Page 26 - papaioannou-prosopo
P. 26

εκείνες  τις  παραμέτρους,  αν  υπάρχουν,  οι  οποίες  θα  μπορούσαν  να  λειτουργήσουν
                  διαθλαστικά δημιουργώντας στρεβλώσεις στην πρόσληψη της πραγματικής ζωής.

                       Στην  εικονικότητα  του  διαδικτύου  ελλοχεύει  ο  κίνδυνος  αποσύνδεσης  από  την

                  πραγματική  ζωή  και  η  ψυχολογική  σύγχυση  μεταξύ  αληθινού  και  φανταστικού.  Το
                  διαδικτυωμένο  υποκείμενο  έχει  τη  δυνατότητα  να  συμμετέχει  στον  Κυβερνοχώρο  με

                  πολλαπλά εγώ, να διαμορφώνει την εικόνα του εαυτού του  κατά το δοκούν. Σύμφωνα με
                              27
                  τον  Rifkin,   στο  διαδίκτυο  οι  άνθρωποι  μπορούν  να  βιώσουν  ένα  είδος  αυτισμού,
                  συμμετέχοντας σε ένα παιχνίδι ρόλων αποσυνδεδεμένοι από την πραγματικότητα.
                        Η κοινωνία της πληροφορίας και τα μοντέλα ήθους που παράγει δεν μπορεί να μην

                  επηρεάσουν και τον τρόπο πρόσληψης της αντίληψης του Ευαγγελικού μηνύματος από τους

                  πιστούς. Η ραγδαία διείσδυση του διαδικτύου σε κάθε τομέα της πραγματικής κοινωνίας
                  απαιτεί προσεκτική και συστηματική ανάλυση και αξιολόγηση  των επιδράσεων και των

                  συνεπειών  του  φαινομένου  από  την  Εκκλησία,  προσφέροντας  στους  πιστούς  τους
                  κατάλληλους  οδοδείκτες  προσανατολισμού  στις  χαοτικές  λεωφόρους  της  πληροφορίας.

                  Εστιάζοντας  στην  ορθόδοξη  Εκκλησία,  αυτό  σημαίνει  ότι  η  ενασχόληση  με  τον
                  μεταβαλλόμενο  κόσμο  του  διαδικτύου  θα  πρέπει  να  αποτελεί  προτεραιότητα.

                  Αναδεικνύοντας  τις  θετικές  πλευρές  της  νέας  πραγματικότητας  θα  καταστεί  εφικτή  η

                  ενσωμάτωση τους στην ποιμαντική διαδικασία της Εκκλησίας, αλλά επίσης θα γίνουν πιο
                  εύκολα διακριτές οι αρνητικές πτυχές έτσι ώστε να αναπτυχθούν δράσεις, οι οποίες θα

                                                 28
                  μπορούσαν να τις απομονώσουν .
                       Ο εικονικός κόσμος του διαδικτύου αποτελεί για την Εκκλησία μια νέα πρόκληση, η

                  οποία  απαιτεί  ερμηνεία  με  κριτικό  τρόπο  έτσι  ώστε  να  ανταποκριθεί  με  τον  πιο

                  αποτελεσματικό  τρόπο  στον  ποιμαντικό  της  ρόλο  και  στην  συνέχιση  του  θεόπνευστου
                  έργου της, αυτού της διάδοσης του Ευαγγελικού μηνύματος.

                       Στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο, η Εκκλησία καλείται να ασκήσει μια νεότευκτη μορφή
                  διακονίας,  καλείται  «να  απευθύνει  το  θεολογικό  της  μήνυμα  και  να  προσφέρει  τις

                  κατάλληλες ποιμαντικές της ηθικές και ανθρωπολογικές προϋποθέσεις ως προς τη χρήση

                  της  σύγχρονης  τεχνολογίας  και  ιδιαίτερα  σε  σχέση  με  τον  αναδυόμενο  ψηφιακό
                             29
                  πολιτισμό» . Το άνοιγμα της Εκκλησίας στον διαδικτυακό κόσμο, μεταφέροντας την πίστη

                  27  Jeremy Rifkin, (2000), «The age of access: the new culture of hypercapitalism, where all of life is a paid-
                  for experience», Eκδόσεις Penguin Putnam, New York, σ. 185
                  28   Εva  Halabi  (Σάρα  Μοναχή)  (2012).  Η  χρήση  του  διαδικτύου  στην  ποιμαντική  πράξη  της  Εκκλησίας
                  (Αδημοσίευτη Διδακτορική Διατριβή). Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, Θεσσαλονίκη.
                  29  Σταύρος Γιαγκάζογλου, «Εκκλησία και διαδίκτυο», Θεολογία 87, τεύχ. 2 (2016): σ.5


                  Διπλωματική Εργασία                                                               8
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31