Page 30 - papaioannou-prosopo
P. 30

35
                       Ακολουθώντας την κατηγοριοποίηση του Ζhang  διακρίνουμε τις ακόλουθες βασικές
                  κατηγορίες με κάποια αντιπροσωπευτικά παραδείγματα:

                        Κοινωνικά δίκτυα ή σελίδες κοινωνικής δικτύωσης: τύπου Facebook
                        Μέσα κοινωνικής σελιδοσήμανσης (social bookmarking): Digo delicious

                        Ιστοσελίδες ανταλλαγής πολυμέσων: multimedia sharing, YouTube, Flicker
                        Ιστολόγια (blogs-microblogging): Blogger, Wordpress, Twitter
                        Διαδικτυακές τηλεδιασκέψεις (web conferencing): Webex, Zoom, Teams


                       Τα δίκτυα του  ψηφιακού οικοσυστήματος  που προαναφέραμε συνέβαλαν σημαντικά
                                                                                               36
                  κατά  τις  δυο  τελευταίες  δεκαετίες  στον  εκδημοκρατισμό  της  πληροφορίας   τόσο  σε
                  επίπεδο  πρόσβασης,  όσο  και  παραγωγής,  ενώ  πλέον  αφορούν  κάθε  δραστηριότητα  του

                  σύγχρονου ανθρώπου (οικονομία, εκπαίδευση, διασκέδαση, θρησκευτικότητα, κ.α)
                       Αν  και  δεν  είναι  στους  σκοπούς  της  παρούσας  εργασίας  η  σε  βάθος  ανάλυση  των

                  προβληματικών περιοχών του ψηφιακού οικοσυστήματος, αξίζει να αναφερθούμε σε δύο
                  κομβικά  ζητήματα:  στην  προσβασιμότητα  και  την  εμπιστοσύνη.  Με  τον  όρο

                  προσβασιμότητα αναφερόμαστε στο βαθμό πρόσβασης στις λειτουργικές δυνατότητες του
                  διαδικτύου  και  κατά  συνέπεια  των  κοινωνικών  δικτύων  από  τον  γενικό  πληθυσμό.  Το

                  χάσμα στη χρήση του διαδικτύου μεταξύ των διαφόρων περιοχών του πλανήτη (κάτι που

                  ισχύει και για διάφορες περιοχές της Ελλάδας) εξακολουθεί να υπάρχει παρά την ραγδαία
                  διάδοσή του και μεγάλα τμήματα του πληθυσμού παραμένουν αποκλεισμένα ακόμα και σε

                  προηγμένες τεχνολογικά χώρες, όπως οι ΗΠΑ, όπως μπορούμε να παρατηρήσουμε στην
                  Εικόνα 4.























                  35  J. Ζhang (2010), (2020, Δεκέμβριος, 27) «Social Media and Distance Education», Instructional Support
                  Specialist    Center     for     Support     of      Instruction»,   Ανακτήθηκε      από
                  https://www.scribd.com/document/160525480/Social-Media-and-Distance-Education-De-Oracle
                  36  Dave Evans, (2008), (2020, Δεκέμβριος, 27), «Social Media Marketing: An Hour a Day», Aνακτήθηκε από
                  https://www.academia.edu/40528851/Social_Media_Marketing_An_Hour_a_Day σ. 33


                  Διπλωματική Εργασία                                                              12
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35