Page 4 - Gkrillas_Theologia
P. 4

Όμως  τα  μέσα  αυτά  δεν  μπορεί  να  διαφέρουν  από  τα  σωστικά  μέσα  του

                   Ευαγγελίου,  των  Αποστόλων,  των  Πατέρων  και  εν  γένει  την  Παράδοση  της
                   Εκκλησίας. Τούτο σημαίνει ότι, κάθε μέσο μη εκκλησιαστικό αντιτίθεται στην

                   ορθή  ποιμαντική  και  κοινωνική  θεολογία  της  Εκκλησίας  για  δύο  λόγους.
                   Πρώτον  γιατί  σχηματοποιεί  την  Εκκλησία  προς την  αμαρτία του κόσμου  και

                   δεύτερον  διότι  μετατρέπει  την  Εκκλησία  σε  κοινωνικό  οργανισμό,  παντελώς

                   διαφορετικό από τον πραγματικό της στόχο. Κατά συνέπεια, η πρόσληψη του
                   κόσμου και η θεραπεία του κόσμου από την Εκκλησία, αποτελεί ενέργεια που

                   στοχεύει  στην  βιωματικότητα  της  εφαρμογής  της  αγιότητας  της  Εκκλησίας,
                   έτσι όπως διασφαλίζεται από τις αλήθειες των δογμάτων της πίστεως.



                   β) Ιστορική ανασκόπηση


                          Ο  πρώτος  Ποιμένας  της  Εκκλησίας,  ο  οποίος  ασκεί  την  απόλυτη
                   ποιμαντική και κοινωνική θεολογία, εναρμονίζοντας πλήρως  λόγο και βίωμα

                   είναι ο Χριστός. Ο ίδιος δηλώνει στο κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο ότι: «ἐγώ εἰμι ὁ
                   ποιμὴν  ὁ  καλός.  ὁ  ποιμὴν  ὁ  καλὸς  τὴν  ψυχὴν  αὐτοῦ  τίθησιν  ὑπὲρ  τῶν

                                4
                   προβάτων·» .  Έτσι  ο  Χριστός  υποδεικνύει,  με  το  ίδιο  το  παράδειγμά  Του,
                   ποιος πρέπει να είναι ο αληθινός πνευματικός ποιμένας της Εκκλησίας Του.
                   Αυτός που θα ποιμάνει όσους πιστεύουν σ’ Αυτόν. Υποδεικνύει ακόμη, με το

                   ίδιο Του το παράδειγμα, την αυταπάρνηση και την αυτοθυσία, που πρέπει να
                   έχει ο  πνευματικός ποιμένας  για  τη  σωτηρία  του  ποιμνίου  του, θυσιάζοντας

                   και την ίδια τη ζωή του. Ο Χριστός, δείχνοντας την τέλεια χριστιανική ζωή και
                   την  τέλεια  αρετή,  στην  οποία  πρέπει  να  υπερέχουν  κυρίως  οι  ποιμένες  -

                   διδάσκαλοι  της Εκκλησίας  αναφέρει  ότι,  αυτοί  πρέπει  να  λάμπουν  όπως  το

                   φως ενώπιον των ανθρώπων, για να βλέπουν οι άνθρωποι καθαρά τα καλά
                                                   5
                   έργα και να δοξάζουν τον Θεό .





                   4  Ιω. 10, 11.
                   5  Ματθ. 5,16: «Οὕτως λαμψάτω τὸ φῶς ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὅπως ἴδωσιν ὑμῶν
                   τὰ καλὰ ἔργα καὶ δοξάσωσιν τὸν πατέρα ὑμῶν τὸν ἐν τοῖς οὐρανοῖς».

                                                            3
   1   2   3   4   5   6   7   8   9