Page 9 - Gkrillas_Theologia
P. 9

την αλήθεια και την ζωή μαρτυρώντας και καταγγέλλοντας Χριστόν και τούτον

                                   9
                   Εσταυρωμένον .


                   ε)  Το  μέγιστο  πρόβλημα  της  σύγχρονης  ποιμαντικής  και  κοινωνικής
                   Θεολογίας



                          Το  κύριο  πρόβλημα  σήμερα  της  ποιμαντικής  και  της  κοινωνικής
                   Θεολογίας της Εκκλησίας είναι η πρόσληψη των μεγεθών του κόσμου και εν

                   τέλει  η  σκέψη  λειτουργίας  του  ίδιου  του  κόσμου.  Τα  δεδομένα  του  κόσμου
                   απέχουν  πολύ  από  τα  δεδομένα  της  Αλήθειας  του  Ευαγγελίου  και  των

                   δογμάτων της πίστεως. Γι' αυτό η Εκκλησία στην ποιμαντική και κοινωνική της

                   μέριμνα  προσλαμβάνει  τα  πρόσωπα  και  όχι  τα  δεδομένα  του  κόσμου.  Δεν
                   προσλαμβάνει  αντικείμενα,  αλλά  υποκείμενα.  Ασχολείται  με  την  ουσία  του

                   ανθρώπου  και  όχι  με  τα  δορυφορούμενα  στοιχεία  που  συνοδεύουν  την
                   παρουσία  του.  Αυτό,  γιατί  η  πρόσληψη  του  κόσμου  γίνεται  με  στόχο  να

                   θεραπευτεί  ο  κόσμος.  Αν  μαζί  με  τα  πρόσωπα  η  Εκκλησία  συλλέξει  και
                   προσλάβει  προς  θεραπεία  πέραν  του  προσώπου  και  τα  περι-ουσιακά

                   στοιχεία  αυτών,  δεν  θα  υπάρχει  κανένα  αποτέλεσμα  ουσίας.  Η  Εκκλησία

                   θεραπεύει  τον  άνθρωπο.  Θεραπεύοντας  τον  άνθρωπο  τον  οδηγεί  σε  ορθές
                   επιλογές  βίου,  σε  πραγματικά  σωτηριολογικές  επιλογές  ζωής  και  τότε  ο

                   άνθρωπος θεραπεύει τα ίδια τα στοιχεία που τον δορυφορούν. Η ποιμαντική
                                                                                                   10
                   της Εκκλησίας έχει άξονα της το  «ὡς μηδὲν ἔχοντες καὶ πάντα κατέχοντες »
                   του  Αποστόλου  Παύλου.  Η  καθολικότητα  της  Εκκλησίας  απαιτεί  αυτήν  την
                   έμφαση  στο  τα  πάντα  κατέχοντες  με  μοναδικό  στόχο  ο  όποιος  επιζητά








                   9  Α’ Κορ. 1,21-25: «ἐπειδὴ γὰρ ἐν τῇ σοφίᾳ τοῦ Θεοῦ οὐκ ἔγνω ὁ κόσμος διὰ τῆς σοφίας τὸν
                   Θεόν, εὐδόκησεν ὁ Θεὸς διὰ τῆς μωρίας τοῦ κηρύγματος σῶσαι τοὺς πιστεύοντας. ἐπειδὴ καὶ
                   Ἰουδαῖοι  σημεῖον  αἰτοῦσι  καὶ  Ἕλληνες  σοφίαν  ζητοῦσιν,  ἡμεῖς  δὲ  κηρύσσομεν  Χριστὸν
                   ἐσταυρωμένον, Ἰουδαίοις μὲν σκάνδαλον, Ἕλλησι δὲ μωρίαν, αὐτοῖς δὲ τοῖς κλητοῖς, Ἰουδαίοις
                   τε καὶ Ἕλλησι, Χριστὸν Θεοῦ δύναμιν καὶ Θεοῦ σοφίαν· ὅτι τὸ μωρὸν τοῦ Θεοῦ σοφώτερον
                   τῶν ἀνθρώπων ἐστί, καὶ τὸ ἀσθενὲς τοῦ Θεοῦ ἰσχυρότερον τῶν ἀνθρώπων ἐστί.».
                   10  Β' Κορ. 6,10.

                                                            8
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14