Page 61 - rizou_tapathi-kinimatografos
P. 61

και δεν αναφερόταν σε κάποια αρχιτεκτονική καταστροφή.  Η δίκη στο Σανχεντρίν

                   τελειώνει για τον Pasolini στην ρήση του Χριστού πως «Θα δείτε τον Υιό του Θεού να
                   έρχεται επί των νεφελών του Ουρανού»  229 .

                            Ακολουθεί  η  τριπλή  άρνηση  του  Πέτρου  σε  μια  σκηνή  και  ο  θρήνος  του

                   συναισθανόμενος     την    προδοσία,    αλλά    και   η    παράδοση     προς    τον
                   Πιλάτο 230 .Ακολουθούν  όπως  και  στον  Ματθαίο  στου  οποίου  την  αφήγηση  ο

                   σκηνοθέτης μένει σε μεγάλο βαθμό πιστός, το πέταγμα των τριάντα αργυρίων από τον
                   Ιούδα  και  η  απόφαση  των  αρχιερέων  και  των  πρεσβυτέρων  να  αγοράσουν  με  τα

                   χρήματα  αυτά  αγρό  για  τους  ξένους.  Η  αυτοκτονία  του  Ιούδα  λαμβάνει  χώρα  με
                   κρέμασμα από δέντρο με θέα απέναντι έναν μικρό καταρράκτη    231 . Ενδέχεται αυτό να

                   αποτελεί  μια  αναφορά  στον  χείμαρρο  των  Κεδρών,  όπου  κοντά  και  η  περιοχή  της

                   προδοσίας του Ιούδα 232 .
                            Κατά  την  παράσταση  ενώπιον  του  Πιλάτου,  δόθηκε  η  αμνηστία  στον

                   Βαραββά  233 . Ο Pasolini κράτησε στην ταινία την επίκληση του λαού που ήθελε την

                   αμνήστευση του Βαραββά, δηλαδή το «Το αίμα Αυτού πάνω μας και πάνω στα παιδιά
                   μας» 234 . Ο Χριστός παραδίδεται σε Ρωμαίους στρατιώτες που τον εμπαίζουν και του

                   φορούν χιτώνα και ακάνθινο στεφάνι και τον οδηγούν ως ελκόμενο τον Σταυρό προς
                   τον Γολγοθά 235 . Ένας Ρωμαίος στρατιώτης αγγαρεύει το Σίμωνα τον Κυρηναίο για να

                   άρει  το  Σταυρό,  ο  οποίος  είναι  ισοσκελής 236 .  Η  στιγμή  που  φτάνει  ο  Χριστός  στο

                   Γολγοθά  γυρίζεται  ταυτόχρονα  με  την  καθήλωση  των  άλλων  ληστών  στο  Σταυρό.
                   Εντύπωση  προξενεί  πως  ο  Χριστός  δεν  εμφανίζεται  τόσο  εξαντλημένος  προς  τον

                   Γολγοθά.
                            Η Παναγία, την οποία σε αυτήν την ηλικία υποδύεται η μητέρα του Pasolini,

                   καταρρέει στη θέα του Εσταυρωμένου Υιού. Αυτό δεν μαρτυρείται στον Ματθαίο, ο

                   οποίος  πάντως  διασώζει  ως  παριστάμενες  την  Μαρία  Μαγδαληνή,  την  Μαρία  και
                   μητέρα του Ιακώβου και Ιωσή και την Σαλώμη, μητέρα των Ιωάννη και Ιακώβου     237 . Η

                   σκηνή μπορεί να έχει ληφθεί από εκκλησιαστική δυτική υμνολογία, στην αντίστοιχη




                   229 Μτ 26:64.
                   230 Μτ 26:69-75 και 27:1-2.
                   231 Μτ 27:3-7.
                   232 Ιω 18:1-2
                   233 Μτ 27:11-24 και 26.
                   234 Μτ 27:25.
                   235 Μτ 27:27:31.
                   236 Μτ 27:32-33.
                   237 Μτ 27:56.

                                                    Σελίδα 61 από 108
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66