εδώ
                                                                                4
                   να επαναπροσδιοριστούν και να εξεταστούν από την Εκκλησία, στοιχεία

                   της επικρατούσης ακολουθίας του γάμου ή άλλων εν αχρησία γαμηλίων

                   ιερολογιών , ώστε το άκουσμά της αλλά και ο τρόπος διεξαγωγής της να
                                5

                   συμβάλλει τα μέγιστα και με επίκαιρο τρόπο στην κατανόηση της αξίας,
                   των προϋποθέσεων και των σκοπών του γάμου από τους μελλονύμφους


                   και  εν  συνεχεία  νεονύμφους  αλλά  και  τους  συμπροσευχομένους

                   εγγάμους ή κυρίως αγάμους υποψηφίους και δυνάμει μελλονύμφους.

                        Από όλα τούτα βγαίνει αβίαστα η σκέψη περί της αναγκαιότητας στις

                   μέρες  μας,  όπου  οι  συνθήκες  ζωής  και  η  κοινωνική  πραγματικότης  το

                   επιβάλλουν, της προετοιμασίας των μελλονύμφων από την Εκκλησία με

                   κάθε  μέσο  και  δυνατότητα  που  διαθέτει,  μεριμνώντας  γι’  αυτό  από  τα


                                                            3
   1   2   3   4   5   6   7   8   9