Page 23 - koliofoutis_poimenas
P. 23

γ) Η Σημασία της Εκπαίδευσης των Εργαζομένων στην Επιχείρηση και της
                   Κατήχησης του Ποιμνίου στην Εκκλησία.


                          Η  αναγκαιότητα  της  εκπαίδευσης  των  εργαζομένων  μιας  επιχείρησης  ανά
                   τακτά  διαστήματα  συνιστά  μια  από  τις  πιο  βασικές  λειτουργίες  της  διαχείρισης

                   ανθρώπινων  πόρων.  Με  τον  ευρύ  όρο  «  εκπαίδευση  »  εννοούμε  την  οργανωμένη

                   διαδικασία μάθησης, που στοχεύει στην απόκτηση γνώσεων και ικανοτήτων για έναν
                                        59
                   συγκεκριμένο  σκοπό .  Στον  επιχειρηματικό  χώρο,  η  έννοια  της  εκπαίδευσης  του
                   εργατικού  δυναμικού  συνδέεται  αναπόσπαστα  με  τον  στόχο  της  μεταβολής  της
                   συμπεριφοράς  των  εργαζομένων,  κατά  τρόπο  που  να  οδηγεί  στη  διεύρυνση  των

                   τεχνικών και διοικητικών γνώσεών  τους και  της δυνατότητάς τους να επιλύουν τα
                   προβλήματα  που  ανακύπτουν  στον  τομέα  της  εργασίας  τους,  με  αποτελεσματικό

                   τρόπο.


                          Η διάγνωση και εκτίμηση των εκπαιδευτικών αναγκών σε συνδυασμό με τους

                   στόχους της επιχείρησης, ο καθορισμός των στόχων της εκπαίδευσης του προσωπικού
                   και η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητάς της, αποτελούν τους βασικούς πυλώνες

                   μιας διαδικασίας, που αναμφισβήτητα προσδίδει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε μια
                   επιχείρηση.   Μ’αυτόν     τον   τρόπο    επιτυγχάνεται   τόσο    η   αύξηση     της

                   αποτελεσματικότητας και παραγωγικότητας των ίδιων των εργαζομένων, όσο και και
                                                                         60
                   η  επίδοση  της  ίδιας  της  επιχείρησης  συνακολούθως.   Όλα  τα  παραπάνω  πρέπει
                   αναμφισβήτητα  να  συσχετιστούν  με  τις  ραγδαίες  κοινωνικές  αλλαγές  που  έχουν

                   συντελεστεί κατά την εποχή της νεωτερικότητας. Η συσσώρευση νέων γνώσεων, την
                   οποία έχει προκαλέσει η εξέλιξη των επιστημών και η εισαγωγή των νέων τεχνολογιών

                   σε  κάθε  έκφανση  της  κοινωνικής  ζωής,  και  ο  συνεχής  μετασχηματισμός  των

                   εκπαιδευτικών  συστημάτων  με  στόχο  την  προαγωγή  της  δια  βίου  μάθησης  και
                   εκπαίδευσης των πολιτών αποδεικνύουν με κατηγορηματικό τρόπο τη σημασία της

                   εκπαίδευσης  στη  σύγχρονη  κοινωνία.  Η  δυνατότητα  των  εργαζομένων  μιας
                   επιχείρησης να μαθαίνουν συνεχώς και μάλιστα γρηγορότερα από τους εργαζόμενους



                   59   Matheson,  D.  2008.  What  is  education  ?  In  Matheson,  D.  (Ed).  An  introduction  to  the  study  of
                   education. New York : Routledge : σ. 2.
                   60  Παπαλεξανδρή, Ν., Μπουραντάς, Δ. 2003. Διοίκηση aνθρωπίνων πόρων. Αθήνα : Μπένος, σσ. 259 -
                   316.

                                                           22
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28