Page 34 - moulopoulou_xiliasmos
P. 34

Γεωργία Μουλοπούλου:
                                  Ο Χιλιασμός στην πρώτη Εκκλησία και στην σύγχρονη εποχή






                   διδασκαλία του. Υποστηρίζει πως υπάρχουν δύο αναστάσεις: Η πρώτη

                   των  δικαίων,  οι  οποίοι  θα  συμβασιλεύσουν  με  τον  Χριστό  για  χίλια

                   χρόνια, και η δεύτερη, κατά την οποία θα αναστηθούν οι αμαρτωλοί

                   για την τελική κρίση. Στο διάστημα που θα μεσολαβήσει μεταξύ των

                   δύο αναστάσεων πραγματοποιείται η βασιλεία του Υιού, η οποία θα

                                                                          90
                   δοθεί στον Πατέρα μετά τη Δεύτερη Ανάσταση .
                            Κατά  τον  Ειρηναίο,  η  πίστη  είναι  αναπόσπαστο  μέρος  της

                   ορθής διδασκαλίας της Εκκλησίας, ότι τα πράγματα αυτά θα γίνουν

                   όντως στη Γη, προς όφελος των ενάρετων νεκρών που θα αναστηθούν

                   αλλά  και  των  ενάρετων  ζώντων .  Η  εσχατολογία  του  Ειρηναίου
                                                            91
                   διακρίνεται       για    το     καθολικό       της     περιεχόμενο,       εφόσον

                   συμπεριλαμβάνει  όλη  τη  δημιουργία.  Στο  τέλος  της  ιστορίας,  ο

                   άνθρωπος  και  η  κτίση  θα  ανακαινισθούν  και  θα  φωτισθούν  με  τη

                   δόξα  του  Θεού.  Ο  υλικός  κόσμος  δεν  θα  παρέλθει  ούτε  κατά  την

                   υπόσταση ούτε κατά την ουσία του. Όλα τα δημιουργήματα του Θεού


                   θα  εξαγνιστούν  από  τη  φθορά  και  θα  ελευθερωθούν  από  την
                   αμαρτία .
                             92

                            Στη συνέχεια, ο Τερτυλλιανός , σπουδαίος Λατίνος θεολόγος,
                                                                93
                   παρόλο που δεν ασχολήθηκε ειδικότερα με τα ζητήματα που αφορούν


                   90  Σκουτέρης, Όπ.π., σ. 393.
                   91  Κόν, Όπ.π., σ. 23-24.
                   92  Σκουτέρης, Όπ.π., σ. 393-394
                   93   Ο  Τερτυλλιανός  γεννήθηκε  στην  Καρθαγένη  μεταξύ  των  ετών  155-160.  Σπούδασε
                   Φιλοσοφία, Ρητορική, Ιατρική και Νομικά. Εντυπωσιάσθηκε από την ηρωική στάση των
                   Χριστιανών κατά τους διωγμούς και το έτος 195 ή 196 δέχθηκε τη χριστιανική πίστη και
                   ανέλαβε έργο κατηχητή στην Καρθαγένη. Κατά πληροφορία του Ιερωνύμου, έγινε ιερέας.
                   Στο  έργο  του  «Apologeticus»  διατύπωσε  την  αντίθεσή  του  για  τον  άδικο  διωγμό  που
                   υπέστησαν οι χριστιανοί εξαιτίας του ονόματός τους. Βλ. Σκουτέρης, Όπ.π., σ. 399.  Επίσης,
                   Α. Μαράς, Ηλ. Τεμπέλης…, κ.ά., Όπ.π., σ. 42.


                                                            33
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39