Page 3 - patsis_orthodoxia
P. 3

ΕΙΣΑΓΩΓΗ



                          Η  «διεθνής σύμβαση για την κατάργηση κάθε μορφής φυλετικών διακρίσεων»    1

                   όπως υιοθετήθηκε από την Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών (1965-1969) και
                   κυρώθηκε από τα κράτη μέλη στοχεύει αφενός στην εξάλειψη του φαινομένου και α-

                   φετέρου στην ευαισθητοποίηση της ανθρωπότητας στα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα.
                   Οι  φυλετικές  διακρίσεις  αποτελούν  πεδίο  έντονων  ιδεολογικών  και  πολιτικών  συ-

                   γκρούσεων, οι οποίες συνήθως καταλήγουν σε πράξεις βίας και τρομοκρατίας εναντίον

                   ανθρώπων που υφίστανται τη διάκριση.  Ο φυλετισμός σε όλες τις μορφές του θέτει εκ
                   των πραγμάτων ζήτημα αντιμετώπισής του χωρίς να εξαιρεί τη στάση της Ορθόδοξης

                                                                      2
                   Εκκλησίας. Ιστορικά η Ορθοδοξία δίδει απαντήσεις  και αναδεικνύει τους κινδύνους
                   που εγκυμονούν από τυχόν προσχωρήσεις των μελών της σε ιδεολογήματα  που αντι-

                   στρατεύονται, πρωτίστως, το ίδιο το εκκλησιαστικό γεγονός. Ταυτόχρονα η Εκκλησία

                   δείχνει και τον τρόπο προσπέλασης του φυλετισμού μέσα από το χριστιανικό αυθεντικό
                   ήθος χωρίς να παραβλέπει τυχόν αλλοιώσεις του χριστιανικού προσώπου ακόμη και

                   στο ίδιο το Σώμα της.
                          Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας παρουσιάζεται η συγκρουσιακή λογική του

                   φυλετισμού, κυρίως μέσα από το άρθρο της I. Leonova, στην προσπάθεια οικοδόμησης
                   μιας «καθαρής» θρησκευτικής ταυτότητας, ζήτημα απορριπτέο από τις θεμελιώδεις αρ-

                   χές της χριστιανικής Ανθρωπολογίας. Με σαφή τρόπο καταδικάζει Εκκλησία και τον

                   εθνοφυλετισμό, ως βασική συνιστώσα του φυλετισμού, επειδή ακριβώς - όπως ανα-
                   πτύσσεται στο δεύτερο κεφάλαιο-  διασπά την ενότητά της. Η προβολή του εκκλησια-

                   στικού κριτηρίου- αντικείμενο του τρίτου κεφαλαίου - δίδεται ως εκκλησιολογική α-
                   πάντηση στον τρόπο προσπέλασης και  υπέρβασης του φυλετισμού. Τέλος, στο τέταρτο

                   κεφάλαιο αναλύεται η ευθύνη της Εκκλησίας απέναντι σε πιθανές αλλοιώσεις του χρι-

                   στιανικού ήθους και προβάλλεται η κατανόηση του άλλου μέσα από το Αναστάσιμο
                   μήνυμα της αληθινής ζωής.


                   1  «International Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination» στο διαδ. τόπο:

                   http://www.ohchr.org/EN/ProfessionalInterest/Pages/CERD.aspx (ημερ. ανάκτησης 14.4.18) 2.
                   2  Πρβλ. Κείμενο της Αγίας Συνόδου(2016) «Η Αποστολή της Εκκλησίας εις τον σύγχρονον κόσμον»,
                   Ε΄ 1-3 στο διαδ. τόπο: https://www.holycouncil.org/-/mission-orthodox-church-todays-world (ημερ. α-
                   νάκτησης 23.4.18).


                                                                                                     3
   1   2   3   4   5   6   7   8