Page 28 - papaioannou-prosopo
P. 28

1.3  Μορφές κοινωνικής δικτύωσης (ψηφιακό οικοσύστημα)

                                                                                                   30
                       Το διαδίκτυο, διαμέσου των ηλεκτρονικών υπολογιστών με την ευρεία έννοια , μας
                  παρέχει τη δυνατότητα πρόσβασης σε νέες μορφές κοινοτήτων, τα χαρακτηριστικά των
                  οποίων διαφοροποιούνται πλήρως από τις παραδοσιακές κοινότητες όπου διαβιούσε και

                  αλληλοεπιδρούσε ο άνθρωπος μέχρι την ανάδυση του ψηφιακού κυβερνοχώρου.

                       Οι νέες ψηφιακές (online) κοινότητες διαφοροποιούνται από τις παραδοσιακές ως προς
                  τον τρόπο συγκρότησης τους, τον χωροχρονικό προσδιορισμό τους αλλά και τη μορφή

                  διάδρασης μεταξύ των μελών τους.
                       Στον κυβερνοχώρο, ο άνθρωπος δεν βασίζει την αλληλεπίδραση του με τα άλλα μέλη

                  της κοινότητας με βάση τη φυσική του παρουσία και ότι αυτό συνεπάγεται (οπτική επαφή,
                  ψυχική  εγγύτητα)  αλλά  στη  βάση  μιας  εικονικής,  ασώματης  συχνά  απρόσωπης

                  αλληλεπίδρασης, η οποία δεν εγκλωβίζεται στο εδώ και τώρα, αλλά μπορεί να διαθέτει

                                                                                                    31
                  επίσης  άχωρα  και  άχρονα  χαρακτηριστικά.  Το  «κατ’εικόνα  και  καθ’ομοίωσιν»   της
                  ορθόδοξης ανθρωπολογίας μπορεί με ευκολία να αντικατασταθεί από το «κατ’επιθυμία και

                  κατά βούληση» της νέας εικονικής ανθρωπολογίας.
                       Οι νέες ψηφιακές κοινότητες και τα κοινωνικά δίκτυα παρουσιάζουν μια ποικιλομορφία,

                  η οποία παρέχει τη δυνατότητα στους χρήστες να επιλέξουν τον τρόπο αλληλεπίδρασης και

                  συμμετοχής στον ψηφιακό κόσμο.
                       Σε κοινωνικά δίκτυα, όπως το facebook, το YouTube ή το twitter, οι χρήστες με την

                  δημιουργία  ενός  επώνυμου,  ανώνυμου  ή  ακόμη  και  ψευδώνυμου  προφίλ  μπορούν  να
                  δημιουργούν  ψηφιακές  σχέσεις,  να  δημοσιεύουν  και  να  διαμοιράζονται  προσωπικές

                  στιγμές, απόψεις, ιδέες, να συγκροτούν κοινότητες κοινών ενδιαφερόντων, αλλά και να

                  προβάλλουν δρώμενα σε πραγματικό χρόνο. Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά μέσα μαζικής
                  ενημέρωσης  και  επικοινωνίας,  όπως  ο  τύπος,  το  ραδιόφωνο  και  η  τηλεόραση,  στα

                  κοινωνικά  δίκτυα  ο  χρήστης  από  παθητικός  δέκτης  της  πληροφορίας  μετατρέπεται  σε
                  πρωταγωνιστή,  του  οποίου  η  εγκυρότητα  της  προσωπικής  του  ιστορίας,  εμπειρίας,

                  πληροφορίας αξιολογείται όχι τόσο με βάση την διασταύρωση των πηγών αλλά διαμέσου
                  του  βαθμού  αποδοχής  από  την  κοινότητα.  Λέξεις  όπως  «μου  αρέσει»  (like),  και

                  «κοινοποίηση»  (share),  συνιστούν  πλέον  τις  νέες  μονάδες  μέτρησης  της  εγκυρότητας-

                  αποδοχής  της  πληροφορίας  στο  πλαίσιο  της  online  κοινότητας.  Επίσης  η  πορεία  της



                  30  προσωπικοί υπολογιστές, έξυπνα κινητά, ταμπλέτες, έξυπνες τηλεοράσεις κ.ά.
                  31  Γεν 1, 26


                  Διπλωματική Εργασία                                                              10
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33