Page 5 - dellasoudas_paraolympiakoi
P. 5

(β) ΕΚΘΕΣΗ  της  Επιτροπής  Πολιτισμού και Παιδείας «σχετικά με μια ολοκληρωμένη προσέγγιση
           της  πολιτικής  για  τον  αθλητισμό:  χρηστή  διακυβέρνηση,  προσβασιμότητα  και  ακεραιότητα
           (2016/2143(INI)» (βλ. εδώ)
           Μία  επιγραμματική  αλλά  σαφή  διατύπωση   τής  έκτασης  τού  εννοιολογικού  περιεχομένου  που
           εμπερικλείει σήμερα  ο  όρος αθλητισμός  μας δίνουν τα 80 σημεία, τα οποία περιλαμβάνονται στην
           παραπάνω  Έκθεση ως «Πρόταση Ψηφίσματος» του  ΕΚ. Παραθέτουμε,  ενδεικτικά,  τέσσερα  από
           τα  σημεία  αυτά,   τα  οποία  αναφέρονται  αμέσως   στο Ολυμπιακό  κίνημα,  στους Διεθνείς
           Παραολυμπιακούς  Αγώνες,  στις εθνικές σημαίες και στα εθνικά σύμβολα:
           «[…] 40.  επικροτεί τη διοργάνωση του ετήσιου φόρουμ της ΕΕ για τον αθλητισμό, το οποίο προάγει
           τον διάλογο με τους ενδιαφερόμενους φορείς από διεθνείς και ευρωπαϊκές αθλητικές ομοσπονδίες,
           το  Ολυμπιακό  Κίνημα,  ευρωπαϊκές  και  εθνικές  διακλαδικές  αθλητικές  οργανώσεις  και  άλλες
           οργανώσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο του αθλητισμού· επισημαίνει ότι η διάρθρωση του
           διαλόγου με τους ενδιαφερόμενους φορείς, τα καθήκοντα του φόρουμ και η συνέχεια που δίδεται
           στις συζητήσεις χρήζουν περαιτέρω βελτίωσης·
           […] 61.  τονίζει ότι τα άτομα με αναπηρίες θα πρέπει να έχουν ίση πρόσβαση σε όλες τις αθλητικές
           εγκαταστάσεις  και  στις  απαιτούμενες  συγκοινωνίες  και  άλλες  διευκολύνσεις  –  καθώς  και  στο
           αρμόδιο  υποστηρικτικό  προσωπικό·  ζητεί  μεγαλύτερη  συνοχή  μεταξύ  όλων  των  σχετικών  με  τον
           αθλητισμό επιμέρους στοιχείων, σύμφωνα με την αρχή ότι οι αθλητικές εγκαταστάσεις πρέπει να
           είναι  προσβάσιμες  σε  όλους·  παροτρύνει  τα  κράτη  μέλη  να  εφαρμόζουν  αθλητικά  προγράμματα
           χωρίς αποκλεισμούς για άτομα με αναπηρίες σε σχολικά και πανεπιστημιακά ιδρύματα, παρέχοντας
           ιδίως  εκπαιδευμένους  προπονητές  και  κατάλληλα  προσαρμοσμένα  προγράμματα  σωματικής
           άσκησης  στο  σχολείο,  ξεκινώντας  ήδη  από  τις  πρώτες  τάξεις,  ούτως  ώστε  οι  μαθητές  και  οι
           σπουδαστές  με  αναπηρίες  να  μπορούν  να  συμμετέχουν  στα  μαθήματα  φυσικής  αγωγής  και  σε
           αθλητικές εξωσχολικές δραστηριότητες·
           62. αναγνωρίζει τον θεμελιώδη ρόλο που διαδραματίζουν οι Διεθνείς Παραολυμπιακοί Αγώνες στην
           προώθηση  της  ευαισθητοποίησης,  της  καταπολέμησης  των  διακρίσεων  και  της  πρόσβασης  των
           ατόμων με αναπηρίες στον αθλητισμό· καλεί τα κράτη μέλη να εντείνουν τις προσπάθειες για την
           ένταξη των ατόμων με αναπηρίες σε αθλητικές δραστηριότητες και για την αύξηση της προβολής και
           της αναμετάδοσης των Παραολυμπιακών Αγώνων, καθώς και άλλων αθλητικών διοργανώσεων με τη
           συμμετοχή ατόμων με αναπηρίες, από τα δημόσια μέσα ενημέρωσης·
           […] 77.  καλεί τις εθνικές ολυμπιακές επιτροπές και τις αθλητικές ομοσπονδίες των κρατών μελών να
           υιοθετήσουν και να χρησιμοποιούν, σε περιπτώσεις διεθνών αθλητικών διοργανώσεων, τη σημαία
           και το σύμβολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης μαζί με τις εθνικές σημαίες και τα εθνικά σύμβολα

             2. Τα μηνύματα των Ολυμπιακών Αγώνων
           Εκτός από την κατά σύστημα αγωγή  (στο πλαίσιο τής τυπικής εκπαίδευσης), υπάρχουν και άλλες
           μορφές  αγωγής στο πλαίσιο τής λήψης  ελεύθερων/ευκαιριακών ερεθισμάτων τού περιβάλλοντος,
           όπως  π.χ. αυτά που προέρχονται από την παρακολούθηση αθλητικών αγώνων.
           Σε ένα τέτοιο παράδειγμα αναφέρεται  και η ομιλία μας, η οποία επιχειρεί να αναδείξει ένα εντελώς
           νέο
           –κατά την άποψη του ομιλούντος–  αξιακό μήνυμα, ξεκινώντας από τα Ολυμπιακά μηνύματα του
           πρώην  κατοίκου του σπιτιού αυτού [σημ.: Στέγη Γραμμάτων Κωστής Παλαμάς] και καταλήγοντας







                                                            5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10