Page 42 - moulopoulou_xiliasmos
P. 42
Γεωργία Μουλοπούλου:
Ο Χιλιασμός στην πρώτη Εκκλησία και στην σύγχρονη εποχή
δοξασίας υπήρξε και ο Κορακίων. Μάλιστα, βοήθησε στη διάδοση
αυτών των ιδεών. Ο ίδιος είχε επηρεαστεί από τις χιλιαστικές τάσεις της
εποχής του και ιδιαίτερα του Μοντανισμού .
120
Στη συνέχεια, ο Κομμοδιανός ανήκε και αυτός σε εκείνους που
προσεταιρίστηκαν χιλιαστικές αντιλήψεις. Αρχικά ήταν
ειδωλολάτρης, αλλά απογοητεύθηκε από την εθνική θρησκεία και
στράφηκε στον χριστιανισμό, ύστερα από μελέτη χριστιανικών
βιβλίων. Η ζωή του και η δράση του τοποθετούνται στη Βόρειο Αφρική
το δεύτερο ήμισυ του 3ου αιώνα. Υιοθέτησε απόψεις που παρέκκλιναν
από την εκκλησιαστική διδασκαλία . Στην εσχατολογία του
121
αναμειγνύονταν ιουδαϊοχριστιανικές αντιλήψεις, διάφορες
επεξηγήσεις και βιβλικά στοιχεία με φαντασίες. Αποδεχόταν τις
χιλιαστικές απόψεις της εποχής του, εμπλουτίζοντάς τες με έντονα
ηθικά και προτρεπτικά στοιχεία. Σύμφωνα με τη δική του εκδοχή, οι
δίκαιοι θα ζήσουν ειρηνικά στην ουράνια Ιερουσαλήμ, η οποία θα
κατερχόταν στη Γη. Αυτό θα πραγματοποιούνταν στην πρώτη
Ανάσταση. Στην περίοδο αυτήν, η οποία θα ήταν χιλιετής, οι
άνθρωποι θα δημιουργούσαν ξανά οικογένεια με παιδιά. Θα
απολάμβαναν τα υλικά αγαθά, θα ήταν υγιείς και θα χαίρονταν που
θα ζούσαν στο φως. Οι ευγενείς και οι πλούσιοι θα υπηρετούσαν τους
φτωχούς και όσοι είχαν καταδικαστεί θα καίγονταν στη φωτιά. Μετά
το τέλος αυτής της περιόδου, θα ακολουθούσαν η φοβερή κρίση και η
120 Εγκυκλοπαίδεια Πάπυρος-Λαρούς Μπριτάνικα, σ. 78. ΒΕΠΕΣ, στο Ωριγένης (Μέρος Θ΄)
- Ιούλιος Αφρικανός - Διονύσιος Αλεξανδρείας - Γρηγόριος Νεοκαισαρείας, τ. 17, (Αθήναι:
εκδ. Αποστολική Διακονία, 1958), σ. 197.
121 Σκουτέρης, Όπ.π., σ. 672-673.
41