Page 9 - aslanidis-irodianoi
P. 9

Στην συνέχεια, για να δείξει τα φιλικά του αισθήματα προς τους Ρωμαίους, το

                   20  μ.Χ.  επί  αυτοκρατορίας  Τιβερίου  (14-37μ.Χ.),  ο  Αντίπας  ιδρύει  την  πόλη
                                                                 34
                             33
                   Τιβεριάδα  στα νότια της λίμνης Γεννησαρέτ , δίνοντας στην πόλη το όνομα του
                   αυτοκράτορα  για  να  τον  τιμήσει.  Ενώ,  η  πόλη  προοριζόταν  να  κατοικηθεί  από

                   Ιουδαίους,  αυτοί  αρνήθηκαν  να  την  κατοικήσουν,  γιατί  την  θεώρησαν  ακάθαρτη,
                                                                        35
                   επειδή  είχε  χτιστεί  πάνω  σε  ένα  παλιό  νεκροταφείο .  Για  να  λύσει  το  πρόβλημα
                   αυτό,  ο  Αντίπας,  υποχρέωσε  τμήματα  του  ιουδαϊκού  λαού  από  την  Γαλιλαία  και
                   πιθανόν  της  Περαίας,  να  μετοικίσουν  στην  νέα  πόλη.  Έτσι,  η  Τιβεριάδα,  έγινε  η

                   πρωτεύουσα της τετραρχίας του και φρόντισε για την ανοικοδόμηση της χτίζοντας
                                             36
                                                                                37
                   βασιλικό ανάκτορο, στάδιο , ιππόδρομο, συναγωγές και αγορά .
                         Μετά την Τιβεριάδα άλλη σημαντική πόλη της Γαλιλαίας, ήταν η Καπερναούμ,

                   η  οποία  βρισκόταν  στη  βόρεια  όχθη  της  λίμνης  Γεννησαρέτ.  Η  πόλη  δεν  θα  είχε
                   περισσότερους από 1.500 κατοίκους και από τα αρχαιολογικά ευρήματα μπορούμε να





                   όπως  αναφέραμε  πάνω  στο  νόμισμα.  Η  μονάδα  νομίσματος  της  Ρώμης  ήταν  το  αργυρό

                   αυτοκρατορικό δηνάριο (denarius), το χάλκινο νόμισμα το ασσάριο (as, assarius), το διπλό
                   ασσάριο  (dupondius)  και  το  χρυσό  που  ισοδυναμούσε  με  25  δηνάρια  (aureus).Φιλιππίδης,
                   Ιστορία της εποχής της Καινής Διαθήκης : εξ απόψεως παγκοσμίου και πανθρησκειακής. Σελ.

                   248-249.
                   33   Ιώσηπος,  Αρχαιολογία  18,36-38  και  Ιουδαϊκός  Πόλεμος  2,168.  Μπορούμε  να
                   συμπεράνουμε  την  χρονολογία  εγέρσεως  της  πόλης  από  τα  νομίσματα  του  Αντίπα  που

                                                                          ο
                   αναφέρονται  στην  πόλη  και  χρονολογούνται  στο  24   έτος  της  βασιλείας  του.
                   Γιαπερισσότεραβλ.: Chancey, Greco-Roman culture and the Galilee of Jesus.Σελ. 86, (υποσ.
                   94).

                   34   Το  ενδιαφέρον  μας  επικεντρώνεται  στην  λίμνη  Γεννησαρέτ,  διότι  σε  αυτήν  εστιάζεται
                   μεγάλο μέρος της δράσης του Ιησού και των μαθητών κατά την επίγεια δράση του Ιησού.

                   35 Γαλάνης,  Το  ιστορικό  πλαίσιο  της  Καινής  Διαθήκης  :  συνοπτική  ιστορία  της  εποχής  της
                   Καινής Διαθήκης. Σελ.60.
                   36  «Κατὰ δὲ τὴν ἐπιοῦσαν ἡμέραν μυρίους ἐπαγόμενος ὁπλίτας ἧκον εἰς τὴν Τιβεριάδα, καὶ

                   μεταπεμψάμενος εἰς τὸ στάδιον τοὺς πρώτους αὐτῶν τοῦ πλήθους ἐκέλευσα φράζειν, οἵτινες
                                                                     .
                   εἶεν αἴτιοι τῆς ἀποστάσεως» (Ιώσηπος, ΙώσηποςΒίος 331 ΙουδαϊκόςΠόλεμος 2,618.)
                   37 Chancey, Greco-Roman culture and the Galilee of Jesus.Σελ. 89.


                                                            8
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14