Page 11 - Gkrillas_Theologia
P. 11
περιουσίας. Παράλληλα, η ένταξη εκκλησιαστικών φορέων σε αναπτυξιακά
ευρωπαϊκά ή τοπικά προγράμματα, αρχίζει και σημειώνει μια προσαρμογή της
Εκκλησίας σε περιβάλλοντα αλλότρια. Όμως η Εκκλησία δεν έχει θέση σε
τέτοιες δράσεις, όσο ισχυρά κοσμικά επιχειρήματα και αν προβάλλονται. Η
Εκκλησία δεν αποτελεί επιχειρηματικό χώρο που στοχεύει στο μέγιστο δυνατό
κέρδος αδιαφορώντας για τον άνθρωπο. Αντίθετα, η Εκκλησία τόσο στο
νόημα και στο περιεχόμενό της, όσο και στην διοικητική της δομή δεν μπορεί
να προσλαμβάνει μεθοδολογίες μικροοικονομίας και μακροοικονομίας,
υποτάσσοντας το ανθρώπινο πρόσωπο στις σκοπιμότητες κερδοφόρων
επιχειρήσεων. Η Εκκλησία επενδύει όχι σε οικονομικές τράπεζες, αλλά στην
Αγία Τράπεζα. Τούτο σημαίνει πως με κέντρο τον Χριστό βασική επένδυση
της Εκκλησίας είναι η σωτηρία του λαού του Θεού και όχι οι στοχοθεσίες μη
κυβερνητικών οργανώσεων ή ακόμα σύγχρονων, απρόσωπων και
πολυδύναμων ανώνυμων εταιρειών.
Στις μέρες μας παρατηρείται εκκοσμίκευση στην ποιμαντική και
κοινωνική Θεολογία. Κύριο αίτιο αυτού του φαινομένου είναι η ανάπτυξη και η
καλλιέργεια ποικιλόμορφων τύπων εγωισμού. Με στόχο το την επίτευξη του
έργου της ποιμαντικής και κοινωνικής εκκλησιαστικής μέριμνας στο
επιτελούμενο έργο υπέρ των ανθρώπων και της κοινωνίας, προσλαμβάνονται
διαστάσεις προβολής ή ακόμα και κέρδους. Η πρόσληψη αυτή φέρει μια
δυναμική όχι μόνο της διαφημιστικής προβολής του έργου, αλλά παράλληλα
λαμβάνει προεκτάσεις που παράγουν αλλοίωση στην ποιμαντική και
κοινωνική μέριμνα και μετατρέπουν την Εκκλησία σε φορέα κοσμικής
εξουσίας. Έτσι, η Εκκλησία προσδιορίζεται από ένα μεγάλο μέρος της
κοινωνίας, των ανθρώπων και του κόσμου σαν ένα είδος ανθρωπιστικού
οργανισμού ή κοινωνικού ιδρύματος ή το χειρότερο ως ένα ίδρυμα με
προνοιακές υποχρεώσεις. Δυστυχώς, η Εκκλησία μέσω του κοινωνικού και
ποιμαντικού της έργου, σε κάποιες περιπτώσεις λόγω της αδυναμίας των
προσώπων που χειρίζονται τα θέματα της ποιμαντικής και κοινωνικής
θεολογίας, καταφάσκει σε αυτή την κοσμική προβολή.
10