Page 30 - papaioannou-prosopo
P. 30
35
Ακολουθώντας την κατηγοριοποίηση του Ζhang διακρίνουμε τις ακόλουθες βασικές
κατηγορίες με κάποια αντιπροσωπευτικά παραδείγματα:
Κοινωνικά δίκτυα ή σελίδες κοινωνικής δικτύωσης: τύπου Facebook
Μέσα κοινωνικής σελιδοσήμανσης (social bookmarking): Digo delicious
Ιστοσελίδες ανταλλαγής πολυμέσων: multimedia sharing, YouTube, Flicker
Ιστολόγια (blogs-microblogging): Blogger, Wordpress, Twitter
Διαδικτυακές τηλεδιασκέψεις (web conferencing): Webex, Zoom, Teams
Τα δίκτυα του ψηφιακού οικοσυστήματος που προαναφέραμε συνέβαλαν σημαντικά
36
κατά τις δυο τελευταίες δεκαετίες στον εκδημοκρατισμό της πληροφορίας τόσο σε
επίπεδο πρόσβασης, όσο και παραγωγής, ενώ πλέον αφορούν κάθε δραστηριότητα του
σύγχρονου ανθρώπου (οικονομία, εκπαίδευση, διασκέδαση, θρησκευτικότητα, κ.α)
Αν και δεν είναι στους σκοπούς της παρούσας εργασίας η σε βάθος ανάλυση των
προβληματικών περιοχών του ψηφιακού οικοσυστήματος, αξίζει να αναφερθούμε σε δύο
κομβικά ζητήματα: στην προσβασιμότητα και την εμπιστοσύνη. Με τον όρο
προσβασιμότητα αναφερόμαστε στο βαθμό πρόσβασης στις λειτουργικές δυνατότητες του
διαδικτύου και κατά συνέπεια των κοινωνικών δικτύων από τον γενικό πληθυσμό. Το
χάσμα στη χρήση του διαδικτύου μεταξύ των διαφόρων περιοχών του πλανήτη (κάτι που
ισχύει και για διάφορες περιοχές της Ελλάδας) εξακολουθεί να υπάρχει παρά την ραγδαία
διάδοσή του και μεγάλα τμήματα του πληθυσμού παραμένουν αποκλεισμένα ακόμα και σε
προηγμένες τεχνολογικά χώρες, όπως οι ΗΠΑ, όπως μπορούμε να παρατηρήσουμε στην
Εικόνα 4.
35 J. Ζhang (2010), (2020, Δεκέμβριος, 27) «Social Media and Distance Education», Instructional Support
Specialist Center for Support of Instruction», Ανακτήθηκε από
https://www.scribd.com/document/160525480/Social-Media-and-Distance-Education-De-Oracle
36 Dave Evans, (2008), (2020, Δεκέμβριος, 27), «Social Media Marketing: An Hour a Day», Aνακτήθηκε από
https://www.academia.edu/40528851/Social_Media_Marketing_An_Hour_a_Day σ. 33
Διπλωματική Εργασία 12